بازدید 19800
مجلس نمایندگان آمریکا تصویب کرد؛

ترامپ بدون مجوز کنگره نمی‌تواند به ایران حمله کند!

مجلس نمایندگان آمریکا پس از بحران آفرینی‌ها و اقدامات خودسرانه ترامپ در عرصه سیاست خارجی، به قطعنامه‌ای رای داد که بر اساس آن اختیارات رئیس جمهوری این کشور برای اقدام نظامی علیه ایران محدود شد.
کد خبر: ۹۵۰۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۹ 10 January 2020

مجلس نمایندگان آمریکا پس از بحران آفرینی‌ها و اقدامات خودسرانه ترامپ در عرصه سیاست خارجی، به قطعنامه‌ای رای داد که بر اساس آن اختیارات رئیس جمهوری این کشور برای اقدام نظامی علیه ایران محدود شد.

به گزارش «تابناک»؛ بنا بر این قطعنامه که شامگاه پنجشنبه به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا رسید، رئیس جمهوری آمریکا بدون مجوز کنگره اجازه نخواهد داشت علیه ایران اقدام نظامی کند.

پایگاه خبری «ان‌بی‌سی» گفته که اعضای مجلس نمایندگان با رعایت وابستگی‌های حزبی خود با ۲۲۴ رأی موافق و ۱۹۴ رأی مخالف طرح مذکور را به تصویب رسانده‌اند.

ترامپ بدون کنگره نمی تواند به ایران حمله کند!

روز چهارشنبه «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد، در پی ترور سردار «قاسم سلیمانی» به دستور ترامپ و به تبع آن افزایش تنش‌ها در منطقه، این مجلس در مورد طرحی رأی‌گیری می‌کند که در صورت تصویب، اختیار ترامپ برای درگیر کردن آمریکا در منازعات نظامی را محدود می‌کند.

پلوسی قبل از برگزاری رأی‌گیری جدید از اقدام ترامپ در ترور سردار سلیمانی انتقاد کرد و گفت: «هفته گذشته، دولت یک حمله هوایی تحریک‌آمیز و غیرمتناسب علیه ایران انجام داد که آمریکایی‌ها را به خطر انداخت و این کار را بدون مشورت با کنگره انجام داد.»

پلوسی همچنین خاطرنشان کرد که حمله هوایی آمریکا علیه سردار سلیمانی، آمریکا را امن‌تر نکرده است.

ترامپ پنجشنبه در واکنش به این طرح، در توییتر نوشت: «امیدوارم تمام جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان علیه قطعنامه اختیارات جنگی که نانسی پلوسی دیوانه مطرح کرده، رأی دهند.»

وی سپس این طرح را به تلاش دموکرات‌ها برای استیضاح رئیس‌جمهور مرتبط دانسته و مدعی شده است که دموکرات‌ها برای ارعاب او تلاش می‌کنند.

نمایندگان دموکرات می‌گویند، مقام‌های دولت آمریکا در توجیه ترور سردار سلیمانی، به مجوزی استناد کرده‌اند که در سال ۲۰۰۲ برای جنگ علیه عراق صادر شده بود. این مقام‌ها مدعی شده‌اند که چون سردار سلیمانی هنگام حمله در عراق حضور داشته، دولت آمریکا می‌توانسته با استناد به این مجوز علیه او حمله انجام دهد.

نمایندگان دموکرات با رد این استدلال، در تلاشند تا با لغو مجوز سال ۲۰۰۲، قانون اختیارات جنگی تازه‌ای تصویب کنند که هرگونه درگیری نظامی با ایران را به مشورت با کنگره منوط می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۵
البته هنوز در سنا تصویب نشده
خوشحال نباش چون میره سنا به راحتی رد میشه.
مصوبه باید در هر دو مجلس نمایندگان و سنا تصویب بشه. با توجه به اینکه سنا در اختیار جمهوری خواهان هست، احنمال تصویب این طرح در مجلس سنا خیلی کمه
این مصوبه باید به تائید مجلس سنا هم برسه و بعدش هم ، باید به امضای خود رئیس جمهور برسه مگر این که این مصوبه ، امضای موافقت دو سوم نمایندگان رو از پیش داشته باشه که رئیس جمهور نتونه امضا نکنه
لطفا خبر رو کامل اعلام کنین
خبر خوبی هست.
ای کاش مجلس ما هم چنین اختیاراتی داشت.
باید در سنا هم تایید بشه تا لازم الاجرا بشه و از اونجایی که سنا در اختیار جمهوری خواهان قرار داره ، تصویب نخواهد شد . پس ذوق مرگ نشین
بابا بار ک آ.... نا نسی پلوسی
ای کاش دیپلوماسی خارجی ما مستقل و قادر بود از این شکافها در ساختار سیاسی آمریکا استفاده درست بکنه.
اما سنا این طزح را رد خواهد کرد چون خلاف قانون اساسی آمریکا است.
تقريبا تمام اعضاى مجلس نمايندگان وسناى امريكا هيئت حاكمه دولت پنهان را نماينگى ميكنند وهمين ها هستند كه حهت جلوگيرى از پيشرفت كشور ما شمشير از رو بسته اند ومدام درحال سنك اندازيند جنگ طلب ها همين ها هستند كه تظاهر به صلح طلبى ميكنند ودرحال خررنگ كنى اندوبمردم اينطوروانمود ميكنند كه به اصطلاح ميخواهند جلو ترامپ جنگ طلب را بكيرند تا مردم ضد جنگ درامريكا را از ترامپ جداكنند وبتوانند عزلش كنند ويك جنگ طلب را بجايش بگذارند دولت هم دشمن ما وهم دشمن ترامپ است
ترامپ به خودش ....، چطور میخواد حمله کنه با یا بدون مجوز کنگره؟!!
پس روشن شد که با موشک سایه جنگ برداشته شد
آیا این مصوبه نیاز به تایید سنا ندارد ؟
با مجوز میتونه حمله کنه ؟
این قطعنامه برای رییس جمهور امریکا الزام آور نیست!
اقا این احمدی نژاد به کسی باج نمی ده
خوشحال نشید الکی. این تو مجلس‌نمایندگان رای داده شده نه سنا. تازه اگه اونجا تصویب بشه ترامپ میتونه وتو کنه
ایران را از حالت جنگی و التهاب بی پایان که میلیاردها دلار خسارت داره خا ج کنید، ایران نیاز به آرامش داره
الزام آور نیست خوشحالی نکنید!!!!!
زیاد خوشحال نباشید فقط چندو چونش متفاوت خواهد بود و کنگره به حمله مشروعیت می بخشد تا طرفداران صلح دهانشان بسته شود.
لعنت بر زورگويي
آقا جان اول خبر رو کامل نقل کنید این مصوبه نیست فقط قطعنامه است و هیچ الزامی ندارد و نتیجتا اجرا نخواهد شد تازه اگر قانون هم بود اول باید به تائید سنابرسد تا اجرائی شود لطفا به اصول خبر رسانی متعهد باشید این کار فقط یک گام تبلیغاتی برای دومکراتها در استانه انتخابات امریکا بود ضمنا یادتون باشه سگ زرد برادر شغاله یعنی حماقت اگه فکر کنیم دمکراتها بهتر از جمهوری خواهان هستند
مگر این لایحه تایید مجلس سنا و قانون لازم الاجرا شد لطفا خوانندگان سایت شما با مداحان و پا منبری ها اشتباه نگیرید
جرج بوش هم برای حمله به عراق نیاز به مجوز کنگره داشت ولی .....
این مصوبه باید در سنا تصویب بشه.
سنا هم در دست ترامپِ.
زود جو گیر شدید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر