بازدید 7644

آسمان کشور امروز بارانی خواهد بود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور تا اواسط هفته جاری از وزش باد شدید در برخی استان‌ها از جمله تهران خبر داد.
کد خبر: ۹۴۸۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶ 04 January 2020

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور تا اواسط هفته جاری از وزش باد شدید در برخی استان‌ها از جمله تهران خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (۱۴ دی‌ماه) سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور به جز جنوب سیستان و بلوچستان و مناطق جنوبی هرمزگان فعال است که گاهی با رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید همراه می‌شود همچنین بارش در مناطق کوهستانی و سردسیر به صورت برف است و در مناطق جنوبی احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی شدت بارش امروز (۱۴ دی ماه) در استان‌های فارس، غرب چهارمحال و بختیاری، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان و نیمه غربی کرمان است.

وی با بیان این‌که فردا (۱۵ دی‌ماه) با حرکت شرق‌سوی این سامانه، بارش در نیمه شرقی کشور و در شرق سواحل فعال خواهد بود،اظهارکرد: در جنوب کرمان، جنوب فارس، شمال سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان بارش شدت بیشتری دارد همچنین در این روز در دامنه‌های جنوبی البرز و کل نیمه شرقی کشور وزش باد شدت دارد و خلیج فارس مواج است.

ضیائیان ادامه داد: طی روز دوشنبه (۱۶ دی‌ماه) فعالیت این سامانه بارشی تنها در جنوب شرق کشور فعال خواهد بود که در این مناطق بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. همچنین به‌تدریج در اوایل شب این سامانه از کشور خارج خواهد شد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که روز سه‌شنبه (۱۷ دی‌ماه) در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف است و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا را خواهیم داشت، اظهار کرد: از بعد از ظهر این روز سامانه‌ای بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود که بارش برف و باران در آذربایجان غربی و خوزستان را به دنبال دارد.

ضیاییان افزود: طی روز چهارشنبه (۱۸ دی‌ماه) با نفوذ سامانه بارشی به کشور گستره بارش کل نیمه غربی را فرا می‌گیرد و در این روز در دامنه‌های زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز بارش به شکل برف پیش‌بینی می‌شود. طی روز پنج‌شنبه (۱۹ دی‌ماه) سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور فعال خواهد بود.

وی در پایان درباره‌ وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۵‌ دی‌ماه) قسمتی ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۴ درجه سانتیگراد و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (۱۶ دی‌ماه) نیز صاف با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان