بازدید 5464
۱

فرودگاه بصره عراق ورود چینی‌ها را ممنوع کرد

فرودگاه بصره عراق به دنبال توصیه دولت این کشور مبنی بر اتخاذ همه تدابیر لازم جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، ورود شهروندان چینی را ممنوع کرد.
کد خبر: ۹۵۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۳ 01 February 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، فرودگاه بین‌المللی بصره عراق اعلام کرد که ورود شهروندان چینی به این فرودگاه تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

به گزارش وب‌سایت خبری بغداد الیوم، مقامات این فرودگاه شامگاه جمعه گفتند به دلیل احتمال انتقال ویروس کرونا به داخل عراق، این تصمیم را گرفته است و کارکنان این فرودگاه حق ندارند به کسانی که از چین می‌آیند و یا تبعه چین هستند، اجازه ورود به عراق را بدهند.

دمیر اداره استان بصره در این ارتباط گفته است که حضور چینی‌ها در این استان جنوبی عراق خطری برای شهروندان این کشور محسوب می‌شود. عباس التمیمی گفته است هر شهروند چینی‌ای که وارد عراق شود، تا زمان انجام معاینات تشخیص در قرنطینه خواهند بود.

مقامات فرودگاه بغداد نیز اقدامات لازم برای جلوگیری از ورود کرونا به عراق را در پیش گرفته‌اند. مقامات محلی در استان‌های کربلا و ذی‌قار نیز اخبار منتشر شده مبنی بر وجود مبتلایان به کرونا در این استان‌ها را شایعه دانسته‌اند.

کمیته عالی وزیران عراق نیز در جلسه امروز خود از همه مسئولان ذی ربط خواست برای ممانعت از ورود کرونا به این کشور همه اقدامات لازم را اتخاذ کنند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از ویروس کرونا، تاکنون ۲۱۳ نفر کشته شده و ۹۸۰۰ نفر نیز در سطح جهان (که ۹۶۹۲ نفر از آن‌ها در چین هستند) مبتلا به این ویروس شده‌اند.

شهر ووهان چین، واقع در شرق این کشور منشأ ویروس کرونا اعلام شده است و مقامات چین تلاش دارند با اعمال محدودیت‌هایی از قبیل: قرنطینه کردن ساکنان این شهر و ممنوعیت آمد و شد غیر ضروری، آن را کنترل کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
آفرین بر عراق عاقل
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل