بازدید 10914
۲
کنعانی مقدم:

حاضریم ببازیم اما مشارکت مردمی افزایش یابد

لیست 90 نفره اصولگرایان در حالی اعلام شد که دعوای پایداری و دیگر طیف‌ها حسابی بالا گرفته است. بر اساس شنیده‌های خبرنگار آزادی این طیف و احمدی‌نژادی‌ها با هم یکی شده و قصد ارائه فهرستی را دارند که از شمس‌الدین حسینی گرفته تا رسایی و آقا تهرانی و ... را شامل شود.
کد خبر: ۹۵۶۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲ 03 February 2020

به گزارش تابناک به نقل از «آزادی»،  حسین کنعانی مقدم اصلاح طلبان را به تلاش برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات متهم می‌کند و می‌گوید که ما حاضریم شکست را بپذیریم اما مشارکت افزایش یابد.

او در گفت‌وگو با «آزادی» گفت: « صحبت های تاجزاده پشت پرده اصلاحات را مشخص کرد. آن‌ها می‌خواهند مشارکت را کم کنند و انتخابات را تبدیل به یک رفراندوم کنند. یعنی هر کس را ندهد یا رای سفید دهد به اصلاحات رای داده است.»

 

وی در واکنش به اینکه حتی اگر چنین باشد، در وادی عمل کرسی‌های مجلس به اصولگرایان می‌رسد، گفت: «اگر مشارکت پایین باشد، انتخابات در شهرهای بزرگ به دور دوم می‌کشد و ممکن است تغییراتی حاصل شود و این امر که اصولگرایان برنده انتخابات هستند به چالش کشیده شود».

 

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: « این رویکرد اصلاح طلبان البته می‌تواند در رای اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 اثرگذار باشد. در واقع ممکن است که مجلس را واگذار کنند تا با این روش انتخابات ریاست جمهوری آینده را از آن شوند».

 

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه با تاکید بر ضرورت افزایش مشارکت مردمی در انتخابات گفت: « ما حاضریم مجلس یازدهم را از دست بدهیم اما مشارکت حداکثری مردم به عنوان پشتوانه نظام باقی بماند. برخلاف اصلاح طلبان که فکر می‌کنند اگر مشارکت پایین باشد اصولگرایان برنده می‌شوند، ما می‌گوییم که دنبال پیروزی نیستیم، ما دنبال مشارکت حداکثری مردم هستیم چون به عنوان پشتوانه مردمی بیشترین اثر را در اقتدار نظام دارد».

 

کنعانی مقدم در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براین که جریان اصولگرا با این رویکرد چطور با پایداری کنار خواهد آمد؟ گفت: «حرف ما به آن‌ها همین است. ایرادی که ما به این دوستان می گیریم این است که اگر لیست جداگانه بدهید نه شما پیروز می‌شوید و نه ما. در واقع پیروز اصلی اصلاح طلبان خواهد بود که از این رقابت درونی ما استفاده خواهند کرد.»

 

گفتنی است که برخی دیگر از اصولگرایان مثل کنعانی مقدم بر ضرورت افزایش مشارکت تاکید نکرده و اصراری به جلب همراهی پایداری ندارند. این طیف معتقند که ارائه فهرست جداگانه پایداری به معنی شکست اصولگرایان نبوده و صرفا وزن این گروه را روشن می‌کند. ناصر ایمانی از جمله این افراد است. او پیش‌تر در گفت‌وگویی گفته بود: « اتفاق خوبی است اگر یک بار پایداری لیست جداگانه بدهد و میزان اقبال عمومی آن ها مشخص شود. این هم برای خودشان و هم برای مردم و صحنه سیاسی خوب است که میزان مقبولیت عمومی هر جریانی معلوم باشد. البته دقت کنید که از کاندیداهای اختصاصی آن ها که مختص به جبهه پایداری هستند، صحبت می کنم».

 

وی با بیان اینکه لیست خالص پایداری وزن قابل توجهی نخواهد داشت، شانس احمدی‌نژادی‌ها را بیشتر دانست و گفت: « ارائه لیست از سوی طیف احمدی‌نژاد را کم می‌دانم اما معتقدم که اگر لیست دهند به نسبت جبهه پایداری شانس بیشتری خواهند داشت. به خاطر اینکه مقبولیت شخص آقای احمدی نژاد در سطح مردم کم نیست.اما بخشی از مقبولیت جبهه پایداری در میان طرفداران خود دارد به خاطر آن است که این جبهه را نزدیک به احمدی نژاد می دانند. یعنی کسانی که بخواهند به تیپ فکری احمدی نژاد رای دهند در صورتی که لیست مشخصی از سوی احمدی نژاد نباشد، ترجیح می دهند که به پایداری ها رای دهند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۲
جناب کنعانی تا زمانی که شما و جناح دیگر فکر می کنید عرضه خدمت برد و باخت دارد وضع همین است که می بینید مردم دنبال برد و باخت شما نیستند دنبال عدالت و معیشت هستند
چرا افزایش پیدا کند؟
به خاطر گرانی کمر شکن؟
خودروهای رده خارج و گران؟
کاهش کیفیت خوراکی ها؟
یا افزایش آلودگی؟
فقط بگویید چرا باید افزایش پیدا کند؟
مثل این می ماند که بگویید زیر آب باید میزان تنفس بیشتر شود!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار