بازدید 8024

فضای مجازی بستری برای توسعه تعاملات جهانی است

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور خاطر نشان کرد: ما بر این باوریم که در دنیای به هم متصل شده امروز که پیشرفت فن آوری‌های نوظهور، تحولات عمیق و پرشتابی را در حیات و نظم موجود اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و اجتماعی جوامع رقم زده است
کد خبر: ۹۴۸۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶ 01 January 2020

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور به مناسبت فرارسیدن سال ۲۰۲۰ میلادی در پیامی ضمن تبریک سال جدید گفت، ما بر این باوریم که فضای مجازی به عنوان زیست بوم جدید برای توسعه روابط و تعاملات در سطح جهانی، نباید محملی برای تهدیدات و آسیب های جامعه انسانی قرار گیرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، ابوالحسن فیروزآبادی افزود: امروز جامعه جهانی بیش از گذشته نیازمند و تشنه پیام و آرمان پیامبران الهی یعنی ایمان به خداوند، عدالتخواهی و صلح طلبی، برادری و مبارزه با ظلم، تبعیض، خودکامگی و جهل است.

اکنون که جهان با بحران ها و چالش های متعدد اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی روبروست و عده ای می‌کوشند با ایجاد تفرقه یا توسل به زور و خشونت، کرامت انسانی را خدشه‌دار کنند، ما بر این باوریم که فضای مجازی به عنوان زیست بوم جدید برای توسعه روابط و تعاملات در سطح جهانی، نباید محملی برای اینگونه تهدیدات و آسیب ها متوجه جامعه انسانی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد کشورهای جهان با همدلی و همکاری، به منظور بهره برداری مفید و عادلانه از فرصت ها و مزیت های آن و پرهیز از تهدیدات و آسیب های آن، و اتخاذ رویکرد خردمندانه در استفاده از این فضا در راستای توسعه صلح، امنیت، پیشرفت و رفاه در سراسر جهان تلاش نمایند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور خاطر نشان کرد: ما بر این باوریم که در دنیای به هم متصل شده امروز که پیشرفت فن آوری‌های نوظهور، تحولات عمیق و پرشتابی را در حیات و نظم موجود اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و اجتماعی جوامع رقم زده است، بازگشت به آموزه‌های رفیع پیامبران الهی، یگانه راه نیل به سعادت و تعالی انسان است و گسترش صلح مبتنی بر عدالت جز با تلاش جمعی و بهره گیری از آموزه های ادیان ابراهیمی، تلاش برای تعالی و کمال انسان و گام برداشتن در مسیر تحقق آرزوی فطری و ذاتی بشریت برای نیل به آرامش و رفاه، ممکن نخواهد بود.

ما معتقدیم که تقویت و تحکیم همکاری بین‌المللی میان ذی نفعان فضای مجازی می تواند در افزایش درک و تفاهم متقابل، ایجاد جهانی بهتر و پیشرفت همه جانبه ملت ها بر مبنای معنویت و عدالت نقش بسزایی ایفا نماید.

او تصریح کرد: امید است با همکاری متقابل بتوانیم به مسؤولیت مشترکمان برای رفع بی عدالتی، تبعیض و ظلم در جهان عمل نمائیم و جامعه جهانی بیش از پیش در مسیر استقرار صلح و عدالت در جهان فیزیکی و و زیست بوم فضای مجازی که در جهان فیزیکی در هم تنیده است، گام بردارد.

امیدواریم بتوانیم گامی بلند در مسیر گسترش صلح، عدالت، اخلاق و برادری و کاهش نابرابری ها در زیست بوم فضای مجازی جهان گستر برداشته و بکوشیم با مساعی مشترک و گفت وگو و تعامل میان صاحب نظران، عالمان و پیروان ادیان الهی در سال ۲۰۲۰ گام های مهمی در جهت تحقق یک فضای مجازی اخلاق مدار، عادلانه، شفاف، صلح آمیز و در خدمت خیر بشریت، در مسیر تعالی و توسعه جامعه انسانی و عاری از تهدیدات و آسیب ها بر داریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر