بازدید 9824
۳

کتمان حقیقت بوی بد تهران توسط یک دستگاه

کد خبر: ۹۴۷۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ 29 December 2019

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بررسی‌های ما نشان داده است که یک دستگاه در رابطه با بوی نامطبوع تهران حقیقت را کتمان می‌کند.

به گزارش تابناک به نقل از مهر، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: بررسی‌های ما نشان داده است که یک دستگاه در رابطه با بوی نامطبوع تهران حقیقت را کتمان می‌کند.

وی افزود: این بوی نامطبوع بخش اعظمی از تهران را دربرگرفته بود و البته تا به الان پیگیری‌های ما نتیجه نداشته است.

نجار گفت: مدیریت بحران چهار وظیفه دارد، سیاستگذاری، هماهنگی، حمایت و نظارت بر رفتار دستگاه‌های اجرایی چهار وظیفه مدیریت بحران است. تمام دستگاه‌های اجرایی کشور آنچه مسئولیت دارند را باید در زمان بحران هم انجام دهند یعنی تمام د. ستگاه‌های اجرایی کشور متولی کار هستند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در شرایط خاص ما باید نظارت کنیم که آیا دستگاه‌ها کار خود را انجام می‌دهند یا خیر.

وی با اشاره به آتش سوزی اخیر در جنگل‌های کشور گفت: متولی اصلی رسیدگی به اوضاع جنگل‌ها سازمان حفاظت از جنگل هاست و برای اینکه این سازمان بتواند عملکرد خوبی داشته باشد یک یگان حفاظت هم برای آن ایجاد کرده اند. همچنین محیط زیست هم در مواقعی که برای جنگل‌ها اتفاقی رخ می‌دهد وظیفه دارند پای کار بیایند.

نجار افزود: ۲۰ میلیارد تومان در راستای کاهش آسیب‌ها برای جنگل ها، سازمان مدیریت بحران تخصیص داده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: قریب به ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد روستایی در کل کشور داریم که از ۱۰ سال قبل مقرر شد دولت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را به کمک مردم و با وام‌هایی با کارمزد پایین آن‌ها را نوسازی کند.

وی تصریح کرد: اکنون دو میلیون واحد مسکونی روستایی با کمک دستگاه‌های مختلف نوسازی شده اند.

نجار اظهار کرد: بالای ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار واحد روستایی که بر اثر سیل و زلزله آسیب دیدند بناست نوسازی و بازسازی شوند. ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی مانده که نیاز به بازسازی و نوسازی دارد. نامه زده ایم و صحبت کرده ایم که امکانات برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکن روستایی فراهم شود که طی ۴، ۵ سال کل واحد‌ها نوسازی شود تا مردم روستایی در حوادث کمتر آسیب ببینند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به آخرین وضعیت مردم زلزله زده در آذربایجان شرقی، سراب و میانه گفت: سه هزار واحد مسکونی تخریب، بازسازی، نوسازی و تعمیر شدند. هزار واحد در سراب و دو هزار واحد در میانه بوده است.

وی افزود: اعلام کردیم تمام افرادی که مایل هستند ۱۰ میلیون تومان بابت انتقال به مسکن موقت بگیرند.

نجار ادامه داد: در سراب ۴۵ روستا و در میانه ۶۱ روستا که در مجموع ۱۰۶ روستا می‌شوند آسیب دیدند.

وی با اشاره به سایر خدمات برای مردم زلزله زده در استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: تعداد واحد‌های آواربرداری شده ۱۷۳۳ واحد است، معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات ۲۳۱۶ نفر، ۵۷۲ نفر با بانک عقد قرارداد داشتند، ۱۵۳ واحد در حالت پی کاری هستند، ۲۷ واحد در مرحله فوندانسیون هستند، ۱۷ واحد به مرحله اسکلت رسیده و دو واحد هم مسقف شده اند که البته به دلیل بارش برف و باران باقی واحد مسقف نشده اند و دلیل این دیرکرد هم بارش برف و باران بوده است.

نجار در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آلودگی هوا در کلان شهر‌ها تبدیل به بحران شده است آیا سازمان مدیریت بحران به این موضوع ورود نمی‌کند، افزود: بر اساس مصوبه و قانون بحث آلودگی مربوط به سازمان محیط زیست است و مدیریت بحران در رابطه با آلودگی‌ها وظیفه‌ای ندارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: نه اینکه ما بگوییم بلکه قانون بر عهده ما نگذاشته است.

وی افزود: جالب است بدانید تعطیلی مدارس باید توسط وزارت بهداشت در مواقعی که آلودگی هوا بالاست انجام شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت مردم در مناطق زلزله زده بم گفت: این اخباری که در فضای مجازی مبنی بر زندگی کردن خانواده‌های زلزله زده بم در چادر و کانکس منتشر می‌شود صحت ندارد، ما بررسی کرده ایم و تنها یک خانواده داخل کانکس زندگی می‌کند.

نجار ادامه داد: آن خانواده هم در یک کانکس در یک زمین دولتی هستند و می‌گویند یا این زمین را به ما بدهید یا ما از داخل کانکس بیرون نمی‌آییم.

وی با اشاره به آبگرفتگی چند روز اخیر در استان خوزستان گفت: در اهواز ۸۸ میلیمتر بارندگی ظرف دو ساعت داشتیم و در آبادان و خرمشهر ۱۱۳ میلیمتر بارندگی در کمتر از سه ساعت داشته ایم و این در حالی است که میانگین بارش ماهانه در این شهر‌ها کمتر از این مقدار است. حال سوال می‌شود چرا بعد از بارش باران آب‌ها در سطح شهر روان شده است پاسخ این است که متاسفانه در شهر اهواز کانال یا جوی آبی برای انتقال و جمع آوری آب‌های سطحی نداریم.

نجار ادامه داد: وزیر کشور اجازه برداشت ۴ هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره ملی برای رفع این مشکل شهر اهواز درخواست کرده و آقایان اردکانیان و نوبخت نیز طی نامه‌ای به رئیس جمهور ۱۰۰ میلیون یورو درخواست بودجه داده اند تا بتوانیم مشکل جاری شدن آب‌های سطحی در اهواز بعد از بارندگی را حل کنیم.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۳
یه موقع شما مسئولین از پشت میزهاتون تکون نخورید ... خدای نکرده یه موقع لاغر میشید یا اینکه میزهاتون توسط دیگری تصرف خواهد شد. واقع حق بهتون میدم.
چرا مبهم حرف میزنید
شما مدیر رفع بحرانید نه جناب بحران ساز
با عرض سلام
در مناظرات انتخاباتی ، جنابان آقایان رئیس جمهور و معاون ایشان ( دکتر جهانگیری ) بسیار پافشاری داشتند که بوی بد نزدیک فرودگاه امام خمینی (ره) با وجود اینکه خارج از محدوده شهر تهران بوده ناشی از کم کاری شهرداری تهران و البته شهردار (آقای دکتر قالیباف ) بوده است که باعث آبروریزی پیش مهمانان خارجی می شده است ، حالا که دولت ، دولت تدبیر و امید شد ، مجلس هم دارای اکثریت اعضاء اصلاح طلبان گرانقدر شد ، بعلاوه شورای شهر نیز تماما" لیست امید ( همان امید ) شد همچنین شهردار محترم که مقبول و منتخب همان تدبیرها و امیدها هست ؛
چرا آن بوها هم خارج از شهر تهران و هم داخل شهر تهران را فرا گرفته ؟ سؤالی است که لابد غیر از این جناح اصلاح طلب و تدبیر و امید و همان امید بایستی پاسخش را بدهند !!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر