بازدید 5593

چین چقدر سرمایه خارجی جذب کرده است؟

اقتصاد چین در سال قبل بیش از ۱۳۶ میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کرد.
کد خبر: ۹۵۳۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴ 21 January 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از رویترز، با وجود رویکرد سرسختانه چین نسبت به سایر کشورهای همسایه در جذب سرمایه خارجی، میزان سرمایه ورودی خارجی به این کشور به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۱۷ رسیده و آن طور که وزارت بازرگانی چین اعلام کرده است، این کشور در سال ۲۰۱۹ موفق شد ۹۴۱.۵ میلیارد یوان ( ۱۳۶.۷۱ میلیارد دلار) سرمایه خارجی مستقیم جذب کند که این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۸ افزایش ۵.۸ درصدی داشته است.

کیان که مینگ، معاون وزیر بزارگانی چین با اشاره به این که چین دومین مقصد محبوب سرمایه گذاری خارجی در جهان است، افزود: در سال ۲۰۱۹ میزان سرمایه خارج شده از چین ۱۱۰.۶ میلیارد دلار بوده که در مقایسه با سال قبل ۸.۲ درصد کاهش داشته است؛ بدین ترتیب خالص جریان سرمایه ای چین در سال ۲۰۱۹ مثبت بوده است.

به گفته مینگ، ۱۵ میلیارد دلار ( معدل ۱۳.۶ درصد) از کل سرمایه گذاری های خارجی انجام شده توسط چین در سال ۲۰۱۹ مربوط به پروژه جاده و کمربند بوده است که قرار است یک مسیر بازرگانی و تجاری عظیم بین چین و کشورهای آسیایی و اروپایی برقرار کند.

در بین مناطق مختلف چین، بیشترین افزایش سرمایه گذاری خارجی نسبت به سال گذشته مربوط به ماکائو بوده است که در آن ۵۶.۲ درصد بیشتر از سال قبل سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته است. مناطق آزاد تجاری چین نیز شاهد افزایش ۲۳.۹ درصدی حجم سرمایه گذاری‌ها در مقایسه با سال قبل بوده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل