بازدید 52435

ماجرای نسبت فامیلی دو ابوطالبی پرحاشیه

حمید ابوطالبی دیپلمات ایرانی و معاون سیاسی دفتر حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران که پیش از این تجربه سفارت در چند کشور اروپایی را نیز داشته است، چند روزی است که نامش به واسطه شایعه انتساب خانوادگی اش با زینب ابوطالبی مجری برنامه نیمه پنهان شبکه افق بر سر زبان‌ها افتاده است؛ ادعایی که البته بررسی‌ها نشان می‌دهد صحت ندارد.
کد خبر: ۹۵۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸ 21 January 2020
حمید ابوطالبی دیپلمات ایرانی و معاون سیاسی دفتر حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران که پیش از این تجربه سفارت در چند کشور اروپایی را نیز داشته است، چند روزی است که نامش به واسطه شایعه انتساب خانوادگی اش با زینب ابوطالبی مجری برنامه نیمه پنهان شبکه افق بر سر زبان‌ها افتاده است؛ ادعایی که البته بررسی‌ها نشان می‌دهد صحت ندارد.
 
ماجرای انتساب دو ابوطالبی پرحاشیه در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش «تابناک»، حمید ابوطالبی دیپلمات ایرانی، رئیس گروه مطالعات آسیایی مرکز تحقیقات استراتژیک و معاون سیاسی دفتر حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران است. او پیش از این سفیر ایران در استرالیا، اتحادیه اروپا، بلژیک، ایتالیا، مدیر کل سیاسی وزارت امور خارجه و معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور بوده‌است.

او را باید یکی از سیاست مداران پر حاشیه ایرانی در دهه‌های اخیر بنامیم. وی که گفته شده بود در جریان تسخیر سفارت آمریکا در ایران نقش موثری داشته است، پیشتر به رسانه‌ها گفت که تنها مدتی پس از وقوع گروگان‌گیری همراه با نماینده پاپ به سفارتخانه آمریکا رفته و نقش مترجم را داشته است.

جالب است بدانید حمید ابوطالبی گزینه دولت حسن روحانی برای نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد بود، چهره‌ای که ایالات متحده او را به دست داشتن در گروگان‌گیری کارکنان سفارت خود در تهران در سال ۱۳۵۸ متهم کرد. از این رو کنگره آمریکا قانونی را به تصویب رساند که از دولت باراک اوباما خواست از صدور ویزا برای آقای ابوطالبی خودداری کند و این موضوع به امضای رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز رسید و ابوطالبی با تصویب قانون عدم صدور ویزا از ورود به خاک آمریکا منع شد.

نام حمید ابوطالبی که پیشتر به واسطه تحولات سیاسی و چالش‌های مورد اشاره بر سر زبان‌ها افتاده بود، پس از حواشی پیش آمده برای زینب ابوطالبی مجری برنامه نیمه پنهان شبکه افق، دوباره بر سر زبان‌ها افتاد و برخی در شبکه‌های مجازی مدعی شدند که این مجری جوان دختر حمید ابوطالبی است؛ مجریی که در اواخر دی ماه ۱۳۹۸ و پس از اینکه به مخالفان و معترضان حاکمیت جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد خروج از کشور را داد، با اعتراض فراوان مردمی در شبکه‌های اجتماعی رو به رو شد.

اخیراً در شبکه‌های اجتماعی برخی تلاش می‌کنند تا زینب ابوطالبی را فرزند حمید ابوطالبی بنامند. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که از سویی نیز برخی دیگر زینب ابوطالبی را فرزند یکی از شهدای دفاع مقدس با نام مجید ابوطالبی معرفی می‌کنند که در سال ۱۳۳۴ متولد شد و در عملیات مسلم بن عقیل در سال ۱۳۶۱ به شهادت رسید؛ ادعایی که البته صحیح نیست چون زینب ابوطالبی متولد سال ۱۳۶۵ است. از سویی نیز پیشتر برخی در شبکه‌های مجازی یک زینب ابوطالبی دیگر که هم اکنون در لندن مشغول به تحصیل است را فرزند حمید ابوطالبی معرفی کرده بودند!

گفتنی است، حمید ابوطالبی همچنین برادر دو شهید بزرگوار به نام‌های مجید و فرید ابوطالبی نیز هست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱۳
یعنی جواب تلفن شمام نمیده؟؟؟
برین خجالت بکشید یعنی معلوم نیست بابای این زنه کیه خوب زنگ بزنید ازش بپرسید
همه تسبیح وار بهم متصل هستند از ملت در گردونه دولت خبری نیست
خب ازش بپرسین باباش کیه سند نمیخواد
اگر سندی ندارید پس این خبر و تیتر جذاب چیه تابی جون؟
نام پدر در شناسنامه ها ذكر مي شود دسترسي اسان است با سياسي كاري حرف نزنيد و ننويسيد تا اعتبار خودتان را حفظ كنيد
رعايت تقوي اولين توصيه جدي اسلام است
انقلاب برای اشخاص خاص هم نون داشت وهم آب برای عامه مردم چطور ؟!!!!!
اینهم تیتر شما زدید شما بعوان یک رسانه ارزشی دست از سر این دختر مظلوم بردارید
تابناک مشروح صحبت های خانم ابوطالبی را مجددا مرور کند
هر جور ببینی این دختره با پارتی بازی امده تو سیما میلی....
گفته ها و شنیده ها حکایت از آن دارد زینب خانم دختر شهید هستند. ظاهرا" که اصلا" شباهتی بین این دوعکس نیست.
خوب اینک فهمیدنش سخت نیست از مجری بپرسید نام باباش چیه؟
درست گفته بروند خود رییس جمهور هم گفت هر کی میخوا بره
منتهی این کجاو آن کجا تابناکی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر