جشن سده کرمان و یزد

طبق تقویم تاریخی، آیین جشن سده در روز دهم بهمن ماه هر سال به شکل گروهی و با گردهمایی مردم شهر و محله و روستا در محلی، با برپایی یک آتش بزرگ برگزار میشود. مردم در جمعآوری هیزم با همدیگر مشارکت میکنند و به این صورت جشن سده، جشن همکاری و همبستگی مردمان است. مراسم امسال «جشن سده» ۱۰ بهمن ۹۸ در شهرهای کرمان و یزد با حضور زرتشتیان ایران برگزار شد.
گزارش خطا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۸
از جداییها حکایت میکند
کز نیستان تا مرا ببریدهاند
در نفیرم مرد و زن نالیدهاند
سینه خواهم شرحه شرحه از فراق
تا بگویم شرح درد اشتیاق
هر کسی کو دور ماند از اصل خویش
باز جوید روزگار وصل خویش
حتی بعد از ۲۰۰۰۰ سال.






