بازدید 28625
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «تابناک»؛

رقابت اصلی برای مجلس بین قالیباف و حامیان احمدی‌نژاد خواهد بود/ اصلاح‌طلبان چه با لیست، چه بدون لیست حتما در انتخابات مشارکت می‌کنند/ اصولگرایان سنتی حریف احمدی‌نژادی‌ها و قالیباف نمی‌شوند

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری خاطرنشان کرد: در وضعیت فعلی یک جریان سیاسی که رقیب جریان دیگری است، در بسیاری از حوزه‌ها هنوز کاندیدایی ندارد و در مجموعه اصلاح‌طلبان در این دوره اولا بسیار ثبت‌نام نکردند و دوما همان تعدادی که ثبت‌نام کردند، رد صلاحیت شدند و اعتراضاتی صورت گرفته که نتیجه اعتراض‌هایی که کرده تا هفته آینده مشخص می‌شود.
کد خبر: ۹۵۴۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱ 27 January 2020

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: شورای نگهبان با اعلام نهایی روند بررسی صلاحیت‌ها نحوه حضور و پیروزی جریانات سیاسی در انتخابات مجلس را مشخص خواهد کرد.

«داریوش قنبری» فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو حزب مردم‌سالاری در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» درباره اینکه در فاصله اندک باقی مانده به انتخابات مجلس یازدهم، اصلاح‌طلبان با چه رویکردی به انتخابات ورود خواهند کرد، اظهار کرد: باید ابتد‌ا به این موضوع اشاره کرد که آیا اصلا چهره اصلاح‌طلبی برای ورود به انتخابات مجلس باقی مانده است که این جریان بتواند در انتخابات مجلس لیست ارائه دهد؟

فضای انتخابات هنوز بسیار سرد است

وی افزود: در مجموع، به نظر می‌رسد انتخابات مجلس به نحوی در حال شکل‌گیری است که فضای انتخابات بسیار سرد است و هنوز فضا به سمت مشارکت به معنای واقعی شکل نگرفته است.

رقابت اصلی برای مجلس بین قالیباف و حامیان احمدی‌نژاد خواهد بود/ اصلاح‌طلبان چه با لیست، چه بدون لیست حتما در انتخابات مشارکت می‌کنند/ اصولگرایان سنتی حریف احمدی‌نژادی‌ها و قالیباف نمی‌شوند

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: همواره در روزهای منتهی و نزدیک به انتخابات اعم از مجلس و ریاست‌جمهوری فضای داغ انتخاباتی در کشور شکل می‌گیرد که این روند در گذشته یک ماه به انتخابات به شکل فعلی نبود و ما شاهد فضای گرم‌تری بودیم و به نوعی یک شور و نشاط انتخاباتی ایجاد می‌شد که این فضا هنوز در کشور ایجاد نشده و اینکه این شور و نشاط در روزهای آینده شکل می‌گیرد یا خیر باید منتظر باشیم و ببینیم که چه اتفاقی می‌افتد.

اصلاح‌طلبان در بسیاری از حوزه‌ها کاندیدایی ندارند

قنبری خاطرنشان کرد: در وضعیت فعلی یک جریان سیاسی که رقیب جریان دیگری است در بسیاری از حوزه‌ها هنوز کاندیدایی ندارد و در مجموعه اصلاح‌طلبان در این دوره اولا بسیار ثبت‌نام نکردند و دوما بخش زیادی از همان تعدادی که ثبت‌نام کردند رد صلاحیت شدند و اعتراضاتی صورت گرفته که نتیجه اعتراض‌هایی که کرده تا هفته آینده مشخص می‌شود.

وی تاکید کرد: هفته آینده با اعلام نظر نهایی شورای نگهبان درباره تایید صلاحیت‌ها مشخص خواهد شد، چه آرایشی در انتخابات مجلس آینده به لحاظ سیاسی وجود دارد و رقابت‌ بین چه دیدگاه‌هایی است.

چه با لیست، چه بی لیست در انتخابات مشارکت می‌کنیم

عضو حزب مردم‌سالاری گفت: بدون شک اگر اصلاح‌طلبان بتوانند لیست‌های انتخاباتی خود را ببندند، هدفشان این است که مشارکت وسیع و گسترده‌ای داشته باشند و البته در هر صورت آنها در انتخابات چه با لیست و چه بدون لیست مشارکت خواهند کرد.

وی در عین حال یادآوری کرد: این وضعیت در صورتی که اصلاح‌طلبان کاندیدا داشته باشند، لیستی از طرف آنها ارائه می‌شود و رقابت جدی‌تر خواهد شد و قطعا در یک انتخابات رقابتی مشارکت مردم هم وسیع و بالا خواهد بود.

انتخابات رقابتی نباشد، مشارکت کاهش می‌یابد

قنبری اظهار کرد: در غیاب یک انتخابات رقابتی حتما میزان مشارکت کاهش پیدا می‌کند و در صورت کاهش مشارکت شانس گروه‌هایی تقویت می‌شود که به لحاظ پایگاه رای در مجموعه وضعیت مناسبی ندارند و نهایتا در مجموع هر چه مشارکت کاهش پیدا کند، شانس آنها بیشتر خواهد شد.

وی افزود: اصولگرایان هم هرچند در مجموع در شرایطی قرار گرفتند که رقیب اصلاح‌طلب‌شان حضور پررنگی در عرصه ندارد، خود آنها دچار اختلافات داخلی زیادی شدند و به نظر می‌رسد، آنها هم به سمت لیست‌های متعددی بروند و طیف سنتی‌تر اصولگرا با طیف عملگرا اختلافاتی دارند که آنها را به سمت لیست‌های جداگانه سوق می‌دهد.

رقابت اصلی بین حامیان احمدی‌نژاد و قالیباف است

این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: بدون شک در غیاب اصلاح‌طلبان رقابت جریاناتی که همفکر هم هستند بسیار جدی خواهد بود و دو طیف عملگرای حامیان احمدی‌نژاد و قالیباف رقابت جدی با هم خواهند شد و با بخش سنتی‌تر اصولگرا در جهت رقابت وارد عمل خواهند شد.

قنبری خاطرنشان کرد: اصولگرایان باتوجه به اینکه در تلاشند با یکدیگر وحدت داشته باشند، گویا در بعضی از حوزه‌های انتخابیه رسیدن به نتیجه مشترک بعید به نظر می‌رسد. از این روی، به نظر می‌آید اصولگرایان در انتخابات مجلس لیست‌های متعددی را ارائه دهند.

رقابت بین یک جریان همفکر بی‌معناست

وی با اشاره به اینکه رقابت بین یک جریان همفکر در بستر انتخابات اساسا بی‌معناست تاکید کرد: آنچه در انتخابات دارای اهمیت است انتخاب افراد نیست، بلکه انتخاب دیدگاه‌ها، تفکرات و برنامه‌هاست. از این روی، رقابت برنامه‌ها و تفکرات انتخابات را معنادار می‌کند و رقابت افراد در این میدان محلی از اعراب ندارد.

عضو حزب مردم‌سالاری گفت: در مجموع در فلسفه انتخابات بین اینکه چه فردی انتخاب شود مهم نیست، اما آنچه مهم است انتخاب تفکرات و اندیشه‌هاست. از این روی، از منظر من رقابت داخلی اصولگرایان در انتخابات مجلس به ضرر آنها خواهد بود و هیچ عایدی برای این جریان نخواهد داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱۰
فعال اصلاح طلب!!! حالا چجور اصلاح طلبی هست؟!!! رای نمیدهیم
اصلاح طلبان و اصول گرایان میتوانند در انتخابات چه با لیست و چه بدون لیست مشارکت کنند ولی مردم این بار شرکت نخواهند کرد!
بی خود برای خود کیسه ندوزید مگر مردم با این اوضاع اسفناک اقتصادی و اجتماعی حاضر به رای خواهند بود
بنده هیچ فرقی بین اصلاحطلب و اصولگرا ندیدم

بنابراین تصمیم گرفتم رای ندم

همش مال خودتون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
همین شماهارو اگر بی بی سی و من وتو(خودشون و خودشون) و امثالهم نفرستادن پای صندوق که به کاندیدای مدنظرشون رای بدین من رگ گردنمو میزنم...
انتخابات نه ! انتصابات درسته . موفق باشيد !!!
در این شرایط باز هم اصلاح طلبان تعیین کننده هستند مثلا کافیست در لیست سی نفره تهران بیست و پنج نفر اصلاح طلب بنویسند و پنج نفر اصولگرای معتدل آنوقت خواهیم دید فلان آقای مد نظرشان برای ریاست مجلس اصلا میتواند وارد مجلس بشود ؟؟؟
فعلا نمیتوان قضاوت کرد
اگر ساندیس ها سالم باشند و داخل کیک ها قرص نباشد احتمال ریاست قالیباف بر مجلس بالا و در غیر اینصورت بازهم قالیباف رییس خواهد بود.

خلاصه اینکه رای بنده تاثیری در این موضوع ندارد و لزومی نداره بنده رای دهم
وقتی 70 درصد اختیارات و تصمیم گیری های مهم و اساسی مملکت در دست افراد و یا نهادهای غیر انتخابی است ، اصلاحات از طریق انتخابات یا غیر ممکن و یا حرکت آن لاک پشتی است.
نه به انتخابات نمایشی و فرمایشی

درود بر احمدی نژاد و یارانش ...
بازار گرمی نکنید . رای نمی دهیم . یک کلام ختم کلام.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان