بازدید 16080
۸

تاثیر ماجرای قرص بر مصرف کیک در ایران

رییس انجمن شیرینی و شکلات اظهار داشت: طبیعی است که در حال حاضر مردم از مصرف کیک خود داری می‌کنند، اما این مسائله به مرور برطرف خواهد شد و این اطمینان میان مردم ایجاد می‌شود که امکان قرار دادن قرص در فرآیند تولید و عرضه وجود ندارد.
کد خبر: ۹۴۷۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ 29 December 2019

رییس انجمن شیرینی و شکلات با بیان اینکه پروژه قرار دادن قرص میان کیک اثرات منفی روی صنایع داشته است گفت: این پدیده مصرف کیک در کشور را ۱۰ تا ۳۰ کاهش داده است.

به گزارش تابناک، جمشید مغازه‌ای رییس انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات در گفتگو با تسنیم در خصوص آخرین وضعیت پدیده پیدا شدن قرص در کیک اظهار کرد: این موضوع مسئله‌ای امنیتی است و ارتباطی به بخش تولید و توزیع این محصولات ندارند ما این موضوع را به نیرو‌های امنیتی سپردیم تا مشخص شود چه جریابی، اشخاصی یا باندی به دنبال تخریب صنعت غذا و شیرینی و شکلات کشور بودند.

وی افزود: این واهمه وجود داشت که این دست اقدامات به صنایع غذایی دیگر نیز نفوذ پیدا کند و صنایع غذایی کشور را فلج کند، اما در حال حاضر گزارش جدیدی نداریم و موضوع فروکش کرده است و تنها در شبکه‌های اجتماعی به صورت شوخی به آن پرداخته می‌شود.

عوامل قرار دادن قرص در کیک‌ها هنوز شناسایی نشده است

رییس انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات ادامه داد: بر اساس پیگیری‌های انجام شده هنوز عوامل اصلی این رویداد شناساسی نشده اند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه این پدیده در صنعت شیرینی و شکلات فروکش کرده، اما اثرات خود را بر روی این صنعت گذاشته است.

رییس انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات با اشاره به کاهش مصرف کیک در کشور گفت: با توجه به آگاهی مردم بعید به نظر می‌رسد که این پدیده عواقب دراز مدت بر روی مصرف شیرینی و شکلات و کیک در کشور داشته باشد.

وی اظهار داشت: طبیعی است که در حال حاضر مردم از مصرف کیک خود داری می‌کنند، اما این مسائله به مرور برطرف خواهد شد و این اطمینان میان مردم ایجاد می‌شود که امکان قرار دادن قرص در فرآیند تولید و عرضه وجود ندارد.

کیک و شیرینی را از فروشگاه‌های معتبری خریداری کنید

مغازه‌ای گفت: این پدیده باعث شده است که مصرف کیک در کشور ۱۰ تا ۳۰ درصد کاهش یابد؛ این رویداد بیشتر در روستا‌ها رخ داد و مردم این محصولات را از فروشگاه‌های ناشناس و نا معتبر خریداری کرده بودند.

وی تاکید کرد که در صورتی که مردم انواع کیک و شیرینی و شکلات را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنند مطمئن باشند این حوادث روی نخواهد داد.

وی در ارتباط با میزان صادرات شیرینی و شکلات در سال جاری اظهار داشت: گمرک در ۴ ماه ماه گذشته آمار جدیدی درباره میزان صادرات، صنایع تولید کننده شیرینی، شکلات و بیسکوئیت ارائه نداده است، اما پیش بینی می‌شود که میزان صادرات در سال جاری از صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری سال گذشته کمتر نباشد.

این مقام صنفی گفت: در صورتی که این پدیده بعد وسیع‌تری داشت و فروکش نمی‌کرد به طور قطع روی صادرات نیز اثر می‌گذاشت، اما با حضور به موقع دستگاه‌های نظارتی و امنیتی این موضوع برطرف شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۸
ببینید هنوز عوامل این مورد رو پیدا نکردن . اما اون بدبختی که میره میگه من کار ندارم بنزین گرون شده رو آنلاین میگیرن و تا بخواد بگه بیگناهم میشه ارازل و اوباش .
فروشگاه ناشناس و نامعتبر در روستا که همه همدیگر را میشناسن؟ کمی تفکر لطفا! مشکل از سیستم پخش یا تولید هست نه خرده فروش.
گمرک در ۴ ماه ماه گذشته آمار جدیدی درباره میزان صادرات، صنایع تولید کننده شیرینی، شکلات و بیسکوئیت ارائه نداده است
بیشتر مواد به کار رفته در کیک با ارز 4200 تومان تهیه می شوند ولی با قیمت ارز 12 هزار تومان صادرات می شود یعنی سود 200 درصدی برای کارخانه های تولید کننده
ده درصد کاهش داده چه مضحک
خاک گرفته تو مغازه ها کسی نگاه به کیک نمیکنه
90درصد کاهش یافته . من که ساقه طلایی میگیرم ازبس سفته هیچی نمیتونن بچپون توش
بچه نبینم کیک بخوری ها
واقعاٌ‌مردم نباید بخورند تا این شرکتهای فشل خودشونو جمع و جور کنن
" این اطمینان میان مردم ایجاد می‌شود که امکان قرار دادن قرص در فرآیند تولید و عرضه وجود ندارد"
ما به عوامل کار نداریم ، ما به قرص تو بسته بندی کیک کار داریم که هست ، عمرا تا عمر دارم نه خودم نه خانواده مصرف کنیم ، فقط از این کیک یزدی های کیلویی که همونجا طبخ میشه میخریم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر