بازدید 9893
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

وجود سم آفلاتوکسین در مواد لبنی کذب محض است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به مطرح شدن وجود سم آفلاتوکسین در مواد لبنی و شیر، گفت: این موضوع کذب محض بوده و مردم فریب برخی تبلیغات را نخورند.
کد خبر: ۹۵۲۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ 19 January 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر در جلسه گروه کاری سلامت و امنیت غذایی استان قم که با حضور معاون استاندار در استانداری قم برگزار شد، گفت: متأسفانه موضوعی در برخی رسانه‌ها مطرح شده که سم آفلاتوکسین در مواد لبنی و شیرهای خوراکی وجود دارد، که این حرف کاملاً غیر منطقی و غیرواقعی است.

وی تصریح کرد: تأیید ادعای وجود سم در شیر، نیازمند مستندات مهم از سوی آزمایشگاه‌های معتبر است و نمی‌توان بدون در نظر گرفتن این موارد، موضوعی را بیان کرد.

مصرف لبنیات در ایران یک پنجم دنیا است

متخصص تغذیه و معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: مصرف لبنیات در ایران یک پنجم مصرف لبنیات در دنیا است که با برخی اظهار نظرهای غیرکارشناسی نباید این میزان مصرف را هم کمتر کرد.

محمد حضوری تصریح کرد: عدم استفاده از مواد لبنی منجر به بروز مشکلات بسیاری برای انسان شده که ادعاهای وجود سم آفلاتوکسین در شیرها و مواد لبنی به کلی رد می‌شود.

همچنین معاون دامپزشکی استان قم نیز در این جلسه گفت: از سال‌ها پیش پایش خوراک دامی در استان انجام می‌شود که با صراحت بیان می‌کنیم تا این لحظه هیچ گونه مشکلی در مواد خوراکی دام و مواد لبنی وجود ندارد.

منبع: مهر
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۱۲
تجربه نشان داده است که مواردی که اول کذب محض بوده بعدا صدق محض شده است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
آفرین دقیقا درست می فرمایید
اینم مثل سقوط هواپیما نشه که اول میگفتن سقوط کذب محضه
چرا باید در شبکه سه در یرنامه پر مخاطب سلام صبح به خیر یک بازرس از وجود سم آفلاتوکسین در شیر بگوید؟چرا باید دروغ بگوید؟که بعدا به عنوان یک مقام دولتی توبیخ شود.مطمئنا درست است.تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها.ایشان چیزها را گفت شما دارید چیزک را میگویید
از آنجاییکه که راستگویی و صداقت مسئولان امری اثبات شده است! مردم مراقبت سلامت خود باشند
صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد
چرا دارین دروغ میگین آخه.آفلاتوکسین توی شیر و لبنیات موجود است.ولی مقدار آن شاید در رنج مورد قبول باشد.البته با سوابقی که از مسیولان سراغ داریم احتمالا بیشتر از رنج مجاز هم باشه.
این که تکذیب کردند نشون میده که موضوع جدیه
كاشكي يه دو تابعيتي و يا تبعه كانادايي از اين شير ها ميخورد ، بلكه زير فشار بين المللي حقيقبت روشن مي شد
سقوط هواپیما با موشک هم کذب محض بود
بدون بررسی همه چی را سریعا تکذیب میکنید!
از تیتر مشخصه که 100% درسته
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر