بازدید 16400

فرانسه، کشور خودروهای سوخته

شب سال نو میلادی در فرانسه با خشونت‌های گسترده همراه بود و تعداد زیادی خودرو به آتش کشیده شد.
کد خبر: ۹۴۸۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹ 02 January 2020

به گزارش تابناک به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، شب سال نو میلادی در فرانسه با خشونت‌هایی همراه بود. در بسیاری از شهر‌های فرانسه این شب برای نیرو‌های پلیس با آرامش همراه نبود. در استراسبورگ، مون پولیه، لیموژ، نانت و مانت لا ژولی خشونت‌های جدی در شب سال نو رخ داد. آمار ناشی از این خشونت‌ها در استان ایل دو فرانسه هنوز مشخص نیست.


محله مالاکوف شهر نانت به صحنه آتش افروزی تبدیل شد. بنابر اعلام روزنامه وست فرانسه دست کم ۱۵ خودرو در این محله به آتش کشیده شد. بنابر آنچه یک منبع پلیس به وست فرانس گفت: دیگر مناطق شهر هم از این خشونت‌ها در امان نبود. شاهدان اعلام کردند آتش سوزی‌ها تا ساعت سه بامداد ادامه یافت و مانع از خوابیدن ساکنان شد. حمل و نقل عمومی نیز چندین بار متوقف شد.
فرانسه، کشور خودروهای سوخته
در لیموژ هم شرایط مشابهی حاکم بود و ساکنان این شهر بامداد روز اول ژانویه با خودرو‌های سوخته خود مواجه شدند. در لیموژ بین ۲۶ تا ۳۶ خودرو به آتش کشیده شد. علاوه بر این نیرو‌های پلیس که قصد مداخله داشتند هدف حمله قرار گرفتند.


در آلزاس هم شب سال نو بسیار پر تنش بود. در استراسبورگ شمار زیادی از نیرو‌های پلیس زخمی شدند. در آنجا نیز شماری خودرو به آتش کشیده شدند. طبق آمار رسمی اعلام شد در استراسبورگ ۲۲۰ خودرو و در او- رن ۷۰ خودرو آتش زده شد. معاون امور امنیتی شهرداری استراسبورگ اعلام کرد ما از چند سال پیش شاهد چنین اوضاعی نبودیم.

در شب سال نو در مون پولیه صدای تیراندازی شنیده شد. نیرو‌های پلیس تلاش می‌کنند عامل این تیراندازی را شناسایی کنند.
در تولوز هیچ حادثه جدی گزارش نشد، اما خودرو‌ها و سطل‌های زباله به آتش کشیده شدند. در ونیسیو در حومه لیون به آتش کشیدن خودرو‌ها از ۳۰ دسامبر آغاز شد و تا اول ژانویه ادامه داشت. یک کاربر اینترنت در فیسبوک نوشت من طی ۴۰ سال هرگز این تعداد خودرو ندیده بودم که در آتش بسوزد.
در ویلوربن در حوالی لیون هم آتش سوزی‌های مشابهی گزارش شد. بنابر اعلام روزنامه پاریزین دست کم ۳۱ خودرو در منطقه ایولن به آتش کشیده شد.

فرانسه، کشور خودروهای سوخته
ترامپ همتای فرانسوی اش را به سخره گرفت

پایگاه اینترنتی لادپش نوشت، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در شب سال نو میلادی با انتشار پیامی توئیتری همتای فرانسوی خود مکرون را به سخره گرفت.
ترامپ شب سال نو میلادی با قرار دادن عکسی در توئیتر خود که پاریس غرق در دود را نشان می‌داد، خطاب به مکرون تاکید کرد:" از توافق نامه آب و هوایی پاریس چه خبر؟ حتی حرفش را هم نزنید! "
از این پیام ترامپ به مکرون به نظر می‌رسد که رئیس جمهور آمریکا هنوز رفتار امانوئل مکرون، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس را که در نشست پیشین سران ناتو او را دست انداخته بودند، فراموش نکرده است. ترامپ در واقع با این پیام ریشخندآمیز خود به مکرون و همه مدافعان محیط زیست، تاکید کرد که توافق نامه آب و هوایی پاریس، توافقی بیهوده است که آمریکا به درستی از آن خارج شد.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر