بازدید 8690
۳
سخنگوی قوه قضاییه خبر داد

محکومیت جعباه سیاه زنجانی به ۲۵ سال حبس

سخنگوی قوه قضاییه بر حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۵۶۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ 04 February 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در ابتدای نشست خبری امروزخود ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر و یاد بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران امام (ره) و سردار سلیمانی، گفت: انقلاب اسلامی که به رهبری امام به عنوان مهمترین پدیده قرن اخیر در جهان هستی اتفاق اتفاد فریاد اسلام خواهی و استکبار ستیزی و مبارزه با فساد و تحقق عدالت در جامعه ایران اسلامی بود.

وی افزود: امروز همه در چهله دوم انقلاب و در فرایند عملیاتی شدن بیانیه گام دوم ترسیم شده‌ از ناحیه رهبر انقلاب برای استمرار نهضت حضرت امام تحت ولایت مقام معظم رهبری وظیفه داریم. مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب در تمامی برهه‌های حساس وظیفه خود را انجام دادند که باید از این مردم خوب و بصیر و آگاه تشکر کنیم.

از مردم دو حماسه دیگر انتظار داریم

اسماعیلی تاکید کرد: ما دو حماسه دیگر انتظار داریم. اولین حماسه، حضور مجدد مردم در ۲۲ بهمن و در راهپیمایی سراسری مردم در سالگرد پیروزی انقلاب است که قطعا امسال مردم با یاد و نام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و به نیابت از او و در بیان حمایت از گفتمان مقاومت و راهبرد استقامت در برابر دشمن ان‌شاءالله حضور حماسی را در ۲۲ بهمن از آنها شاهد خواهیم بود.

وی افزود: انتظار بعدی در دوم اسفند و برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی است که حتما در انتخابات، مردم نیز حضور همیشگی شان را به نمایش می گذارند. کشور ما کشور انتخابات است. در هیچ نظام و کشوری به اندازه جمهوری اسلامی، انتخابات برگزار نشده. در روز دوم اسفند مجددا مراجعه به رای و حضور مردم را در تاریخ انقلاب شاهد خواهیم بود.

وی افزود: به داوطلبان مجلس و هواداران آنها توصیه می‌کنم که قانون و مقررات قانونی را در فرایند تبلیغات انتخابات حتما مورد توجه قرار دهند. کسانی که بناست در سنگر قانون‌گذاری خدمت کنند خود بهترین نماد عمل به قانون باید باشند و حتما در فرایند تبلیغات رقابت جوانمردانه را مورد توجه قرار دهند. از تخریب و اتهام زنی به رقیبان اجتناب کنند. امروز جامعه و مردم ما از فضای اتهام زنی‌های بی مورد خاطره خوشی ندارند و آن را نمی‌پسندند و قطعا عرصه رقابت انتخابات نباید عرصه اتهام زنی به رقیبان باشد.

اسماعیلی تصریح کرد: در یک ماه اخیر با وجود مشکلات و گلایه‌های که جمعی از شهروندان از برخی بخش‌ها داشتند شاهد دو حماسه بی نظیر بودیم. وی افزود: شاهد دو یوم الله ثبت شده در تاریخ بودیم. یک یوم الله مراسم آیینی تشییع پیکر پاک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و هم رزمان شهیدش بود. یوم الله دیگر ماه گذشته، اقامه نماز جمعه به امامت ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری با حضور میلیونی نمازگزاران تهرانی بود که برگ زرین دیگری در تاریخ حضور مردم و یوم الله دیگری در تاریخ انقلاب بود.

خوشحالیم در مسیر خواست مردم قدم برمی‌داریم

وی افزود: خوشحالیم که در قوه قضائیه برای توقع مردم از دستگاه قضا تا جایی که توان داریم اهمیت قائل هستیم و در مسیر خواست مردم قدم برمی‌داریم. امروز قوه قضاییه به دنبال آن است که خواست مردم را بشنود و در جهت آن تلاش کند و در همین راستا برای شنیدن حرف مردم در پایان این هفته سفر استانی رییس قوه قضاییه به استان بوشهر انجام می شود.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: از موضوعات مهم دیگر موضوع زندان و زندانیان است و خوشبختانه تعدادی زیادی از زندانیان در استان‌ها تعیین تکلیف شدند و آمار زندانیان ما سیر نزولی را طی می کند که خبر خوبی است.

وی با اشاره به افتتاح مجتمع مبارزه با مفاسد اقتصادی در روز گذشته گفت: این اقدام و حرکت و عملیاتی شدن این مجتمع و فعال شدن سامانه به اطلاع رسانی در این سامانه و گزارش گری فساد و ارتباط مردم و گزارشگران با این سامانه کمک می‌کند تا بتوانند مطالب به این مجتمع را اطلاع دهند و تدابیر خوبی انجام شده که خدا را شاکریم.

حکم زیباحالت منفرد قطعی شد

اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به صدور حکم بدوی پرونده زیباحالت منفرد- جعبه سیاه بابک زنجانی به حبس، آیا حکم صادره در دیوان عالی قطعی شده است یا خیر؟ گفت: بله. آقای علیرضا زیباحالت منفرد که برخی از رسانه‌ها به عنوان جعبه سیاه پرونده بابک از او یاد کردند با تاخیر دستگیر شد و بعد از دستگیری تحقیقات و روند محاکمه انجام شد. حکم در دیوان عالی تایید شده است. او به جرم مشارکت عمده و کلان در نظام اقتصادی و مشارکت کلاهبرداری شبکه‌ای از شرکت نفتی اچ کی به مبلغ یک و دو دهم میلیارد یورو به ۲۵ سال حبس و استرداد کلیه اموال منقول وغیرمنقول و وجوه حاصل از کلاهبرداری و رد آن در حق شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران و شرکت اچ کی و به جزای نقدی معادل مال کلاهبرداری شده، محکوم شده و این حکم قطعیت یافته و در حال اجراست.

وی افزود: در ارتباط با پرونده‌های مهم حسب دستور رییس قوه قضاییه برخی از پرونده‌ها بصورت ویژه و فوق العاده و زودتر از موارد قانونی رسیدگی می‌شود.

تا جایی که ما خبر داریم پروازها به چین لغو شده است

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره ویروس کرونا و اینکه وزارت بهداشت در مورد لغو پروازها به چین هشدار داده بود اما باز هم در جریان است و اینکه آیا مدعی العموم به این موضوع ورود می‌کند؟ گفت: تا جایی که ما خبر داریم در حوزه پروازها، خبر نهایی اعلام شد و پروازها لغو شده است. قرار است یک پرواز برای بازگشت دانشجوها انجام شود. خواست وزارت بهداشت و درمان عملیاتی شده و تدابیر لازم برای انتقال دانشجویان ایرانی انجام شده است و ما به عنوان دستگاه قضایی پیگیرعملیاتی شدن این موضوع هستیم. با مطالبه گری دستگاه قضا حسگرهای حرارتی نصب شد. سازمان بازرسی نیز در تسریع عملیاتی و اجرایی شدن حس گرها در فرودگاه‌ها وارد شد.

قالیباف پرونده دارد؟

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال ایسنا مبنی براینکه با توجه به تایید صلاحیت شدن قالیباف در انتخابات آتی مجلس، پرونده او به کجا رسید؟ گفت: نسبت به موضوعات شهرداری تهران در دوره گذشته، آن پرونده‌ای که آن هم به لحاظ انتساب به مجموعه شهرداری بود، تشکیل شد و فعالیت‌هایش بیشتر به نیروهای مسلح باز می‌گشت و پرونده قائم مقام وقت شهردار بود که در حال رسیدگی است و کیفرخواستش صادر شد. در این پرونده فردی که از او اسم نام برده شد و جز کاندیداهای مجلس است، جز متهمان نیست و کیفرخواستی صادر نشده است و اتهامی نسبت به او داده نشده است. در سایر پرونده‌هایی که گفته می‌شود، بعنوان پرونده‌های شهرداری رسیدگی‌ها انجام و کسانی که جرم انجام داده بودند محکوم شدند و پرونده سیر قضایی خود را طی می کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
خوبه واللااا ! از مردم انتظار حماسه دارن ، ما کی باید از شما انتظار حماسه های فرهنگی ، اقتصادی ، تفریحی ، محیط زیستی و ضد فساد و رانت خواری و غیره داشته باشیم ؟
زنجانی آنقدر خودمونی شده که با اسم کوچک بابک شناخته شده تر است.
طرف با پول خودش سکه خرید به عنوان سلطان سکه اعدام شد.....
این بابک زنجانی پول مملکت بالا کشیده داره تو هتل ببخشید زندان نگهداری میشه...............
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر