بازدید 89399

واشنگتن پست: جنگ با ایران مادر همه جنگ هاست!

به نظر می‌رسد مقامات آمریکایی از محاصره سفارتشان توسط مردم خشمگین عراقی، همزمان بهت زده و وحشت زده هستند. واشنگتن پست با توجه به حملات اخیر آمریکایی‌ها به حشد الشعبی و واکنش آنها، با یادآوری بحران‌هایی که میان ایران و آمریکا از سال ۱۹۷۹ به بعد رخ داده، به اتفاقات اخیر می رسد و بیان می کند، آمریکا برای فرار از بحران افزایش تنش با ایران، تنها دو راه دارد: یا مذاکره کند یا بجنگد.
کد خبر: ۹۴۸۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ 01 January 2020

تقریباً صد تفنگدار دریایی آمریکا ـ که به یک واحد ویژه برای واکنش سریع به بحران منسوب هستند ـ در عراق حضور دارند تا پس از حملات خشمناک معترضین عراقی در روز سه شنبه، از سفارت ایالات متحده در بغداد محافظت کنند.

این تفنگداران دریایی، اعضای گردان دوم، هنگ ۷ پیاده نظام نیروی دریای آمریکا، به کارگروه ویژه هوا-زمین نیروی دریایی با هدف ویژه - واکنش سریع به بحران - به مقر فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) وابسته هستند. این نیرو‌ها پس از اعلام مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا، از کویت به بغداد اعزام شدند.

اعزام سمبلیک و معنادار نیروی ویژه آمریکایی به عراق

اسپر گفته است: ما نیرو‌های دیگری برای پشتیبانی از پرسنل خود در سفارت آمریکا در بغداد اعزار می کنیم. ما اقدامات صحیحی برای محافظت از نیرو‌ها انجام داده ایم تا از امنیت شهروندان آمریکایی، نظامیان و دیپلمات‌ها در کشور عراق اطمینان حاصل شود و حق دفاع از خود را تضمین خواهیم کرد.

ظاهراً این نیرو‌ها در داخل هواپیما MV-۲۲ Ospreys (هواپیما‌های روتور طراحی شده برای حمل و نقل نیروی دریایی) و اعزام سریع آن‌ها به مناطق بحرانی به عراق منتقل شدند.

وزارت دفاع فیلم‌های ویدئویی از تفنگداران دریایی را منتشر کرد که عازم عراق بودند. این فیلم با سکانسی از سربازان آمریکایی در حالی که مشغول آماده سازی و فشنگ گذاری سلاح‌های خود هستند، آغاز می‌شود.

فرماندهی مرکزی آمریکا گفته: این نیروی دریایی برای حرکت با سرعت و دقت برای پشتیبانی از عملیات در سراسر خاورمیانه ایجاد شده است.

به گفته ستاد فرماندهی تفنگداران دریایی، این نیرو واکنش به بحران، عملیات احتیاطی، همکاری امنیتی، تضمین موفقیت عملیات و سایر مأموریت‌های دیگری را که ممکن است در منطقه عملیاتی سنتکام هدایت شوند، انجام می‌دهد.

این واحد پس از حمله سال ۲۰۱۲ به پست نیرو‌های آمریکایی در بنغازی لیبی ایجاد شد که طی آن چهار پرسنل دیپلماتیک و اطلاعاتی آمریکایی از جمله سفیر آمریکا کشته شدند.

علاوه بر محافظت از سفارت، این تفنگداران دریایی برای انجام عملیات تخلیه نیروی انسانی، امدادرسانی در برابر بلایا، بازیابی پرسنل و تجهیزات و مأموریت‌های مربوط به کمک‌های بشردوستانه آموزش دیده اند.

سخنگوی تفنگداران دریایی و عضو سابق این واحد گفته است که این احتمالاً اولین باری است که آمریکا مجبور شده با این ظرفیت به اعزام این نیرو‌ها بپردازد.

در گذشته، آمریکا با اعتراضات در منطقه سبز بغداد، تقریباً با تنها یک جوخه از تفنگداران دریایی مقابله می کرد. این اعزام مطمئناً بسیار بزرگتر و بیشتر از موارد سابق است؛ در یک جوخه تفنگداران دریایی آمریکا چهل نفر قرار دارند.

تصمیم برای اعزام حدود صد تفنگداران دریایی برای تقویت حفاظت از سفارتخانه آمریکا در بغداد پس از آن صورت گرفت که معترضین عراقی در تلاش برای ورود به این مجتمع به دروازه‌های آن حمله کردند. این اعتراضات در واکنش به حملات هوایی آمریکاست که گروه شبه نظامی عراقی متحد ایران را هدف قرار داد.

وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد، هرچند معترضین توانستند دروازه اصلی را بشکنند و یک پست نگهبانی را آتش بزنند، پرسنل سفارت در امنیت بوده و داخل مجتمع هیچ آسیبی ندیده است.

با این حال اعزام نیرو‌های ویژه آمریکایی به بغداد در حجم وسیع، صرف نظر از جنبه‌های عملیاتی آن یک سیگنال و یک اقدام نمادین نیز هست. چنانچه بیان شد این نیرو بعد از حملات بنغازی در سال ۲۰۱۲ تشکیل شده و هدف آن واکنش سریع به بحران است.

این که ایالات متحده تا چه حد اتفاقات اخیر در پیرامون سفارت آمریکا در عراق را مشابه اتفاقات بنغازی تلقی کرده است، به خوبی از توییت شب گذشته دونالد ترامپ مشخص است. وی در این توییت بیان کرده بود که عراق بنغازی نخواهد شد. اعزام این نیرو می تواند پیوند مستقیمی با توییت ترامپ و تهدید ضمنی وی علیه ایران داشته باشد.

در همین حال امروز نشریه واشنگتن پست در مطلبی با اشاره به اتفاقات بغداد، با توجه به وسعت سفارت آمریکا حمله معترضان به این سفارتخانه را شوکه کننده و یادآور بحران گروگانگیری ایران دانسته است. نویسنده واشنگتن پست بیان کرده که این اتفاق به سادگی بیان کننده این امر است که در تقابل طولانی مدت ایران و آمریکا، همیشه آمریکا از سوی گروه‌های ضعیف تر، اما مصمم‌تر آسیب پذیر بوده است.

این مطلب در ادامه با یادآوری بحران‌هایی که میان ایران و آمریکا از سال ۱۹۷۹ به بعد رخ داده است، به اتفاقات اخیر می رسد و بیان می کند که آمریکا برای فرار از بحران افزایش تنش با ایران تنها دو راه دارد: یا مذاکره کند یا بجنگد. سپس بیان می کند که جنگ با ایران مادر همه باتلاق‌ها خواهد بود که می تواند به سرعت از کنترل خارج شود. این مساله راهی جز مذاکره هسته‌ای جدید با ایران نمی گذارد.

این مطلب در نهایت بیان می کند که ترامپ هیچ علاقه جدی به مذاکره یا جنگ با ایران نشان نداده و تنها به استفاده از جنگ افزار اقتصادی بسنده کرده است. ایران مجددا یک نبرد کم وسعت را برنده شده که آمریکا نمی تواند پاسخی به ایران بدهد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۸
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱۹۱
درسته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
قابل توجه ملتمسین مذاکره وعلاقمندان به سفربه ژاپن
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
مادر جنگها من خسته ام سی سالمه نه کار دارم نه زن دارم نه پول دارم نه میدونم زندگی چیه نه میجنگم نه برام مهمه نه هیچی
گرسماسر از کتالم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
با شرایط ایران، مذاکره نمیشود
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
موردی که در تمام این سالها که بر طبل جنگ کوبیده شده مغفول مانده این است که هرآنچه مدعی آن هستیم هنوز بصورت واقعی و حقیقی به آزمایش گذاشته نشده.کسانیکی خواهان جنگ هستند باید بدانند که درواقعیت اتفاقاتی رخ می نماید که در پویا نمایی و کارتن و نهیب هایی که ازته گلو فریاد میشه دیده نمیشه.این نه ترسدن از به اصطلاح دشمن است و نه بزدلی.ووای به روزی که طرف مقابل بفهمد که اسلحه دست تو زنگ زده و یا خالی است.هرجنگی اگر کوتاه مدت هم باشد تاثیرات بعد از آن مثل آلودگی رادیو
اکتیو سالهای سال ماندگاراست.
یاردانقلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
شماهایی که با این جمله باد درغبغب انداختین اگه سوالات
زیر را جواب بدید ماهم مستفیض میشیم
چندسال از جنگ ایران و عراق گذشته
خرابی جنگ چقدر هزینه داشته
بازسازی جنگ چقدر هزینه داشته
خسارت روحی و روانی جنگ چه میزان بوده
خرمشهر را تا حالا دیده اید
مادران چشم به راه فرزند را دید ه اید
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
با گرانی ،بیکاری،آلودگی هوا، اختلاس،آقا زاده ها و اینها بجنگید

از جنگ هشت ساله عراق چه نصیبمان شد؟ جز اینهمه شهید و جانباز و ...
مگر نمیشود ما هم مانند سوییس، کره جنوبی، آلمان، فرانسه و... کشورهای آرام بنشینیم سر جایمان و روزهای شادی داشته باشیم
آخر مگر شادی از این مملکت بخت بر بسته است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
بورس نورچشمی روزی به طور متوسط ۵ هزارواحد میره بالا همش حبابه همه هم اینومیدونن ولی کسی صداش درنمیاد وای به روزی که ابن حباب عظیم بترکه !
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
برنده ترین سلاح سلاح دین است اگر ملت های اروپایی و امریکا را با اسلام واقعی آشنا بشوند و فرقش را با اسلام وهابی، داعشی، طالبانی و تکفیری بدانند دیگر سیاستمداران غربی هیچ غلطی نمی توانند بکنند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
خیلی دوست دارم با یکی از این تفنگداران دریایی امریکا روبرو شوند قبلا که چندتا شونو دستگیر کرده بودیم یکی شون بدجوری گریه می کرد، سینما هالیود اونا برخلاف سینمای ما خیلی هواشونو داره،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
امریکا هر جا با ایران در افتاده پوزه ش به خاک مالیده شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
عاشق کشتن این امریکایی های خبیث هستم
ناشناس
| Germany |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
وضع را با جنگ بدتر نکنید!
حسام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
بعد از جنگ جهانی دوم اولین کشوری که از امریکا اسیر گرفت ایران بود
ایران جلوی این هیولای کاغذی ایستاد که الان روسیه و چین جلوش شاخ شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
خیلی با آب و تاب از تفنگداران امریکایی تعریف می کنی تابی جون. تابی جون نفوذی. یادت رفته که همین تفنگداراشون رو بچه های سپاه دستگیر کردند و خودشون رو خیس کرده بودند و گریه می کردند؟
فیلم هاشون تو اینترنت بزن و ببین.
این تصویر چهره اندوهگین سربازان آمریکایی مرا یاد آن جمله معروف انداخت که میگوید :
سیاست مداران در خانه های امن خود جنگ براه میاندازند و سربازان در جنگ آنان کشته میشوند .
پاسخ ها
بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
همه نگرانیها از جنگ صحیح وبجاست.امابدانید طرفی که تهدید کرذه مانیستیم دوما اوهم محاسبه زیان وفایده میکتد مسلما جنگی که به فایده اونباشد هرگزآغاز نخواهد شد.بالاخره چهره پوشالی دشمان ودست تهی او رو میشود نترسید که خدا با ماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
سربازان مزدور امریکا جزوه بیچاره ترین ها هستند که بهای توسعه طلبی شیطان بزرگ را می پردازند
الان باید خوشحال باشیم که شدیم مادر جنگ ها ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
آمریکا ضعیف تر و درمانده تر نشان می دهد. حق انتخابش کم شده. یا باید بجنگد یا مذاکره کند! حمله به حشدالشعبی اشتباه محض بوده. آمریکایی‌ها درهای جهنم را به روی خود گشوده اند. اولین اتفاق فرار سفیر آمریکا از بغداد بوده. ب.ب
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
بعضی معتقدند آمریکا در حال طراحی نقشه برای آماده سازی زمینه برای حمله به تاسیسات نفتی و هسته ای ایران است. ممکنه. اما در آن صورت باید منتظر جهنمی در خاورمیانه باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
من فکر می کنم اگه بشیم بابای جنگها بهتره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
دوست داری غمگین باش
ایران چهل سال است که برای جنگ با آمریکا تدارک می‌بیند و نقشه می‌چیند. بله، جنگ با ایران مادر همۀ جنگ‌هاست. اگر ایالات متحده به ایران تجاوز نماید جمهوری اسلامی باید به سرعت با خروج از ان پی تی چند بمب هسته ای ساخته و آزمایش کند تا از تکرار جنایت آمریکا در ژاپن جلوگیری کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
اوووووو
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
بزرگوار تو تا بسازیش امریکا سی هزار تا دار تو میخوای چندتا بسلزی اونوقت
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
کشک کلسیم فراوان دارد
B
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
شما میفهمی چی داری میگی؟ بمب اتمی؟!!!!! حالتون خوبه؟
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
ناشناس مسخره ای که از آمریکا نظر داده یا با وی پی ان اومده
داروهاتو خوردی
چشم کف پات
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
در پاسخ 11:11
اولا بمب هسته مثل هسته زردآلو نیست که خیلی راحت بشه از ازش استفاده کرد بلکه یک سلاح بازدارنده است
دوما اگرازآن درجنگ دوم جهانی استفاده شد بخاطر بازدارندگی آن بوده و همین استفاده باعث توقف جنگ شده
سوما اگر کشوری هم به دنبال دست پیدا کردن آن است فقط وفقط بازهم به عنوان یک اهرم جهت برداشت فشار و یا اعمال فشار استفاده میکند
چهارما از زمان استفاده این بمب در ژاپن تا کنون هیچ کشوری ازآن استفاده نکرده چون پیامدهای فاجعه باری برای کل زمین به دنبال دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
هموووون که تو می گی
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
بزرگوار، این حنا دیگر رنگی ندارد
آخر مگر مشکل داری شما؟
بنشین سر جایت
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
کمتر حساب کنید. پس واقعا هدف شما ساخت بمب هسته ای است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
در تأیید فرمایش دوست عزیزی که کشک رو سرشار از کلسیم می دونن(که هست) ، اضافه کنم که فسفر هم از عناصر خوب جدول مندلیفه که برای بخش تفکر بشر خیلی مفیده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
تو خوبی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
آقای چشم کف پات :
همین بازدارندگی بمب اتم خوبه که داشته باشیم
وگرنه کلاهمون پس معرکه است توسط قلدرهای این جهان
ناشناس
| Canada |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
رهبر ساخت بمب اتم را حرام اعلام کرده، پس مزخرف نگو و آب به آسیابان دشمن نریز
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
از جمله این تدارکات فرستادن همه خویشان و بستگان مسئولان به آمریکاست گرفتن گرین کارت و ... هم هست برو بچه جون این تزهاتو جای دیگه بنویس
اون از دوران طلایی محمود که مملکت برد توی شورای امنیت
اینم از معتدلش که به اسم برداشتن سایه جنگ اومد و رئیس جمهور امریکا مستقیم میگه این یه تهدیده

پناه بر خدا
پاسخ ها
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
این احمدی نژاد نبود که کشور را برد به شورای امنیت
بلکه دشمنی با پیشرفت کشور به دانش هسته ای بود که برای ابر قدرتها قابل قبول نبود ایران تا به سرعت رشد کند و با آمدن روحانی ۶ سال این حرکت متوقف شد بدون هیچ دست آوردی و تحریم هم هستیم حال اگر وجدان بیداری باشد کدام اشتباه کردند روحانی که به غرب اعتماد کرد و تحریم شد و سفره های مردم به نفع سرمایه دار کوچک شد یا احمدی نژاد که محکم ایستاد اگر چند سال دیگر احمدی نژاد میماند لااقل
پیشرفت هسته ایی کشور کاملآ به ثمر می نشست ولی صد افسوس
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
اینانی که بر طبل جنگ میکوبند کدامین فرزندانشان در جنگ عراق،سوریه ،موافعین حرم جرعه شهادت را چشیده اند؟
از مردم ستمدیده ایران مایه میگذارید؟
وای بر شما
چه مردمانی هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
یک سری به اینترنت بزنید و ببینید که تنها ظرف یکماه ، امریکا ،عراق را نابود و اشغال کرد
و هنوز پس از ۱۷ سال عراق نتوانسته نیروگاه های تخریب شده اش را بسازد
و ازما و عربستان برق وارد میکند
و اکثرا در خاموشی هستند
چرا اقلیتی نا آگاه و کاسبان تحریم و جنگ
بر طبل جنگ می کوبند؟
مطمئن باشید الان با این حجم از نارضایتی مردم در داخل
ما حتی با کشور های صعیف همسایه نمی توانیم
وارد جنگ بشویم
مردم عراق نبودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
شما دیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
تابلو بود
این سربازها که خیلی کوچولو هستند انگار دبیرستانی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
فلفل نبین چه ریزه اولا اینها با همین سن و سال میانگین وزن حدود 90 کیلو دارن بعد هم حداقل 27 ماه آموزش ویژه روزی 10 ساعت دیدن
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
آی کیو مگه می خواد کشتی بگیره؟
آمریکا از این منطقه چه می خواهد؟؟؟
خسته نشدی!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
چیزی که عوض داره گله نداره
ناشناس تر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
فبلا از این فلفلی تر هاشون رو گرفتیم.سرچی بکن پیداش میکنی
مذاکره مجدد نمیخواد، فقط برگردن به همین برجام ...
ماردتونو به عزاتون مي شونيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
دغوتو بنوش گرم نشده
یاردانقلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
ممد تا حالا ترقه بقل پات در کردنه
تو تاحالا تفنگ را از نزدیک دیدی
تا حالا توپ بغل گوشت شلیک شده
تاحالا میدون مین رفتی
تاحالا تو سرمای زیر صفر پست دادیه
تا حالا یه شیمیایی را از نزدیک دیدیه که چطور سرفه میکنه و خون بالا میاره
تاحالا موج گرفتتت
تاحالا دل و روده بیرون زده از شکم را دیدی
تا حالا مدفون شدن زیر هزاران خروار خاک را دیدی
بگم یا بست
برو تو عزا را هم ندیدی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
ياردانقلي يه جور با احساس نوشتي كه فكر كردم تو همه
اينارو ديدي ...پس بشين تا اونا ما رو به عزا بكشونن...
درضمن بله من نصفشو ديدم همون كاري كه با حشد شعبي كردن با ما هم ميكنن اگه اگه انقدر افكار عوام باوري داشنه باشي
یاردانقلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
من با گوشت و پوستم حسش کردم و مفتخرم که از همین عوام مستضعفم و برخلاف شما که مدعی خاص بودن میکنید
آقای خاص چند سالته و کجا نصفش را دیدی؟
حشدالشعبی نه تنها موازین بین المللی را نقض کرده بلکه با حمله به یک پایگاه باعث واکنش طرف مقابلش شده است
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
محمد جان منفیاتو ببین
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
جناب یاردانقلی معلومه خیلی درد کشیده ای خیلی،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
یاردانقلی با تجربه وقتی از جنگ میگی دلم کباب میشه. ولی خوب همه یه روزی میرند. تو بمون، من رفتم.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
مازيار جان من ادمي نيستم كه اگه تعداد منفي بالا باشه رايم عوض شه ...فقط ياردانقلي اينو بدون اگه بياي با سازش كار كني نتيجش ميشه همينه كه ميبيني...
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
در ضمن ياردانقلي كسي كه اشغالگره و قوانين بين المللي را نقض كرده امريكاس نه حشد شعبي...شما به كسي كه براي وطنش داره ميجنگه و اشغالگرو ميخواد بيرون كنه احترام قائل نيستي ولي كسي كه نفت و جان ومال عراق دزديده ميگي قوانين بين الملل بايد رعايت شه
ملت ما خسته تر از اين سربازان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
خسته نباشی که جای 80 ملیون صحبت میکنی
روسیه با آن ابر قدرت بودنش از آمریکا می ترسد و هر روز یک رشت را آمریکا تحریم می کند از ترس آمریکا جرئت خرید کالا از ایران را ندارد . آنوقت یک عده ای دلشان را به تکنولوژی چهل سال پیش خوش کرده اند و جنگ جنگ و دشمن دشمن می گویند . کاش این جنگی که آرزویش را دارید شروع شود تا تکلیف ملت ایران هم روشن شود .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
ما جنگ نمیخواهیم که را باید ببینیم
لطفا از مردم مایه نزار
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
اونهایی که جنگ جنگ مبکنن به امید کسای دیگه هستن قرار نیست خودشون بجنگند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
لطفا مسولان فعلی کشور بفرمایند
چند ساعت خودشان و اقازاده هاشون و اخوی هاشون در جنگ هشت ساله شرکت داشته اند ؟
متاسفانه کسانی شعار جنگ می دهند
که آقازاده هاشون در آمریکا و کانادا و اروپا در حال خرج کردن دلارهای نفتی مردم هستند
و اصلا هیچ علاقه ای به کشور و مردم ایران ندارند
و یا اصلا نمی فهمند که چه بلاهایی از جنگ بر سر کشور و مردم خواهد آمد!؟
یاسر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
آقای مجتبی، بنده از جنگ می گم خودم هم اول صف هستم. خیالت راحت، مثل هشت سال جنگ، مثل حمله داعش به سوریه و عراق شماها باشین استراحت کنید ولی مواظب باشید چاق نشین، چاقی مرگ آدمو نزدیک می کنه.
این راه به ترکستان است آمریکا از تنش در منطقه سود می برد در زمین آمریکا بازی نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
باید بگی به افغانستان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
آمریکا زمین عراق رو اشغال کرده و از اونجا بازی میکنه داداش
آمریکا جنگ رو انتخاب خواهد کرد مگر اینکه تسلط کامل به غنی سازی ایران داشته باشه در غیر اینصورت اسراییل به تنهایی وارد عمل میشه و متقاعبش آمریکا،، این انرژی هسته ای مشکوک ما بلای خانمانسوزی شد که ای کاش هیچوقت اصلا سراغش نرفته بودیم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
انرژی هسته ای هم نبود بهانه های ‌‌‌‌‌‌‌دیگر می تراشیدند. آنها از اساس با این نظام مخالفند. ی
عابد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
بزدلانه صحبت کردی... جایی نریم که کدخدا بدش بیاد
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
تو کانادا نشستی حرف میزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
مشکوک ؟

میدونی راجع به چی صحبت میکنی
اصلا داروهاتو خوردی
ترامپ به خاطر پول و با بهانه کاملا واهی توافق هسته ای را به هم زد، آشکارا به ایران زور گفته و میگه از اونطرف با کشورهای عربی رو هم ریختن و زد و بند میکنن بعد میخواد ایران هم سرجاش وایسته. نخیر نمیشه آقای ترامپ. تو که مرد جنگ نیستی برای چی این آتیشو روشن کردی؟ در مقابل ایران باید انصاف پیشه کنی البته ایران هم در مقابل کشورهای دیگر و جامعه بین الملل باید انصاف پیشه کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
توافق هسته ای به این شکل از ابتدا اشتباه بود
متاسفانه مطلب نوشته شده کاملا درسته ، فقط مساله ای که وجود دارد این است که چه فایده ای برای مردم کشور دارد ؟
جنگ اگر طول بکشه، آخرش دعوا میشه ها!
ترامپ هرگز با ایران جنگ نخواهد کرد و اصلا تمایلی به مذاکره هم ندارد. برای چی برای رفع تحریم مذاکره کند وقتی از این تحریمها آمریکا و دوستان عربیش کلی پول به جیب زده اند؟ نفت ایران رو از بازار خارح کرده اند و نفت خودشونو جایگزین آن کرده اند. میدانید با دو میلیون بشکه نفتی که به جای ایران وارد بازار کرده اند، چقدر اشتغال رفاه و درآمد اضافه در کشور خودشان ایجاد کرده اند؟ برای چی این بازی رو بهم بزنه؟ اینجا خواهم گفت؛ ترامپ فقط در یک صورت مذاکره خواهد کرد و آنهم حرکت ایران به سمت سلاح هسته ای. انتقام گرفتن از زورگویی ترامپ و کشورهای عربی فقط با این روش قابل انجام است. نیازی به داد و بیداد کردن و واکنش های کودکانه نیست. فقط در اینصورت است که معادلات بازی تغییر خواهد کرد.
فایده اش اینکه مرگ یکبارشیون هم یکبار یامیمیریم یاتکلیف مون مشخص میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
یا میمیری یا حداقل تا سی سال باید گرسنگی و بدبختی و ناامنی رو تحمل کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
نه که الان خیلی خوشبختیم
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
هردو تاش میشه
ملت ایران منتظر فرمان رهبر تا ارتش آمریکا توسط ۸۰ سرباز ولایت یکجا نابود کنیم فقط کافی رهبر حکم جهاد بده سه روز بیشتر وقت نیاز نداریم تا اسرائیل و آمریکا به قعر دریا بفرسیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
منظور ازملت کیه والامن که نمیرم بعد اونا ماست نیستن که تو بری اونم سه روزه نصف دنیارو نابود کنی رحم آله بابا. ارلوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
بابا کوتاه بیا-اونام زن و بچه دارن
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
جنگ؟؟؟
اونم تو؟؟؟
خخخخ
پس نرفتی مدافع حرم بشی داداش؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
ها ماشالله همینه .پ تو کجا بودی توی جنگ ایران و عراق
من نمیدونستم که همچین قدرتی داریم که یه منطقه وسیعی از کره خاکی را بشه هل داد زیر آب
الان چند حکم از علما همینطور مونده رودست از جمله ربا خواری بانکها شماالان بلند میشی و ازدم هربانکی که داره نزول میده را درش را تخته میکنی
بلند شو پ بلند شو
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
فداتشم الان نزدیک به یه دهه س که داریم توی سوریه پیشروی میکنیم اگه اون چیزیکه تو میگی درست باشه الان باید کرات دیگه در کهکشان های دیگه رو فتح میکردیم
گرسماسر از کتالم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
اونا از دریا نیان چی؟؟؟
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
منظورش 80میلیون که نبود واضح نوشته 80سرباز
Hamid
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
ماهاكه جنگيديم باعراقى ها الان نزديك ٦٠ سالمونه وآرزو جنگ براى هيچكى نداريم تودنيا
ولى جهت آگاهى اونايى كه دلشون لك زده براى جنگ به عمليات مانتيس رجوع كنند كه ظرف دوساعت ناوهاى جوشن وسهند غرق وشبلان تامرز غرق شدن پيش رفت...چه مردان نازنينى كه اونروز كشته نشدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
آمریکا با تکنولوژی عهد بوقی در جنگ دوم جهانی دو امپراطور عظیم ژاپن و آلمان نازی را نابود کرد .. در حال حاضر آمریکا به لطف سیستم دموکراسی پیشرو و پیشرفت های سایبری و آقایی دلار در جهان و در اختیار گرفتن سیستم اقتصادی دنیا و هزاران کلاهک هسته ای و یک ارتش تا دندان مسلح به پیشرفته ترین سلاح ها اصلا قابل مقایسه با آمریکای جنگ جهانی دوم نیست و براحتی میتواند با ایران جنگ کند ولی اینکه چرا این کار نمی کند چون نمی خواهد . جنگ در منطقه باعث نابودی زیرساخت های نفتی منطقه می شود و صدای کشورهای مصرف کننده نفت را در می آورد و آنها را هم وارد منطقه می کند و یک جنگ عظیم در منطقه در میگیرد که بازنده اصلی این جنگ ، مسلمانان منطقه خواهند بود
محیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
داداش، اسم ما رو رد نکنی جزء اون 80 تا! من سربازی نرفتم بلد نیستم تفنگ چجوری شلیک می کنه. بیام یه دفعه اشتباهی خودم و خودت رو ناقص می کنم. پسرخالم رو ببر. اون توی تیراندازی با پی اس فور قهاره. دمت گرم، اون رو ببر با خودت
واشنگتن پست مالک اش کیه چرا ایران دعوتش نمی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
جف بزوس که صاحب آمازون هم هست.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
جف بزوس بابت انتخاب نشدن شرکتش برای یه پروژه بدجدر از ترامپ شاکیه.
دو کیلو کدو خورشتی خریدم شد 17 هزارتومن به نظرتون کشوری با این وضعیت اصلا احتباجی هست باهاش جنگ کنی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
نه والا
متاسفانه نیروی هوایی امریکا در عرض یک هفته ایران شخم میزنه
پاسخ ها
عابد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
قبلش پایگاهی مونده و سفارتخانه ای شخم زده نشده در کل کشورهای منطقه... از کجا میخوان بیاد این هواپیماها.... مطمئن باشید آمریکا توان و قدرت مقابله ندارد والا دهها باره حمله کرده بود...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
اینها چند بار آسمان ایران رو امتحان کردند. نه داداش اینجوریام نیست دیگه
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
هواپیماها از کجا میخوان پرواز کنن نابغه؟ اصلا ناو هواپیمابری میمونه که اینها از روش بپرن؟؟
خلیج فارس جهنم ناوهای آمریکا میشه.
به هیچ وجه از امریکا نترسید. شما از همه گزینه ها خبر ندارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
عاشق ایران حالا میشه رحم کنید ناوهواپیمابر غرق نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
اگه توهرچی ضعیف باشیم توجنگ ضعیف نیستیم چون اگربودیم آمریکا همون فروردین 58 ایران روشخم بهاره میزدولی خوب شک داشت وصدام روفرستاد جلو،ازهرچی میترسید خیالتان ازقدرت نظامی ایران راحت باشه والبته اگر حقوق بگیر مستقر دراروپایی شرقی نیستی!
اناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
آن چنان که اساتید اظهارفضل میکنند حتما جز ابرقدرت های دنیاییم
حجت ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
موشکهای ایران هم در عرض یک روز اسراییل وعربهای وهابی را در یک عملیات والفجرنابود میکند
ناشناس
| Russian Federation |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
پاسخ ها جالبه. به ارتش سایبری بگویید در کامنت های مختلف پاسخ دهد نه زیر یک کامنت همه ی پاسخ هارا قرار دهد
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
از جزیره دیکو گارسیا با بمب افکن ب ۲ و ب۱ و ب۵۲ حالا اگه بلدی تا اونجا بری برو بزن
حالااين جنگ بر سر چي هست وچه منافعي براي مردم هر دوطرف دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
لحاف
مرگ بر انگلیس....
خخخخخخخخخخ. اگه قرارباشه جنگ بشه اونایی که تا حالا با پول این مملکت عشقو حال کردن وقت جنگم باید برن بجنگن. الان شرایط ما مردم از جنگم بدتر وقتی دست خالی میری پیش زنو بچت از مردن خیلی بدتر
ملت روز به روز بیشتر در تنگناه هستند.
بهتره زود با تغییر سیاست جهانداری به فکر کشور خودمان باشیم.
یک روز در دهاتی باد میامد.پسری به پدرش گفت خوبه ظرفی برداریم گندمهایی که باد می اورد رو جمع کنیم.
پدر در جواب پسرش گفت:پسرم بهتره مراقب باشیم گندمهای خودمان را باد نبرد و انها را جمع کنیم گندم مردم پیشکش
اینطور که معلومه دو طرف نیت کردن درگیر بشن
وای به حال ما مردم ایران
جنگ نیست و وضعمون اینه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
بعید هم نیست چون الان اقتصاد اینقدر ضعیف شده که مردم نای جنکیدن ندارن بابا
طرف واسه 1000 سال دیگه دنیا برنامه ریزی داره، هر جای کره خاکی و آبی کمتر از 10 دقیقه میرسه بالا سر اونجا، تمام زیرساخت آی تی و تجارت و نفت و ... دنیا دستشه، تسلیحاتی داره که تصورشم نمیشه کرد، از اون سر دنیا اومده بیخ گوش ما تا اگر یکیشون رو کشیتم 100 نفرمونو بکشه، اونوقت میگن چنان میکنیم و بهمان میکنیم. جمع کنید بابا دلتون خوشه. دعا کنید جنگ نشه به طور مستقیم که رسما نابود میشیم. همین و بس.
پاسخ ها
حجت ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند تمام دانشمندان امریکا عقده ایی های خود کم بین از کشورهای آسیایی آفریقایی هستند که با پول کشورهایشان تحصیل کرده وبه خاطر پول نوکر ا مریکا شده وخود را آمریکایی میدانند و همیشه هم شهروند درجه دو هستند در انجا واگر روزی همه آن ها از امریکا خارج شوند امریکا به عصر گاو چرانی وراهزنی بر میگردد
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
اولا قبل اینکه این افریقاییها که بیشتر مواد قاچاق میکنن تا تولید علم و ثروت و آسیایی ها برن امریکا اونا تو اقتصاد و علم همه کاره بودن. در ضمن همینا له له میزنن برن برسن به آمریکا.
جنگ با ايران مادر همه جنگهاست ؟
جنگ اقتصاد ميخواد كه ما خوبشم داريم
جنگ نيروي انساني ميخواد كه از همه چيزش واسه مملكت بگذره كه ما خوبشو داريم
جنگ اقتصاد آمريكا بهبود ميبخشه ولي واسه ما رو نابود ميكنه
تمام اين حرفا بخاطر اينكه سلاح بفروشه توي خاورميانه شماها چقدر ساده ايد آمريكا دنبال منافع خودشه
ما به دنبال ؟
ويتنام مهد مبارزه با آمريكاست
ژاپن دوتا از شهرشاو آمريكا نابود كرد
الان دارن زندگي ميكنن و به مردمش فكر ميكنن و به رفاه و آسايش و ساختن مملكتشون
جنگ با ايران هيچي نيست جز ويراني واسه ايران و نابودي چند نسل و به جا موندن خسارت سنگين آخرشم سازمان ملل وارد ميشه و صلح برقرار ميشه
ولي اين ما مردم هستيم كه نابود ميشيم
هنوز جنگ نيست فرزندان اين مملكت توي كوه هاي از سرما يخ ميزنن كولبران زحمت كش
نون ندارن كه بخورن يه بنزين گرون شده زندگي مردم دچار بحران شده
حالا جنگ با ايران مادر جنگهاست
ميشه بگيد جنگ با عراق سرانجامش چي شد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
چه کسی تصمیم جنگ را با این مردم مظلوم ایران میکشد؟چرا نقشه جنگ با گرانی،جنگ با تورم،جنگ با افسردگی ملت،جنگ با بیکاری،جنگ با آلودگی را نمیکشند؟؟؟؟؟؟
؟
با یک تحلیل منطقی و خارج از تعصب؛ جهت دار و طرفدارنه از دو طرف درگیر می توان گفت که اگر ایران به دلیل فشارهای اقتصادی و سیاسی که در واقع چیزی برای از دست دادن تقریبا دیگر ندارد بتواند در کوتاه مدت مقاومت کند می تواند حداقل یک امتیاز خوب از امریکا بگیرد چون ایالات متحده هم به دلایل اقتصادی و هم سیاسی برای دولت کنونی امکان درگیری و فشار بیش از این برایش مقدور نیست بخصوص اینکه ایران بیشتر به دلیل فشارهای زیاد در حالت تهاجمی قرار گرفته و در صورت یک درگیریه ساده امریکا هم به دلیل حیثیتی و هم امنیتی دیگر قادر به خروج از ان نخواهد بود و این درگیری نیز پیروز ان کشورهای قدرتمند رقیب امریکا خواهند بود و عقلا ایالات متحده هم به خوبی این را می دانند....
این تعبیر مادر جنگ‌ها رو صدام قبل از حمله آمریکا به کار برده بود:
جنگ با عراق مادر جنگهاست.
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
اونام پدرش
بعضی از دوستان فکر میکنند جنگ ایران و امریکا مثل دوران ایران و عراقه
نیروی هوایی امریکا به عنوان نیروی پیشرو در همان روزهای ابتدایی اسیب های جبران نشدنی به ایران خواهد زد
فراموش نکنیم امریکا از نظر تجربه ی درگیری نظامی بسیار اب دیدست و اصولا نیروی زمینش فقط برای تصرف نیروی های درهم شکسته وارد عمل میشن.
موضوع فقط ایران نیست امریکا معتاد به جنگ است از زمان پیدایش امریکا تا به امروز چند روز امریکا درگیر جنگ نبوده است؟ اینکه می گویند جنگ با ایران مادر همه جنگ هاست فقط مربوط به امروز است فردا جنگ با کسی دیگر می شود مادر همه جنگ ها
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
هدف آمریکا از نقشه جنگ با ایران توسط عراق و آن هم هشت سال این بود که هشت سال ایران و انقلاب تازه تاسیس رو به عقب بکشونه و تا حدودی هم این کار رو کرد
ما الان بدترین جنگ رو داریم تجربه میکنیم و اصلا در خود جنک غوطه وریم پس بزرگان مملکت ایران، جنگ نظامی نه تنها ارمغانی برای مردم نخواهد داشت جز اینکه ملت رو بدبخت تر کند اما شما و فرزندانتان چه؟؟؟ فرزندان شما که در زمان جنگ سن و سال کمی نداشتند که جنگ نرفتند؟؟؟تنها یک عکس در جبهه گرفتن که ما مثلا در جنگ بودیم؟
خیال جنگ را از سر به در کنید
اگر هم عاشق جنگید و شهادت لطفا خودتان بدون محافظ بیایید درون مردم و از درد مردم باخبر شوید،این خود بهترین جنگ است
مقاله ای که به آن اشاره کردید مربوط به 20 اردیبهشت است . چرا مطالب روز را در این مورد استفاده نمی کنید؟!!
(مریکا برای فرار از بحران افزایش تنش با ایران، تنها دو راه دارد: یا مذاکره کند یا بجنگد.)
همین مسئله نیز درباره ایران صدق میکند ولی حضرات نمی خواهند قبول کند چونکه فشاری بر گورده انان احساس نمیشود و این مردم هستند که نیابتی دارند تحمل این خسارات را به دوش میکشند
جامعه از هم پاشیده دست از جنگ و شعارهای تند بردارین همین الان مردم زیر بار جنگ اقتصادی که مسوولین راه انداخته اند کمرشان شکسته
سربازانی که در عکس هستند خیلی جوانند و انگار به زور آمده اند.
از همون سربازایی هستش که چند پیش گرفتیمشون داشتن گریه میکردن یعنی از یگان بکاء السریع تشریف دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
نه- همون سربازانی هستند که بردین تو یکی از جزایر جنوب- با شلوارک -کنار استخر خوش گذروندند- بعدش هم با کت و شلوار و یک هدیه از صنایع دستی با احترام بدرقه شون کردین
امريكا دركشتن نيروهاي مردمي عراق كه نقش وسهم زيادي درقلع وقمع تكفيري هاي داعش داشتند ، كه درواقع ساخته وپرداخته دست خودش بود ، اشتباه بزرگي رامرتكب شد. در حماقت آنها همين بس كه درحال حاضر تعداد زيادي نيرو وكارگزار درخاك عراق دارند وآنوقت فرزندان جان بركف آنهاراقتل عام ميكند. روزيكه آتش خشم اين ملت شعله ورشود ، يكصد تفنگدار كه سهل است ، هزاران هزار تفنگدار هم دربرابر سيل بنيان كن وخروش مردمي هيج كاري نميتوانند بكنند. آنوقت يابايد مثل سفير شان دربغداد ، همگي فرار رابرقرار ترجيح دهند ويا همان سرنوشتي را تجربه كنند كه ملت مظلوم عراق در سالهاي گذشته توسط تكفيري هاي داعشي تجربه كرد. اگر بخواهد عاقلانه عمل كند به نفعش است كه دراولين فرصت خيلي محترمانه همه نيروهاي خودراازعراق خارج سازد والا آنروز ممكنست چندان دور نباشد.
واقعا از سادگی افرادی که فقط خواستار جنگ هستن تعجب میکنم. جز اینکه از ویرانی ایران خوشحال باشند.
صدام و قذافی هم می گفتند جنگ با ما مادر جنگهاست!!!!!
صدام هم می‌گفت: جنگ با عراق، مادر همۀ جنگ‌ها خواهد بود.
اکثریت مردم ایران از جنگ بیزاااااااااااااااااااااااارند اینو بعضی ها بفهمن
جنگ رو راه بیندازید...مشروط : صف اول امامان جمعه-سیاست مداران
امریکا قراره به ایران(مادر جنگها) تجاوز کنه
آمارهای از طبقه بندی خارج شده نشون میده در 8 سال جنگ حدود 25 درصد واجدین شرایط جنگ در اون شرکت کردن. مملکت ما با همین 25 درصد تا اینجا پیش رفته. باقی از همون زمان نق نق میزدن و چوب لای چرخ این 25 درصد. الان هم همین آمار(شایدم بیشتر) هست برای دفاع از مملکت، باقی هم نقشون رو بزنن تا روز حساب برسه.
شهید چمران:
هنگامی که ناقوس جنگ به صدا در می آید، مرد از نامرد شناخته می شود.پس بنوازید ای ناقوس ها..
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
زیبا بود. من از همین الان اعلام میکنم که نامردم
آخه شما عکسها و فیلم حمله به سفارت رو ببین! کدوم مردم ؟؟
همه لباس نظامی دارن و پرچم حشدالشعبی!
همه ملتها سر افرازی و عزت خود را مدیون مقامت و ایستادگی خویش در برابر زیاده طلبان هستند. یقین اگر امروز مشکلاتی هست، فردای ایران، فردایی درخشان و پر افتخار است و نسلهای بعد آرزوی زیستن در این دوران عزت و مقاومت را خواهند داشت. دورانی که ایران بزرگ اسلامی با وجود فشار همه جانبه اسرائیل نامشروع، حکومت خبیث و غاصب عربستان، پیر کفتار انگلیس و ببر کاغذی آمریکا به همراه یه عده که از سر نادانی به وطن فروشی خود فخر میورزند،.... در حال تبدیل به بزرگترین قطب عدالت و آزادگی ملتهاست....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
اره حتما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
عمو جون
اینجا نه اضافه کاری میدن و نه تشویقی
الان هم سال ۵۷ نیست
ملت سرافراز مد نظر تو کوبا و کره شمالی
پس موندی اینجا چیکار برو همون کوبا با سواحل فلوریدا خیلی هم نزدیکه یه سیگار برگ کوبایی بکش و از ته دل فحش بده به ترامپ و امریکا
تاخون دررگماست راهشهدای عزیزمانرا ادامه میدهیم گوربابای ترامپودخترصدامیزیدکافر
من در جنگ قبلی بودم اما این دفعه نوبت ژن های خوب برای جنگیدن رسیده از حاشیه نشین های بی سواد دیگه انتظاری نباید داشته باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
دقیقا. ما حاشیه نشین های بیسواد تکان نمیخوریم
آقایون عزیز . بر اعصابتون مسلط باشید . نترسید . به مرگ گرفتن تا به تب راضی بشیم . گوشت گاو سرد و گوسفند هم شل . خروس بخورید نوش جان یه کمی ارزونه . غم فردا رو به امروز ندازید . چو فردا شود فکر فردا کنیم . آقایونی که آرامش می خوان برن فیروز کوه . مبادا برید دماوند
سلام ما هرروز تمرین میکنیم هرروز امادکی خودمانرا محک میزنیم هرروز شمشیرهایمان را تیز نکه میداریم هرروز اماده هستیم تا به صورت نرم وسخت محور عبری عربی غربیراتا اقصا نقاط دنیا در جنک نابود کنیم ما هر لحظه منتظر فرمان حمله هستیم
دوستان ببینید الان بیش از چهل ساله که امریکایی ها به عنوان یک ابرقدرت مارو تهدید به جنگ سخت می کنن ولی دیگه این حرفها قدیمی شده و ایران هم اون کشور بدون لشکر قدیم نیست.
در حال حاضر کشور ما حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر جنگاور و حدود ۴۰۰ فروند جنگنده و موشک های دوربرد نقطه زن داره و البته گروهک هایی مثل حوثی ها ، انصارلله و حزب الله در خاور میانه یاور کشور ما هستن که این کار رو در جنگ احتمالی برای امریکا و اسرائیل به شدت سخت میکنه... .
کره شمالی هم که دشمن قسم خورده امریکاس ممکنه در جنگ احتمالی شرکت بکنه و این کری خونی های امریکا فقط برای خالی کردن عُقدشونه .
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
دوست عزیز. چرا قبول نمیکنید
جنگ اقتصاد قوی میخواد متهد قوی میخواد سلاح به روز میخواد نیروی انسانی میخواد. مردم همراه میخواد. تو همه ی موارد امریکا جلو تره چطوری میخواییم جنگو پیروز شیم؟؟؟
امیدوارم جنگ نشه. این آمریکا اینقدر بی شرفه که در جواب حمله های موشکی ایران خیلی راحت باران بمب هسته ای سرمون میریزه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
هسته ای هسته ای.یه چیزی شنیدی.این بمب را واسه نزدن ساختن یکبار ازش استفاده کردن که هی بگن چقدر قدرت داره
واسه همینه که نمیزارن غیر از خودشون بسازنش چون یک ابزار و اهرمی میشه واسه ابراز قدرت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
ناشناس 14:58 الان امریکا بمبهای هسته ای با توان کنترل شده داره نه در حد تخریب یک شهر بلکه منطقه وسیعی مثل یک پادگان رو با خاک یکسان میکنه و از این سلاحها استفاده خواهد کرد..
کسی از جنگ خوشش نمباد چی میگید یعنی بشینم اونا برامون تصمیم بگیرند هروقت غلط اضافه کردن با چنگ ودندان جواب شون میدیم حالا امریکا اسرائیل یا هرکس دیگه اگر جنگ شود نجنگی کشته میشی اونم باذلت خواری پس مرد باش کم نیار جواب موشک باید موَشک باشه
خطاب به اونایی که میگن آمریکا اکه می تونست خیلی وقت پیش حمله کرده بود به ایران. آمریکا چرا باید به ایران حمله کنه ؟!بهترین سود واستفاده داره می بره از وجود ایران هم اعراب می ترسونه از لو لو ی ایران میلیاردها دلار اسلحه می فروشه بهوشن کلی ازشون سرمایه جمع کرده تو آمریکا کلی ازشون امتیاز گرفته و میگیره مهمتر از اون الان دیگه دشمنی اعراب با اسراییل جای خودشو داده به دشمنی اعراب با ایران
صدامم از این فرمایشات میکرد و عاقبتش و دیدین چه شد
ام المحارب .
مرگ بر امریکا
امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
کلا متن مقالات و تفسیرهاتون که مشخص هست چیه. من فقط میام کامنت ها و مثبت و منفی ها رو می بینم کامل مشخص هست چی توی ایران می گذره و چه فاصله ای بین مردم و شعارهای مسوولان و خبرگزاری ها هست!
تازه خبرگزاری های داخلی مخاطبین نسبتا خاصی هم داره یعنی حجم فاصله از این هم می تونه خیلی بیشتر باشه. به طور مثال توییتر رو اگه نگاهی بندازید کاملا تفاوت عظیم نظرات مردم و تفسیر اتفاقات منطقه ای با تفاسیر خبرگزاری های داخلی مشخص تر هم می شه.
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
دقیقا من هم برای خبر نمیام ببشتر جنبه نظر سنجی برام داره
امریکا که هیچ کل دنیا هم سر ایران بریزن بازم نمیتونن کاری از پیش ببرن شاید اتم بزنه تو همه شهرهایه ایران اما بعدش نه اسرائیلی میمونه و نه عربستانی و نه پایگاه نظامیه امریکا ایران انقدر قوی هستش که تو یکی دوساعت اول همه جارو به هم بریزه زنده باد ایران و ایرانی
برید بجنگید بمن به عنوان یه ایرانی نمی جنگم
ننه جنگه شکر کیلو چند تومان شد
مرگ بهتر از این زندگیه
پدر جنگها را چرا معرفی نمی کنید کمی آشنا بشیم؟!
خسته شدیم اینقدر در جنگ های مختلف بر امریکا پیروز شدیم
با يك نظر خيلي موافقم مرگ بر انگليس
بیشترین پیشرفت تکنولوژیکی کشور بخاطر جنگ 8ساله بود
همچنین اقتدار بینظیر کسور حاصل جنگ 8ساله است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
ما 8 سال با صدام جنگیدیم ولی نتونستیم در عراق پیشروی و صدام را نابود و شعار جنگ جنگ تا رفع فتنه را عملی کنیم در حالیکه آمریکا در عرض یک ماه ارتش مجهز و آموزش دیده عراق را نابود کرد
اگه جنگی با آمریکا در بگیره ، فرصت اینو نخواهی داشت که بخوای حتی به پیشرفت علمی و صنعتی فکر کنی چون تا بیای بجنبی تمام زیرساخت های کشور در حملات موشکی و هوایی نابود شده و کشور به دوران فتحعلی شاه قاجار برگشته !!!
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
آراه واسه همینه هنوز پراید ۴۰ سال پیش کره داره با قطعات چینی و هندی مونتاژ می شه
افکار ترامپ و خودخواهی ترامپ ابتدا آمریکا و دوم جهان را به خطر می اندازد بلف ها و گزاف گویی و والانگری ترامپ برای آمریکایی ها از تازگی می افتد و آنوقت میفهمند که آمریگا چهره اش در دنیا مخدوش میشود
این واشنگتن پست همون فیک نیوزی که ظریف پول میده توش مقالشو چاپ کنن جدی نگیرین خودیه
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
فیک نیوزشون جالبه. اول یک خبرگذاری داغون میاد یک خبر مینویسه بعد واشنگتن پست میاد خبر همون خبرگزاری رو میگه اولش یک به نقل از... اضافع میکنه
بعد بقیه ارگان ها هم خبر رو از طرف واشنگتن پست اعلام میکنن
کاملا صحیح ما بجای شوروی جنگ سرد ومتلاشی خواهیم شد...علی برکت الله...
منظورش مامانی ترین جنگ دنیاست.
هرگز یادتان نرود که رژیم امریکا یک رژیم تروریستی در سظح جهان میباشد .یادتان نرود.........
هندوونه بارمون نکنین، مادرجنگها کجا بود !!!
دارو نایابه، دارو وارد کنین جنگ پیشکشتون
حالا همه هم که بگن مادر و پدر جنگها! هی هندوانه بتپونن زیر بغلمون والله کشور فقط از لحاظ اقتصادی به مویی بنده!
با جان دل میجنگیم ترسی نیست آرزوست نابود کردنشون
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
به شخصه یک قدم جلو نمیام
یک مقایسه کوچک در یک فن آوری جنگ با جنگنده اف چهار پنجاه سال پیش در مقابل جنگنده اف سی و پنج و شانزده امروز؟و جنگنده های رادار گریز ؟هیچ کشوری نباید به استقبال جنگ رفت تا جایی که ممکن است باید از روش صلح آمیز مشکلات را حل کرد .بحث دفاع در زمان تحمیل جنگ یک بحث ملی و جدا است ولی به استقبال جنگ رفتن با ابر قدرت دنیا که همه تکنولوژی را در اختیار دارد کاری بسیار خطرناک است .بدون جنگ نظامی همین نوسانات ویرانگر دلار بر ارزهای جهانی بعنوان ارز غالب و مبنا در دنیا بیشتر کشورها را زمین گیر کرده است دیگر نیازی به جنگ نظامی نیست پس صلح عاقلانه ترین راه است
من نمیفهمم چرا اونا معترضن اما ایران میشن فتنه گر؟؟ بابا اونا هم حمله کردن آتیش زدن دیگه.
اما به هر حال. حالا امریکا با قدرت بیشتری در عراق ظاهر میشود پس خیلی خوشحال نباشید
نه کسی بر طبل جنگ میکوبد و نه کسی علاقه ای به جنگ دارد.حتی همون آمریکای متجاوز هم برای دور ماندن از آتش جنگ در برابر پیشرفت کشورهای دیگر دست به تحریماای گسترده میزنه.و قابل توجه کسانی که دائم جنگ ایران و عراق را شاهد مثال میگیرند و شدند کاسه داغ تر از آش و سنگ مادر های چشم انتظار و فرزندان و همسران بی پدر و شوهر را به سینه میز نند؛اولا در جنگ ایران و عراق ما آغاز کننده جنگ نبودیم و مثل اکثر جنگها این ابرقدرتها بودند که از ترس استقلال ایران با حمایت همه جانبه از صدام جنگ را به نا تحمیل کردند و اگر امروز شماها غیرت دفاع از وطن و ارزشهاتون رو ندارید اینقدر به خودتون فشار نیارید همیشه بودند و هستند مردان و زنان آزاده ای که تحت هر شرایطی عرق به وطن و خاک کشور را مقدم بر سیاسی کاری و حرف مفت زدن کنند و باز هم به میدان خواهند رفت و از کشور و مردمش حتی اگر امثال شماها باشند جانانه دفاع خواهند کرد پس مثل پدرانتون که زمان جنگ ایران و عراق نظاره گر بودند و از نعمت امنیت بهره بردند حد اقل نظاره گر باشید و از سر شکم‌ حرف نزنید.دوما همین شماها که امروز سینه چاک مادران چشم انتظار و...شدید در طول این ۴۰سال همیشه سهمیه های دانشگاهی فرزندان شهدا و جانباز و امکانات ناچیزی که در اختیار خانواده های این عزیزان قرار گرفت را دستمایه و چماق کردید و بر سرشون کوبیدید.خدا وکیلی خسته نشدید ازین همه اظهار نظر های پوچ و بی ارزش؟یعنی اینقدر درک این موضوع براتون سنگین و ثقیل هست که ما در شرق نیم کره داریم زندگبمونو میکنیم چه با دزدی چه بی دزدی خواهان این هستیم که روی پاهای خودمون باستیم ولی طرف از اون سر دنیا اومده اینجا زورگویی میکنه و میگه شما اشتباه میکنید و باید طبق الگوی من رفتار کنید و اگر جز این بشه همه چیزتون رو با زور ازتون خواهم گرفت؟عراق و افغانستان اینقدرها دور نیست که نشه از وضعیتشون این چیزها رو فهمید.ما نه عربستان و امارات ...هستیم که همه چیزمون حتی آبرو و شرفمون را به دنیا بفروشیم و نه عراقی و افغان که ححضور بیگانه رو تحمل کنیم.ما چه کرد و آذری و چه فارس و ترکمن!چه جنوبی چه شمالی!چه شیعه و سنی چه ارمنی و زرتستی ...ایرانی هستیم و غیرتمون اجازه نمیده بیگانه به زور وادار به اطاعتمون کنه.شماها که در میراث داری کوروش و داریوش و...خوب سخن به زبان میرانید غیرت مبارکتون اینجور جاها کجاست؟
دوست دارم فرزندم یه جای دیگه بزرگ بشه
هموطن صحیح میفرمایید عده ای از خدا بیخبر با تظاهر ودینداری نفوذ کرده وبا آبروی نظام بازی کردن .در کلان قضیه باز آمریکا وتحریمهایش مقصر همچی هست حتی نمیزاره خاوری را برگردانند واز نظام ما در جهت اهدافش لطمه خورده چهل سال مجاهدت هموطنان را چگونه فراموش کنیم من وتو زنده بخون این شهدا هستیم نه امریکا.
برادر من گول حرفای رسانه وتبلیغات شبانه روزی فراریان خوش نشین وخودفروخته خارج را نخوریم خارج بهشت برای خودشان هست از چپاول مملکت من وتو بدست اوردند وهر روز نقشه میکشن برای مسلمانان وتبلیغات میکنن برای دین خودشان الان مصر تحت سیطره آمریکاست و حتی عراق که ایران وسردار شهید سرافراز برنامه های جهانی سازی وتجزیه کشورها ی مسلمان را بهم زد بدانیم آمریکا نقل ونبات نمیارد بفکر چپاول کشورهاست میدانیم هموطنان از فرط بیکاری وتورم معترضند وبخاطر فساد عده ای وبحق هست باز بدانیم آمریکا عامل این مهم هست برادر من در مقابل کافر دین ستیز صلیبی متحد باشیم وعامل جنگ عراق با ایران وخوشحال باش برکت خون شهداست امروز در قلب بغداد تعیین کننده هستیم افتخاری بس عظیم هست نبازیم آخرش بحول قوه الهی پیروز هستیم نسل آینده ثمره اش را میبیند گول تبلیغات سنگین استعمار را نخوریم کمی تفکر.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی