بازدید 13728

عدم صدور ویزا به بهانه احتمال‌ پناهندگی ورزشکاران‌؟!

فدراسیون ژیمناستیکاز یک ماه پیش درخواست روادید برای ۳ ملی‌پوش کشورمان را ارایه کرد، اما سفارت کشور استرالیا به بهانه‌های عجیب و واهی از جمله احتمال پناهنده شدن آن‌ها از صدور روادید خودداری می‌کند.
کد خبر: ۹۵۶۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲ 02 February 2020


به گزارش تابناک، رییس فدراسیون ژیمناستیک در این خصوص به ایرنا گفت: از یک ماه پیش درخواست روادید برای ۳ ملی‌پوش کشورمان را ارایه دادیم اما سفارت کشور استرالیا به بهانه‌های عجیب و واهی از صدور روادید خودداری می‌کند.

زهرا اینچه‌ درگاهی اظهار داشت: کارشکنی در مسیر اعزام ورزشکاران به مسابقات گزینشی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو که در ملبورن برگزار می‌شود با دوره‌های دیگر متفاوت است. در این دوره نام سه ورزشکار برای جام جهانی ژیمناستیک که در شهر ملبورن استرالیا برگزار می‌شود را اعلام کردیم. این ورزشکاران از سوی فدراسیون ژیمناستیک استرالیا دعوت‌نامه دارند اما سفارت این کشور به دلایل واهی از صدور روادید خودداری میکند. در ایمیلی که از سوی این کشور برای فدراسیون ارسال شده مواردی ذکر شده که دور از ذهن و تصور ورزشکاران ایرانی است. در این ایمیل به شرایط اقتصادی ایران اشاره شده و احتمال پناهندگی ورزشکاران ما را داده‌اند.

او با اشاره به اینکه روح المپیک بر صلح دوستی است، عنوان کرد: دلایلی که دولت استرالیا به خاطر آن ورزشکاران ایرانی را از گزینشی المپیک محروم کرده، واقعیت ندارد بلکه یک سیاسی کار محض است. سیاسی کاری که با روح المپیک و مسابقات ورزشی در تناقض است. در این زمینه از نهادهای ورزشی کشورمان مانند کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان درخواست کمک کردیم تا با یک اقدام عاجل و استفاده از دیپلماسی ورزشی این مشکل را حل کنند.

رییس فدراسیون ژیمناستیک همچنین گفت: این رشته در ایران در آستانه تاریخ‌سازی است و ورزشکاران ما شانس زیادی برای المپیکی شدن دارند. از قبل برای آنان بلیت رزرو کرده بودیم و قرار بود ۲۳ بهمن ماه به ملبورن بروند. تا این تاریخ زمان لازم برای گرفتن ویزا وجود دارد و امیدوارم این مشکل با تدبیر دستگاه دیپلماسی و نهادهای ورزشی حل شود. اگر ورزشکاران ایرانی به ملبورن بروند بدون شک امید ایران برای نخستین حضور ژیمناستیک ایران در المپیک افزایش پیدا خواهد کرد.

قرار بود «سعیدرضا کیخا»، «عبدالله جامعی» و «مهدی احمد کهنی» برای شرکت در جام جهانی ملبورن که یکی از مسابقات کسب سهمیه المپیک است ۲۳ بهمن‌ ماه عازم کشور استرالیا شوند اما تا این لحظه این کشور برای آنان روادید صادر نکرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۳
ورزشکارانی که واقعا ورزشکار باشند و روحیه ورزشکاری و اعتلای وطن داشته باشند دست به این کار نمی زنند.
چرا مسئولین ادعا می کنند تحریم ها اثر ندارد در حالیکه هر روز شاهد جنبه های مختلفی از اون هستیم، نتیجه اش این میشه که ورزشکاران پناهنده کشورهای دیگه میشن تا با پرچم اونها در میادین بین المللی حضور داشته باشند که جای نکوهش هم نداره بالاخره وقت و عمر گذاشتن، هزینه کردن و باید نتیجه بگیرند.

مسئولین محترم به فکر باشید که داریم در عرصه های بین المللی کمرنگ میشیم و ارج و قربی هم نداریم!!!
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
پس راه حل شما اینه که در مقابل زورگویی‌های آمریکا و نوچه‌هاش گردن کج کنیم و کوتاه بیاییم تا مبادا ورزشکارهامون خارج که میرن پناهنده نشن. ولی این راهش نیست. ورزشکار باید وطن پرست باشه و موقعیت کشورشو درک کنه. حتی اگر بهش کم لطفی هم بشه نباید آب تو آسیاب دشمن بریزه. .
کاملا بجا و درست است.
بهانه؟ تقاضا نمیکنن مگه؟
به فکر کشورشونن. نمیخوان پولی که مالیات میگیرن از مردم بدن پول تو جیبی یه مشت آدم آویزون و فرصت طلب.
شما هم که از خداتون هست که این اتفاق بیفته با یه تیر چند نشون میزنید هم به استرالیا فحش میدین هم دیگه نیاز نیست اون چندر غاز پول را خرج ورزشکار کنید و هم ورزشکاره دیگه پناهنده نمیشه
بهانه نیست دیگه..واقعیت..همه برای فرارمنتظریک سوراخن.
عزیز جان شما با مایی یا با اونا! خب راست میگن. اینا تشریف میبرن اونجا پناهنده میشن! حالا یارو بد کاری کرده فکر حفظ سرمایه های انسانی ماست! ما خودمون که بی خیالیم! علی برکت الله!
زده به هدف
بایک جمله کاری را میکنند که صدتا حمله هم چنین تحقیری رو انجام نمیده
ویزا نمیدن و میگن اگر بیان اینجا پناهنده میشن ، نمیتونیم اعتراض کنیم ، چون نمونه های متعددی دارند
چرا باید کار ما به اینجا بکشه ؟
خخخخه
خوب شما هم با اولین هواپیما برگردانید به کشورشان
بهانه تازه برای ندادن به ورزشکاران به خاطر سیاست امریکا
ایران هم باید مقابل به مثل کند برای این کشور گستاخ
ورزشکاران هم مثل بقیه مردم از شرایط کشور به تنگ امدند و فرار را بر قرار ترجیح می دهند
دقیقا درست حدس زدن مسولان روادید استرالیایی و اوج فلاک جامعه ایران رو دیدن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار