بازدید 4234

نتانیاهو حمله آمریکا به عراق را به پامپئو تبریک گفت

نخست‌وزیر اسرائیل در تماس تلفنی با وزیر خارجه آمریکا، به وی بابت حمله به مواضع نیرو‌های مسلح عراق تبریک گفت.
کد خبر: ۹۴۷۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۰ 31 December 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل دوشنبه در در تماس تلفنی با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا، به وی بابت حمله به مواضع نیرو‌های مسلح عراق تبریک گفت.

در بیانیه سخنگوی دفتر نخست‌وزیری اسرائیل، آمده است که وی «در تماس تلفنی با وزیر خارجه پامپئو، حمله هوایی ایالات متحده علیه شبه نظامیان حامی ایران را تبریک گفت.»

پیش از این هم «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه اسرائیل از این حمله استقبال کرده و آن را یک نقطه عطف در منطقه خوانده بود.

کاتص شب گذشته در این مورد نوشت: «بیانیه پنتاگون مبنی بر اینکه نیرو‌های ایالات متحده در پاسخ به حمله به نیرو‌های ائتلاف، به ۵ مرکز سازمان حزب‌الله در عراق و سوریه حمله کرده‌اند، یک نقطه عطف در برابر عملکرد نیرو‌های مورد حمایت ایران است. اگر ایرانی‌ها در فهم ماهیت و قدرت ایالات متحده خطا کنند، ضرباتی خواهند خورد که هرگز نظیر آن را نخورده‌اند.»

ارتش آمریکا شب گذشته با متهم کردن «الحشد الشعبی» به حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا، چند مقر الحشد الشعبی را که زیرمجموعه نیرو‌های مسلح عراق قرار دارد، بمباران کرد.

در جریان این اقدام که با محکومیت گسترده جریان‌های عراقی روبرو شده، نزدیک به ۳۰ نفر شهید و تعداد زیادی نیز زخمی شده‌اند. دولت عراق با محکوم کردن این اقدام واشنگتن، بمباران مواضع نیرو‌های عراقی را ناقض توافقنامه‌های دوجانبه میان بغداد و واشنگتن توصیف کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل