بازدید 17107
رهبر انقلاب در دیدار امیر قطر؛

علت وضع نامناسب منطقه فسادانگیزی آمریکا و رفقای آن است/ آماده ارتباطات نزدیک‌تر با کشورهای منطقه‌ایم/ ملت‌های منطقه تحکم‌ها و دخالت‌های بیگانگان را قبول نمی‌کنند

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: برخی بخصوص آن‌هایی که از آن سر دنیا به این منطقه آمده اند، تمایل به گسترش همکاری‌های کشور‌های منطقه ندارند، ولی این موضوع ربطی به آن‌ها ندارد و کشور‌ها و ملت‌های منطقه، دیگر چنین تحکم‌ها و دخالت‌هایی را قبول نمی‌کنند...
کد خبر: ۹۵۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴ 12 January 2020

حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند: شرایط کنونی منطقه بیش از پیش نیازمند تقویت ارتباطات کشورهای منطقه و تأثیر نپذیرفتن از القائات بیگانگان است.

به گزارش «تابناک»؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب (یکشنبه) در دیدار شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و هیأت همراه گفتند: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده و آقای رئیس جمهور هم صراحتاً گفته است، ایران آماده همکاری های نزدیکتر با کشورهای منطقه است.

حضرت آیت الله خامنه ای شرایط کنونی منطقه را نامناسب دانستند و افزودند: علت این وضعیت، فسادانگیزی امریکا و رفقای اوست و تنها راه مقابله با آن هم تکیه بر همکاری های درون منطقه ای است.

ایشان با اشاره به روابط سیاسی خوب ایران و قطر خاطرنشان کردند: روابط اقتصادی دو کشور در سطح روابط سیاسی نیست و باید همکاری های ایران و قطر در زمینه های مشترک بیش از پیش گسترش یابد.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: البته برخی بخصوص آنهایی که از آن سر دنیا به این منطقه آمده اند، تمایل به گسترش همکاریهای کشورهای منطقه ندارند ولی این موضوع ربطی به آنها ندارد و کشورها و ملت های منطقه، دیگر چنین تحکم ها و دخالت هایی را قبول نمی کنند.

در این دیدار که آقای روحانی رئیس جمهور نیز حضور داشت، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در سخنانی با ابراز خرسندی فراوان از دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی شرایط منطقه را دشوار خواند و گفت: ما با صحبت های جنابعالی درخصوص لزوم افزایش همکاری های منطقه ای کاملاً موافقیم و معتقدیم باید گفت‌وگوهای جامع میان کشورهای منطقه برگزار شود.

امیر قطر همچنین با اشاره به مذاکرات خود در تهران افزود: قرار بر این شد که کمیسیون مشترک دو کشور، حدود سه ماه دیگر در ایران برگزار شود و امیدواریم روابط اقتصادی ایران و قطر به سطح روابط سیاسی برسد.

وی همچنین از کمک ها و حمایت ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران در شرایط تحریم قطر، تشکر و قدردانی کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار