بازدید 8892
۵

گفتگوی تلفنی «ترامپ» و «جانسون»

رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر انگلیس با توجه به شرایط به وجود آمده بعد از اقدام خودسرانه واشنگتن در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی؛ گفتگویی تلفنی انجام دادند.
کد خبر: ۹۴۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 06 January 2020

رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر انگلیس با توجه به شرایط به وجود آمده بعد از اقدام خودسرانه واشنگتن در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی؛ گفتگویی تلفنی انجام دادند.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، کاخ سفید از گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا و بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس پیرامون تحولات جاری ایران و عراق خبر داد.

در بیانیه کاخ سفید به جزئیات این مکالمه اشاره نشد حال آنکه طرفین بر اتحاد و دوستی نزدیک ۲ کشور تاکید کردند.

گفتنی است طی روز گذشته، به ترتیب وزرای دفاع، خارجه و همچنین نخست‌وزیر انگلیس در اظهاراتی مغرضانه از اقدام خصمانه واشنگتن در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی حمایت کرده و حق آمریکا برای دفاع از خود در برابر اقدامات شرورانه (!) ایران را محترم شمردند.

جالب آنکه انگلیسی‌ها درحالی با استناد به قوانین بین‌المللی، از حق و حقوق آمریکایی‌ها صحبت می‌کنند که طبق همان قوانین، اقدام برای ترور مقامات یکی از کشورهای عضو سازمان ملل آن هم در یک کشور ثالث (عراق) که از تمامیت ارضی مستقل برخوردار است، مذموم و محکوم است.

گفتنی است پهپادهای آمریکایی بامداد جمعه در اقدامی تجاوزکارانه نیروهای حشد شعبی را در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار دادند که در این حمله سردار حاج قاسم سلیمانی به همراه تعدادی از فرماندهان حشدشعبی به فیض شهادت نائل شدند.

در پاسخ به این اقدام خودسرانه، پارلمان عراق به اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، رای داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
دو انسان نماي جنايتکار پليد و خون آشام
این چگونه روابط دیپلماتیک می باشد که سفیر رد و بدل کرده اییم و بالاترین نهاد یک کشور عملا زبان تهدید و ارعاب کارش شده است . اگر که انگلیس هم پیمان و همپای آمریکا می باشد ( که هست ) پس چگونه است که با آن کشور مسالمت آمیز برخورد می کنیم نخست وزیرش عملا یاوه گویی پیشه می کند اما ما با زبان نرم و محترمانه جوابش را می دهیم ... بایستی از رهبر کشورمان بیاموزییم که همواره در کلامش رژیم انگلیس را خبیث و مکار می نامد
اقدام برای ترور مقامات یکی از کشورهای عضو سازمان ملل آن هم در یک کشور ثالث (عراق) که از تمامیت ارضی مستقل برخوردار است، مذموم و محکوم است.
پیگیری بین المللی باید صورت بگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
به بین الملل اون سبکی نمیشه اعتمادی کرد...
بایستی خودمون تولید برنامه انجام بدهیم...
خودمون رای بسازیم... خودمون انجامش بدهیم...
این یکی از اون خبیث تر و اون یکی از این خبیث تر. مرگ ذلیلانشون نزدیک (إن شاء الله)
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر