بازدید 8512

واکنش ایران به اظهارات مداخله جویانه فرانسه

کد خبر: ۹۴۷۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷ 29 December 2019

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بیانیه وزارت خارجه فرانسه درخصوص یک تبعه ایرانی اقدامی مداخله‌جویانه بوده و درخواست فرانسه را فاقد مبنای حقوقی می‌دانیم.

به گزارش تابناک به نقل از برنا، «سید عباس موسوی»، سخنگوی وزارت امور خارجه، روز یکشنبه در پاسخ به پرسشی درخصوص اقدام وزارت خارجه فرانسه در فراخوانی سفیر کشورمان در پاریس و بیانیه آن‌ها اظهار کرد: بیانیه وزارت خارجه فرانسه درخصوص یک تبعه ایرانی اقدامی مداخله جویانه بوده و درخواست فرانسه را فاقد مبنای حقوقی می‌دانیم، زیرا فرد مورد نظر (خانم عادلخواه) تبعه ایران است و به اتهام «ارتکاب اعمال جاسوسی» بازداشت شده است و وکیل وی از جزییات پرونده اطلاع داشته و پرونده وی توسط قوه قضائیه در دست بررسی است.

وی همچنین درخصوص یک تبعه فرانسوی نیز که با اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» بازداشت است، افزود: وی تاکنون چند بار دسترسی کنسولی داشته است و وکیل وی از اتهاماتش مطلع بوده و با مقامات قوه قضائیه در ارتباط می‌باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: فضاسازی‌ها نمی‌تواند مانع رسیدگی به این پرونده‌ها توسط قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران شود؛ به خصوص در رابطه با اتهامات امنیتی که به این دو فرد وارد شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان