بازدید 11680

علت افزایش قیمت پیاز و بادمجان

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی علت افزایش قیمت پیاز و بادمجان را کاهش عرضه در میادین مرکزی میوه و تره‌بار، افزایش تقاضا و از بین رفتن این محصولات در سیلهای اخیر اعلام کرد.
کد خبر: ۹۵۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹ 03 February 2020

به گزارش «تابناک»، اسدالله کارگر در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در حال حاضر پیازها از روی زمین جمع شده و ۹۰ درصد آنها داخل سردخانه و انبار نگهداری می شود، اظهار کرد: پیاز زرد از شهرستان قهدریجان استان اصفهان و پیاز قرمز از تبریز تامین می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا قیمت این محصول با افزایش همراه بوده است؟ اظهار کرد: عرضه پیاز در میادین میوه و تره‌بار کم و تقاضای آن زیاد بوده؛ بنابراین قیمت‌ها با افزایش مواجه شده است. همچنین این ایام نیز زمان برداشت پیاز جنوب بود که با بارندگی‌ها و سیل اخیر این محصول از بین رفت.

خسارت سیل اخیر به پیاز و بادمجان

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی اضافه کرد: بیش از ۸۰ درصد پیاز بهاره از جنوب کشور و شهرهای دزفول، جیرفت و بندرعباس تامین و با ورود پیاز نو، قیمت‌ها شکسته می‌شود. حداکثر فصل برداشت پیاز چهار تا پنج ماه است و قرار بود در هفته‌های اخیر، این پیازها برداشت شود که متاسفانه سیل باعث از بین رفتن آنها شد. همچنین عمده بادمجان کشور نیز اکثرا از جنوب و بندرعباس تامین می‌شود و همین بارندگی و سیل اخیر باعث شد به این محصول نیز خسارت وارد شود.

کارگر تصریح کرد: هر سال واسطه‌ها و انبارداران برخی محصولات را عمده خریداری کرده و دپو می‌کنند. به عبارت دیگر محصولات درجه یک را داخل سردخانه قرار می‌دهند و در مواقعی که سودشان بیشتر شود، این محصولات را به فروش می‌رسانند.

وی در پایان گفت: تا دو الی سه هفته آینده پیاز گران خواهد بود تا کشاورزان بتوانند دوباره پیاز بکارند، پیاز نو وارد بازار شود و قیمت‌ها کاهش یابد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۰
خب واردات کنید. احتمالا خودتون از همون دپو کنندگانید؟!! خیلی راحت میگه یک ماهی ظول میکشه ... خسته نباشی.پس شما اونجا نشستی واسه چی؟
جمع کنید خودتونو کشور رو ول کردید این تیترهای الکی رو میزنید.برید قیمت میوه رو تو میدان تره بار ببینید ببینم برای اونها چه دروغی دارید بگید.قیمت ها کهکشانی شده.
خجالت آور ه که هنوز توی مدیریت پیاز-سیب زمینی-گوجه-بادنجان ...موندیم. بعد میگن فلانجا هم انتخابات الکترونیکی شد.
علت خوردن غذای جدیدی است که کشف شده بامجان بجای مرغ وپیاز هم که از قدیم اشتها اور بوده وزمستان هم هست که ضد سرماخوردگی ودر مبارزه با کرونا میتواند مورد استفاده قرار گیرد بزن روشن شی !!!!!!!!!!!!!!!!
دولتی که در آن حتی خرید سیبزمینی و پیاز را برای مردم مشکل کرده اند چه به برگزاری انتخابات؟!
جبران تمام این موارد باید از طرف حکومتها انجام بشه و این که براش دلیل و برهان بیارن و بگن مردم بدونن که چنین شده و چنن شده عملکرد درستی نیست
چرا سازمان بازرسی و دیگر نهادهای مربوطه با فساد و باندبازی در میادین تره بار برخورد نمیکنن؟؟؟
یه روز گوجه یه روز سیب زمینی یه روز پیاز یه روز بادمجون به بهانه سیل و طوفان و تگرگ و برف و ... قیمتاشونو بالا میبرن و هزاران میلیارد پول به جیب میزنن.
کافیه به حساب بانکی دزدای یقه سفید میادین تره بار نگاه کنید و حجم پولای بادآورده رو ملاحظه کنید
البته حساب بانکی خودشون و اعضای خونوادشون
علتش به همون دلیلی هست که 2 ماه هست گوجه گرون شده.
تا پياز كشت بشه و به محصول برسه حداقل سه تا چهار ماه طول ميكشه نه دوهفته
هميشه دليل براي پوشش سوءمديريت هست اگر اين دلايل نباشند مسئولين تنظيم بازار وظيفه شون چيه؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر