بازدید 6596

وزیراقتصاد: FATF با تروریسم دولتی آمریکا برخورد کند

وزیر امور اقتصادی: رئیس جمهور آمریکا به صورت آشکار اعلام کرده بودجه‌ای برای استفاده در اعمال تروریستی در نظر گرفته، برخلاف قوانین بین‌المللی است.
کد خبر: ۹۴۹۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴ 07 January 2020

به گزارش  تابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اینکه رئیس جمهور آمریکا به صورت آشکار اعلام کرده بودجه‌ای برای استفاده در اعمال تروریستی در نظر گرفته برخلاف قوانین بین‌المللی است و همه نهاد‌ها از جمله FATF باید به آن اعتراض و برخورد کنند.

فرهاد دژپسند در حاشیه نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران افزود: آمریکا به روش وقیحانه‌ای دست به ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی زده و ما تروریسم دولتی را شاهدیم طوری که یک مقام عالی نظامی از یک کشور که به دعوت رسمی کشور دیگر به آنجا کرده سفر بوده و برای مشاوره رفته است، به صورت بسیار وقیحانه ترور می‌شود و خودشان هم می‌گویند که این اقدامات از محل بودجه دولتی صورت گرفته است.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا با توجه به شرایط اخیر آیا هنوز موضوع FATF در دستور کار قرار دارد، گفت: این موضع ربطی به روند بررسی پارلمو و CFT ندارد، زیرا این موضوع در دستور کار مجمع است و ما هم به عنوان دستگاه اجرایی ذی‌ربط دعوت می‌شویم و در آن جلسه شرکت می‌کنیم.

وزیر اقتصاد در پاسخ به پرسشی درباره کمیته ویژه افزایش سرمایه بانک‌ها افزود: افزایش سرمایه بانک‌ها از مدت‌ها قبل یعنی اردیبهشت و خرداد مطرح بوده و وزارت اقتصاد در این رابطه پیشنهاد داده و اخیراً هم بانک مرکزی پیشنهاد خود را اعلام کرده که بر این اساس مقرر شد وزارت اقتصاد و بانک مرکزی با همکاری سازمان برنامه و بودجه در این باره هم‌اندیشی کنند و پیشنهاد خود را ارائه دهند.

دژپسند درباره نحوه بازپرداخت وام اعطا شده به تولیدکنندگان از محل صندوق توسعه ملی گفت: صندوق توسعه ملی تابع مقررات است که این مقررات را یا قانون مصوب کرده و یا بر اساس سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری شرایط توسط هیئت امنای صندوق تعیین شده است. بنابر این اگر اصلاحی قرار است در دستور کار هیئت امنا قرار گیرد، البته به احتمال قوی این رویه را اصلاح می‌کنیم، اما تا زمانی که هیئت امنا آن را اصلاح کند، این موضوع به ستاد تسهیل دبیرخانه شورای گفتگو موکول می‌شود تا موضوع را به وزارت صمت منتقل کند و ستاد تسهیل هم در آنجا فرصت و تنفسی را معین می‌کند.

وی همچنین افزود: در جلسه امروز شورای گفتگو گزارش کوتاهی از عملکرد هیئت مقررات‌زدایی ارائه شد و من فکر می‌کنم عملکرد ما در یک سال گذشته در هیئت مقررات‌زدایی و رفع مقررات زاید خوب بوده و در بحث زمین هم مصوبه‌ای داشتیم تا آنجایی که به وزارت اقتصاد مرتبط بوده ابلاغ شده و بخش دیگر آن برای دولت ارسال شده است

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار