بازدید 73967

دیدار محرمانه امیر قطر با مقامات ایرانی در تهران و چند نکته!

روز یکشنبه، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر برای دیدار با مقامات ارشد ایران وارد تهران شد. قرار است او در جریان این سفر با حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران دیدار کند. سفر امیر قطر به تهران در حالی انجام می‌شود که تنش‌های منطقه‌ای در پی حملات موشکی تلافی جویانۀ ایران به پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق به گونه‌ای کم سابقه افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۵۱۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵ 12 January 2020

روز یکشنبه شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر برای دیدار با مقامات ارشد ایران وارد تهران شد. قرار است او در جریان این سفر با حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران دیدار کند.

به گزارش «تابناک»؛ هدف از این سفر، گفت‌وگو دربارۀ توسعۀ همکاری‌های دوجانبه و همچنین بررسی تحولات منطقه به ویژه پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی توسط آمریکاست.

سفر امیر قطر به تهران در حالی انجام می‌شود که تنش‌های منطقه‌ای در پی حملات موشکی تلافی جویانۀ ایران به پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق به گونه‌ای کم سابقه افزایش یافته است.

دیدار محرمانه امیر قطر با مقامات ایرانی در تهران و چند نکته!

هفته گذشته، تنها یک روز پس از ترور سردار سلیمانی نیز محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر به تهران سفر و با همتای ایرانی خود، محمد جواد ظریف دیدار کرد. بنا بر اعلام خبرگزاری رسمی قطر، وزرای خارجه دو کشور دربارۀ آخرین تحولات عراق و راه‌های حفظ امنیت جمعی در منطقه گفت‌وگو کرده بودند.

قطر چهارشنبۀ گذشته در اوج تنش‌ها اعلام کرد، تحولات عراق را از نزدیک دنبال می‌کند و به دنبال هماهنگی با کشورهای دوست برای کاهش تنش‌هاست.

بیشتر بخوانید

امیر قطر پیش از تهران به مسقط، پایتخت عمان سفر کرد تا با هیثم بن طارق، پادشاه جدید عمان دیدار کند.

شبکه خبری المیادین پیش از ورود امیر قطر به تهران گزارش داد؛ قرار است شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» در این سفر با رییس جمهوری اسلامی ایران ملاقات و درباره مسائل دوجانبه و امور منطقه ای بحث و تبادل نظر کند.

این سفر در حالی صورت می گیرد که پیش از این، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، در سفری از پیش اعلام نشده، روز شنبه چهاردهم دی/چهارم ژانویه، با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در تهران، دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمد بن جاسم آل ثانی، پس از این دیدار با حسن روحانی دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس جمهوری ایران، در این دیدار خطاب به معاون نخست وزیر قطر، اظهار داشت: «در شرایط کنونی از کشورهای دوست و همسایه توقع داریم با لحن صریح، آمریکا را در این جنایت محکوم کنند، چون آمریکا یک فرمانده بزرگ نیروهای مسلح ایران را در کشور دیگری با جنایت‌بارترین شکل به شهادت رسانده است».

وزیر خارجه قطر پس از این دیدار در توئیتی نوشت: «امروز (شنبه) در تهران با رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کردم. در این دیدار در خصوص تحولات عراق به طور خاص و در منطقه به صورت عام بحث و تبادل نظر شد».

در این رابطه و علت سفر امیر قطر به ایران چند فرض وجود دارد؛

نخست: با ورود امیر قطر به تهران، این دومین مقام بلندپایه سیاسی این کشور است که طی چند روز گذشته به ایران سفر می کند؛ هرچند برخی ادعاها درباره مشارکت پایگاه های قطر در عملیات ترور سردار شهید سلیمانی تا کنون توسط مقامات رسمی ایران تأیید نشده است، برخی ناظران بر این باورند ارتباطی میان سفرهای مقامات رسمی قطر به تهران و این ادعاها وجود دارد. به طوری که در همان زمان، روزنامه دیلی‌میل طی گزارشی مدعی شد، بنا بر برخی اطلاعات، پهپادی که خودروی حامل سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را هدف گرفته، از مقر ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در العدید قطر پرواز کرده است! 

 دوم: به رغم اینکه مقامات رسمی قطر هدف این سفر را تلاش برای کاهش تنش در منطقه عنوان کرده بودند، پیش از این سفر، یکی از دیپلمات های سابق کشورمان مدعی شد، وزیر امور خارجه قطر حامل پیام رئیس جمهور آمریکا برای ایران است. امیر موسوی در حساب کاربری خود در توییتر به زبان عربی نوشت: وزیر امور خارجه قطر در سفر به تهران، حامل پیامی از سوی دونالد ترامپ به ایران است. وی افزود: رئیس‌جمهور آمریکا قطر را میانجی قرار داده است تا مانع واکنش ایران به ترور شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همراهانش شود.

سوم: فرض دیگر این که ایران حامل پیامی برای آمریکایی هاست، به ویژه آنکه ایران اعلام کرده که حمله موشکی مرحله اول انتقام اقدام آمریکایی ها در ترور شهید سلیمانی است. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۳۴
دیدار محرمانه؟؟؟!!!خوبه که همه کانال های ایرانی و خارجی اینو نشون دادن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
وقتی رئیس جمهور و امیر دو کشور دیدار می کنند و در آخر به رسانه ها میگن فقط اومده بودیم یه حالی از هم بپرسیم و بریم، این یعنی دیدار محرمانه
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
سلام
منظور از محرمانه اصلا این نیست که کسی از حضور فیزیکی افراد آگاه نباشه بلکه منظور هدف از سفر و صحبت هایی که بین مقامات طرفین انجام شده است میباشد
یا علی
عجب محرمانه ای که همه شبکه های داخلی و خارجی نشونش دادن!!
از این آمد و رفتها بوی خوبی به مشام نمیرسد. حال ایران خوب نیست
چهارم: از ترس خودش وارد ایران شده که نکنه پایگاه امریکایی در کشورش را موشک باران کنیم.........
یکی از حامیان اصلی تروریسم در منطقه و جهان، برهم‌زننده صلح و ثبات در منطقه، دوست ایران در ظاهر و دشمن جهان و بشریّت در باطن، پایگاه تبلیغاتی تروریست‌ها و اسلام رادیکال با بوق تبلیغاتی خودش یعنی الجزیره، مهمترین منبع مالی تروریسم در شرق و غرب جهان اسلام به وسیله نفت و گاز میدان‌های مشترک با ما که در اثر بی‌عرضگی خودمان تقدیم قطری‌ها کرده‌ایم، کشوری کوچک اما جاه‌طلب با حاکمانی متعصب و خرابکار.این، همه چیزی است که قطر را وصف می‌کند!
عجیب‌تر اینکه پایگاه آمریکا در این کشور است و در صورت درگیری و جنگ آمریکا و ایران، قطر یکی از اضلاع مهم جنگ ضد ایران خواهد بود
همه چیز محرمانه انجام میشه پشت درهای بسته بدون سرو صدا .
بوي ... به مشام مي رسد!
اگه فرض سومتون درست باشه پس بیچاره شدیم . گام اول که حسابی از خجالت ملت در اومدن خدا گام دوم رو به خیر بگذرونه
ترور شهید سلیمانی با پهپادی که از قطر برخاست میانچیگری بین ایران و آمریکا توسط قطر و به احتمال زیاد برگزاری نشست های دو جانبه ایران و آمریکا در قطر پیش از آن هم سفر آقای روحانی به ژاپن و حالا مسافرت شینزو آب به عربستان ما با صبح موافقیم ولی قدر داشته های خودتان را بدانید
دوش می‌آمد و رخساره برافروخته بود

تا کجا باز دل غمزده‌ای سوخته بود

رسم عاشق کشی و شیوه شهرآشوبی

جامه‌ای بود که بر قامت او دوخته بود

جان عشاق سپند رخ خود می‌دانست

و آتش چهره بدین کار برافروخته بود

گر چه می‌گفت که زارت بکشم می‌دیدم

که نهانش نظری با من دلسوخته بود

کفر زلفش ره دین می‌زد و آن سنگین دل

در پی اش مشعلی از چهره برافروخته بود

دل بسی خون به کف آورد ولی دیده بریخت

الله الله که تلف کرد و که اندوخته بود

یار مفروش به دنیا که بسی سود نکرد

آن که یوسف به زر ناسره بفروخته بود

گفت و خوش گفت برو خرقه بسوزان حافظ

یا رب این قلب شناسی ز که آموخته بود
مذاکره با آمریکا


حل کردن مشکلات با دنیا
تا مملکت را در ریل درست پیشرفت و توسعه قرار گیرد.
خبر آمد خبری در راهست

خیر باشد

این سفرها در زمان جنگ آخر عراق هم دیده شد
ما باید از کشورهای عرب دوری کنیم.
ایران بعد از برجام توانمندی هسته ایش را داد و رفت
بعد از شهادت حاج قاسم تا حد زیادی نفوذ منطقه ای
بعد از انتخابات اگر پرشور نباشد پایگاه مردمی خواهد رفت
و فقط می ماند خاکی که روی آن زندگی می کنیم
این را هم اگر حواسمان نباشد اعراب می گیرند و بعد باید مثل بنی اسراییل سرگردان بشویم
آقای سر دبیر جواب سوالات خود را بهتر است از ملت نپرسید که فقط از صدا و سیما خبر دارد که نشان میدهد امیر قطر برای احوال پرسی و توسعه روابط اقتصادی آمده است ان هم در ادامه قراردادهای قبلی که فعلا بخاطر تحریم مسکوت است
به جاي مملكت داري وقت گذراني مي كنيد . اينها براي ملت نون و اب نميشه . همش حرف همش شعار
تو رو خدا همون مرحله اول بسمونه دیگه خواهشا کاری نکنید
شما دقیقا میدانید دلیل این ملاقات چه بوده است چرا گمانه زنی می کنید.
این رسم خبرنگاری نیست!
این مثلا اشتباه بالای ۲۰۰ میلیون دلار خسارت مالی و میلیاردها خسارت غیر مستقیم زد
نظرات منتشر نکن
آمریکا به عمد از پایگاه قطر جهت ترور استفاده کرد تا رابطه دو کور به وخامت بینجامد
به نظرم برای سه چیز آمده:
اولا لطفا به پایگاه های کشور ما حمله نکنید
ثانیا ممنون که مارو از تحریم درآوردین باز هم دربیارین!
ثالثا سعودی نمیخواد با شما بجنگه فقط می خواد سپاه قدس شما رو بکشه. ضمنا ببخشید که سعودی تله گذاشت تا عبدالمهدی سردار سلیمانی رو دعوت کنه و امریکایی ها بکشن.


مرادی مدرس حوزه
شما خط هوایی در اختیار قطر قرار بدید از گشنگی نمیرند اونها هم در عوض پایگاه در اختیار امریکا میزارند فرماندهان مارو شهید کنند...
دولتی که به خاطر مردمش نخواهد ایثار کند و به این همه تنشها پایان دهد شما صد تا میانجی ردیف کن چه فایده دارد
باز مذاکرات پشت پرده شروع شد
من بودم پهباد میبردم ونزولا از اونجا با پهباد ترامپ یا پنس رو ترور میکردم.تمام
پاسخ ها
مهدی
| Canada |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
تو بخواب. شب جاتو خیس نکنی
طرح اینهمه ابهام و ذهن خوانی برای چیست اگر منظور این است که همه مطالب رد و بدل شده بدون طبقه بندی باشد و تابناک هم درج کند غلط است . و تابناکی ها بروند مظالب دیگری تهیه کنند از این داستانها نمیشود مخاطب جذب کرد چون برای منافع ملی زیانبار است
معنی محرمانه رم فهمیدیم.
امیر قطر داره کاره عمان رو انجام میده.روحانی راست میگه کشور و مردم فراموش شدن و دنبال شما و کشورهای دیگه واسه ساپورت کردن در هر زمینه هستند.
یه احتمال دیگه هم هست که باز امیر قطر مرده اومده یه باز شکار کنه و بره!!!
اگه تحلیل درستی وجود نداره با اگر اگر که نمیشه تحلیل اساسی ارایه داد مگه فقط برای بودن مطلب تایپ کنید!!!
وظیفه نویسنده کسب اطلاعات دقیق و بیان دست یافته ها و اسیب شناسی انهاست, نه ارایه دامنه ای از احتمالات بدون ادله کافی
ای کاش اشتباها یه نفتکش یا سکوی نفتی هدف قرار می گرفت تا این فشار اقتصادی از مردم برداشته بشه.
از نظر سیاسی - اقتصادی - استراتژیک -چین بزرگترین رقیب آمریکا حساب می شود. چینی ها علاقه مند به انحراف تمرکز امریکا از روی چین به عنوان حریف اصلی و تمرکز بروی مسائل دیگر برای ۵ تا ۱۰ سال آینده هستند. از نظر شاخص های اقتصادی - در این دوره چین به قدرت نمره یک جهان ازنظر اقتصادی تبدیل خواهد شد. روسیه که خود بزرگترین صادر کننده گاز در جهان است هم, با نبود ارضه گاز از ایران بیشترین منفعت را می برد. کشور ما - اگر تدبیری باشد - باید بجای سپر بلای چین و روسیه شدن -- با همه کشور ها روابط مسالمت آمیز داشته باشد. همه به فکر منافع کشور و شهروندان خویش اند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر