بازدید 7027

معترضان عراقی میدان نفتی ناصریه را به تعطیلی کشاندند

کد خبر: ۹۴۷۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶ 29 December 2019

وزارت نفت عراق از تعطیلی موقت میدان نفتی ناصریه در جنوب عراق به دلیل مسدود شدن مسیر آن توسط معترضان خبر داد.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزارت نفت عراق روز یکشنبه از تعلیق موقت کار میدان نفتی «الناصریه» در استان «ذی‌قار» خبر داد.

وزارت نفت عراق اعلام کرد: «عملیات تولید و صادرات نفت [هنوز]تحت تأثیر وقایع جاری در کشور قرار نگرفته است».

به گزارش وبگاه خبری موازین نیوز، «عاصم جهاد» سخنگوی وزارت نفت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این وزارتخانه به طور موقت عملیات تولید در میدان ناصریه را متوقف کرد، زیرا کارمندان آنجا به دلیل مسدود شدن راه توسط معترضانی که خواهان اشتغال در این میدان نفتی هستند، نتوانستند به محل کار خود برسند».

وی افزود: «روند تعلیق کار در میدان نفتی ناصریه تأثیری در عملکرد تولید و صادرات ندارد و توسط شرکت نفت بصره جبران خواهد شد، بویژه مواردی که با سقف مشخص تولید برای اپک (OAPEC) مرتبط است.

جهاد تاکید کرد: «تولید این میدان بین (۸۰-۸۵) هزار بشکه در روز است و توسعه میدان با تلاش بومی و توسط صاحبان بخش نفت در شرکت نفتی ذی قار و طرف‌های حامی آن در حال انجام است».

سخنگوی رسمی گفت: «این وزارتخانه به دستور «ثامر عباس»، معاون امور انرژی نخست وزیر و وزیر نفت بیش از یک هزار فرصت شغلی برای اهالی استان ذی قار از میان فارغ التحصیلان بیکار طی هماهنگی با اداره استانداری این استان فراهم کرده است.»

شرکت نفت ذی قار شامل میدان‌های نفتی الغراف، میدان ناصریه و میدان الصبه است.

معترضان عراقی صبح امروز وارد میدان نفتی ناصریه جنوب عراق شدند و کارکنان آنجا را مجبور کردند، تا برق را از ایستگاه کنترل قطع کنند و فعالیت این میدان نفتی تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

هرچند معترضان عراقی پیش از این ورودی پالایشگاه‌ها و بنادر را بسته بودند، اما این نخستین باری است که معترضان همه یک میدان نفتی را به تعطیلی کشاندند.

اقتصاد عراق به صادرات نفت وابسته است و ۹۰ درصد درآمد آن از این طریق تامین می‌شود. هیچ شرکت خارجی در این میدان نفتی حضور ندارد.

اعتراضات در عراق از ابتدای اکتبر در اعتراض به فساد و فقر آغاز شده و کم‌وبیش هنوز ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر