بازدید 26202

حلقه مفقوده محافل سیاسی در ساعات پس از شهادت حاج قاسم

میدان سرخ مسکو که می‌روید، مجسمه ژنرال ژوکوف را می‌بینید که هنوز هم سوار بر اسبش، از مجسمه اش هم حماسه می‌بارد... یک سرباز، برای خوب و بد مردمش، برای معتقد و بی اعتقادش، برای سیاه و سفیدش، برای این قومیت و آن قومیت‌ و... می‌جنگند؛ برای او تفاوتی نمی‌کند مردمش چه فکری دارند یا در مورد او چه فکری می‌کنند
کد خبر: ۹۴۹۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷ 05 January 2020
تابناک ـ سید مسلم بهشتی نژاد: این ساعات پس از شهادت حاج قاسم، حلقه مفقوده در برخی محافل سیاسی، موضوع مهم تشخیص یا عدم تشخیص است؛ تشخیص سربازی و سربداری از سیاست و سیاست بازی؛ تشخیص اینکه سرباز همه چیزش برای مردمش، کشورش و آرمانش است. قضاوت یک سرباز با قضاوت کردن یک سیاستمدار یکی نیست. در سربازی و سربداری فدا شدن در هنگام ضرورت برای کشور و مردم هدف است.

یک سرباز، برای خوب و بد مردمش، برای معتقد و بی اعتقادش، برای سیاه و سفیدش، برای این قومیت و آن قومیت‌و... می‌جنگند؛ برای او تفاوتی نمی‌کند مردمش چه فکری دارند یا در مورد او چه فکری می‌کنند. او رسالت و سوغاتش برای همه مردمش، امنیت و آسایش است و آنچه می‌دهد جان است؛ شیرین‌ترین سوغاتی خلقت! سیاستمدار همه چیزش را می‌دهد برای قدرت! سرباز حتی قدرتش را می‌دهد برای مردم!

به گزارش «تابناک»؛ فهم سربازی و سربداری سهل و ممتنع است؛ سهل از این بابت که روشن است سرباز جانش را برمی‌دارد و او را به هنگامه ضرورت تقدیم می‌کند؛ او از همه تعلقاتش، از پدر و مادر و زن و فرزند می‌گذرد تا دیگران در کنار زن و فرزند زندگی بگذرانند؛ سرباز فدایی است؛ وجودش نعمت است و نشانه آرامش! فهم سربازی و سربداری از این بابت کار چندان سختی نیست.

ممتنع از این جهت که یک سرباز باید دائم به عقب برگردد و توضیح بدهد. سرباز اگر سرداری باشد در قامت سردار سربدار حاج قاسم سلیمانی، به پیشواز خطر می‌رود تا خطر به سرزمینش و به مردمش نرسد؛ رزم با دشمن در درون خاک که آرمان سربداری نیست. سرباز تا مجبور نشود در درون خاک خودش با دشمن نمی‌جنگند چه آنکه می‌داند مردمی که از جهاد روی برگردانند، خداوند لباس ذلّت بر تن آنان می‌پوشاند و هر ملتی که در درون خانه اش مورد هجوم دشمن قرار گیرد حتما ذلیل خواهد شد.

میدان سرخ مسکو که می‌روید مجسمه ژنرال ژوکوف را می‌بینید که هنوز هم سوار بر اسبش، از مجسمه اش هم حماسه میبارد! ژنرال ژوکوف در مرز‌های روسیه نجنگیده است، ژنرال ژوکوف فاتح روسی آلمان است در جنگ دوم جهانی؛ او بود که در صد‌ها کیلومتر آن سوتر از مسکو، برلین را گشود و شکست هیتلر را اعلام کرد و سپس در خیابان‌های مسکو رژه فتح رفت!

اصولا یک سرباز تا مجبور نباشد در خاک خودش نمی‌جنگد؛ سرباز آن سربازی است که در خارج از خانه به استقبال دشمن می‌رود، چون نیک می‌داند مردمی که از جهاد روی برگردانند، خداوند لباس ذلّت بر تن آنان می‌پوشاند و می‌فهمد این معنا را که هر ملتی که در درون خانه اش مورد هجوم دشمن قرار گیرد حتما ذلیل خواهد شد. سرباز وقتی به راه می‌افتد و از مرزهایش عبور می‌کند، روح مردمش را با خود برمی‌دارد و می‌برد آن سوی مرزها؛ سرباز اگر قاسم سلیمانی باشد، وقتی از مرز عبور می‌کرد روح جمعی و‌ صلح خواهی را با خودش می‌برد؛ او فاتح شهری یا گشاینده پایتختی نیست؛ او فاتح دلهاست؛ در کنار مردم و برای مردم!

همه موضوع این گزارش همین یک عبارت است: «سرباز اگر سرباز باشد در درون خاکش نمی‌جنگند؛ او به استقبال خطر می‌رود تا خطر به سرزمینش و مردمش نرسد»! تجربه تجاوز به خاک را ما در این سال‌های تاریخ معاصر در خرمشهر مقاوم تجربه کردیم؛ سرباز آموخته است که به پیشواز خطر برود!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲۶
درسته مردم تفاوت سلیمانی رو با امثال قالیباف و دیگران می فهمند ....
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
کاش همه مثل تو باشند اخوی و بفهمند
کاش خود امثال قالیباف هم بفهمند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
قالیباف هم مرد جهاد و شهادت است از دوستان خودت بگو ژن خوب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
از تفرقه بپرهیزیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
اگر امثال قالیباف پیش مردم محبوب بود که مردم چندبار تو انتخابات پیش نمیزدن.محبوبیت به زور تو دل مردم نمیره.باید دست کشید از منافع شخصی بخاطر مردم و ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
ایکاش سیمای میلی از مواضع و متون سخنرانی های شهید سردار سلیمانی را منتشر و پخش میکردند !؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
سلام حالا چرا قالیباف !میشه بگید الان کجای مشکل قالیبافه
نکته سنج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
شیپورچی های ترامپ مشغول تفرقه انداختن شدند!!!
سردار سلیمانی مرد عمل بود نه حراف بی خاصیت. تنها ایشون رو با این خصیصه میشناسم نه هیچ کس دیگر را. ما در همه زمینه ها به سلیمانیها نیاز داریم. پزشک، استاد، کارمند، وزیر، رئیس جمهور و . . . فقط باید بی وقفه بدون پرحرفی کار کرد.
سلام
پیشنهاد چاپ پوستر با تصاویر :
سپهبد آریوبرزن ، سپهبد سورنا ، سپهبد قاسم سلیمانی
به ترتیب:
شهید در جنگ با اسکندر
شهید ترور به دست روم
شهید ترور به دست آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
پیشنهاد جالب و دوست داشتنی هست
چقدر بد تشریح و تبلیغ کردید و چه مقایسه بی معنایی ، بجای اینکه صحنه رو شفاف و روشن کنید تار و مبهم کردید .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
اتفاقا زاویه دید خیلی جالبی بود و مقایسه متفاوت
ملت آیران رشادت‌های سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی را فراموش نخواهد کرد
راهش پر رهرو باد
اگر موج تهمت وافترا از طرف دو جناح وایجاد دودستگی بین مردم نبود هرگز دشمن وحشی جرات چنین حماقت فضاحت باری رو نمیکرد
از ماست که بر ماست

دشمن بخوبی میداند چه کسی راحذف کند ومیدان برای لفاظیهای چه کسانی هموارکند خدا به مردم ما رحم کند
هیچ کس در حد و اندازه حاج قاسم عزیز نیست از بی نظیر ترین چهره هایی که در 30 سال بعد از جنگ هم همان فرد باقی ماند و از دنیا دل کنده و آگاهانه و هدفمند رو به شهادت رفت. برایت داغم عزیزم
سردار سلیمانی آرش کمانگیر ایران زمین بود
اونهایی که نسبت به شهادت این شیر مرد وطن، این فرزند پاک خاک زخم خورده میهمن و این مرد خدا سکوت کرده یا به نیش و کنایه سخن می رانند، همانهایی هستند که در هنگام خطر و از ترس جان همه چیزشان را دو دستی تقدیم دشمن میکنند تا مباد که جان بی مقدارشان آسیبی ببیند....

حافظه سیاسی مردم اگر در خیلی موارد کوتاه باشد، اما آنجا که سخن از رشادت و دلاوری مردان و زنان می شود، هیچ گاه فراموش نخواهند کرد و متقابلا کسانی که نسبت به این افتخار آفرینان بی اعتنا هستند را هم فراموش نخواهیم کرد...

اینجا مرز میان خودی (ایرانی و هم وطن) و غیر خودی ( وطن فروش بی تعصب) مشخص می شود......
شعار به درد اين ملت نمي خورد .
سردار دلها همیشه نام نیکش وکردار نیکش درقلب ما ودرجهان باقی می ماند
درود برشرف پاکش
سردار این بدان تو درقلب وخون ماهستی
بعد خودتون دارید تو سایتتون از چه کالا هایی تبلیغ می کنید؟
تابناک عزیز!
معنای سرباز در اینجا یعنی مطیع امر ولایت یعنی سرباز امیرالمومنین(ع) و یعنی سرباز امام زمان(عج) یعنی سرباز نایب ایشان. البته آنچه فرمودید هم درست است و ازنتایح سربازی در رکاب ولی امر است.
اجسنت به قلمت . دلیل محبوبیت سردار سلیمانی این بود که اسیر سیاست و سیاست بازی نشد و سرباز وطن بود بخاطر همین در دل مردم جا داشت چه باحجاب چه بی حجاب چه اپوزوسیون . مردم سریاز و سردار وطن رو تشخیص میدن
یکی درد و یکی درمان پسندد / یکی وصل و یکی هجران پسندد .
من از درمان و درد و وصل و هجران / پسندم آنچه را جانان پسندد .
درود بر روح پاک اصیل سرباز ایران . آرام بخواب شیرمرد ایرانی
اقتصاد ایران شدیدا به سرداران بزرگ اقتصادی نیاز دارد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار