بازدید 7469

دیدار نخست‌وزیر ژاپن با شاه سعودی در ریاض

«آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن ظهر امروز با سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی در ریاض دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۹۵۱۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷ 12 January 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن که شب گذشته (شنبه) در رأس هیأتی وارد عربستان شده بود، امروز ظهر با «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی دیدار کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سعودی (واس) «سلمان بن عبدالعزیز» و «آبه شینزو» پس از مراسم رسمی استقبال، ناهار را بر سر یک میز صرف کردند و پس از آن به گفتگو نشستند.

 

«آبه شینزو» پیش از این دیدار با «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی دیدار و خواستار کمک ریاض برای کاهش تنش در منطقه شده بود.

او در این دیدار گفت که ژاپن به تلاش‌های دیپلماتیک خود برای پایان تنش‌ها و تحقق ثبات در همکاری با دیگر کشور‌ها ادامه می‌دهد.

نخست‌وزیر ژاپن در ادامه خواستار همکاری مشترک میان ریاض و توکیو شد و در خصوص اعزام چندین فروند هواپیما و کشتی به منطقه به وزیر خارجه سعودی توضیح داد و او نیز از تصمیم ژاپن به گرمی استقبال کرد و مدعی شد که دو کشور مسئولیت تضمین امنیت کشتیرانی در منطقه را بر عهده دارند.

آبه پیشتر در پی پاسخ انتقام‌جویانه ایران به اقدام جنایتکارانه واشنگتن در به شهادت رساندن سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سفر خود به غرب آسیا را لغو کرده بود، اما پس از عقب‌نشینی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از تهدید نظامی علیه ایران، مجددا تصمیم گرفت که در همان موعد مقرر به سه کشور عربستان سعودی، امارات عربی متحده و عمان سفر کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار