بازدید 19500
۹
آخرین تحولات خاورمیانه؛

واکنش پنتاگون به رزمایش دریایی ایران ـ چین ـ روسیه / اعزام ناوجنگی و هواپیما‌های گشت زنی ژاپن به منطقه خاورمیانه / درخواست ترامپ از ایران، سوریه و روسیه / گفت‌وگوی نتانیاهو با پوتین درباره ایران و سوریه

درخواست ترامپ از ایران، سوریه و روسیه، اعزام ناوجنگی و هواپیما‌های گشت زنی ژاپن به منطقه خاورمیانه، درخواست اتحادیه عرب برای برقراری آرامش در لیبی و گفت‌وگوی نتانیاهو با پوتین درباره ایران و سوریه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به واکنش پنتاگون به رزمایش دریایی ایران ـ چین ـ روسیه نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۴۶۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵ 27 December 2019

درخواست ترامپ از ایران، سوریه و روسیه، اعزام ناوجنگی و هواپیما‌های گشت زنی ژاپن به منطقه خاورمیانه، درخواست اتحادیه عرب برای برقراری آرامش در لیبی و گفت‌وگوی نتانیاهو با پوتین درباره ایران و سوریه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به واکنش پنتاگون به رزمایش دریایی ایران ـ چین ـ روسیه نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ «سین رابرتسون» روز پنجشنبه اعلام کرد که آمریکا رزمایش های دریایی و سه جانبه ایران ـ روسیه ـ چین در اقیانوس هند را به دقت زیر نظر دارد و با متحدانش برای تضمین آزادی دریانوردی همکاری خواهد کرد.

رابرتسون در این باره گفت: «ما از رزمایش چندجانبه ای که با مشارکت ایران، چین و روسیه در دریای عربی برگزار می شود، باخبریم. ما این رزمایش را تحت نظر داریم و به همکاری با شرکا و متحدانمان برای تضمین آزادی دریانوردی و جریان آزاد تجارت در آبراهه های بین المللی ادامه خواهیم داد».

گفتنی است، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در ماه اکتبر اعلام کرد که این رزمایش نظامی سه جانبه همکاری های عملیاتی در نبرد علیه تروریست ها و دزدان دریایی را تقویت خواهد کرد.

واکنش پنتاگون به رزمایش دریایی ایران- چین- روسیه/اعزام ناوجنگی و هواپیماهای گشت زنی ژاپن به منطقه خاورمیانه/درخواست ترامپ از ایران، سوریه و روسیه/گفت‌وگوی نتانیاهو با پوتین درباره ایران و سوریه

به گزارش مهر، امیر دریادار «حسین خانزادی»، فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران گفت: «رزمایش بزرگ اقتدار نیروی دریایی سه کشور ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند به زودی (جمعه ششم دی) برگزار می‌شود».

وی افزود: «این رزمایش با هدف تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و کشورهایی که از نظر اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، دفاعی و امنیتی نزدیکی بیشتری با هم دارند، برگزار خواهد شد».

دریادار خانزادی افزود: «این رزمایش در منطقه چابهار آغاز می‌شود و در شمال اقیانوس هند گسترش خواهد یافت».

وی با اشاره به امنیت منطقه شمال اقیانوس هند، گفت: «تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان منطقه امنی است که این امنیت حاصل تلاش نیروهای دریایی ارتش و سپاه است».

دریادار خانزادی امنیت دریایی منطقه را پایدار اعلام کرد و گفت:» امیداوریم با برگزاری این رزمایش شاهد اقتدار نیروی دریایی سه کشور ایران، روسیه و چین در منطقه باشیم».

درخواست ترامپ از ایران، سوریه و روسیه

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در پیامی توئیتری در تلاش برای انحراف افکار عمومی از روند استیضاح خود در ادعائی مضحک مدعی شد: روسیه، سوریه و ایران دارند هزاران غیرنظامی بی‌گناه را در استان ادلب می‌کشند، یا در راه کشتن آن‌ها هستند!

رئیس جمهوری آمریکا بی اشاره به نقض منشور ملل متحد در حمله ارتش این کشور به بخشی از خاک یک کشور مستقل بدون کسب مجوز از دولت قانونی دمشق توسط نظامیان کشورش و ترکیه در این خصوص ادعا کرد: این کار را نکنید! ترکیه سخت در تلاش است تا این کشتار را متوقف کند!

واکنش پنتاگون به رزمایش دریایی ایران- چین- روسیه/اعزام ناوجنگی و هواپیماهای گشت زنی ژاپن به منطقه خاورمیانه/درخواست ترامپ از ایران، سوریه و روسیه/گفت‌وگوی نتانیاهو با پوتین درباره ایران و سوریه

این در حالی است که هر گاه نیروهای ارتش سوریه در مبارزه بی امان با تروریست های غرب به پیروزی های چشمگیری رسیده اند، اربابان تروریست های مذکور به بهانه های مختلف برای حمایت از آنها به ابزارهای حقوق بشری زیادی متوسل می شوند.

اعزام ناوجنگی و هواپیماهای گشت زنی ژاپن به منطقه خاورمیانه

طبق سندی که به تصویب کابینه ژاپن رسیده است، این کشور به منظور حراست از کشتی های ژاپن در منطقه خاورمیانه یک فروند ناوجنگی و دو فروند هواپیمای گشت زنی به این منطقه اعزام می کند.

دولت ژاپن دلیل اعزام این ناو جنگی و هواپیماهای گشت زنی را وضعیت بی ثبات در منطقه خاورمیانه عنوان کرد؛ منطقه ای که حدود ۹۰ درصد از نفت خام وارداتی ژاپن را تأمین می کند.

بنا بر این سند، یک فروند ناوشکن مجهز به بالگرد و دو فروند هواپیمای گشت زنی «پی -۳ سی» را برای گردآوری اطلاعات و با هدف تضمین عبور امن کشتی های ژاپنی از منطقه اعزام خواهد کرد.

در صورت وقوع شرایط اضطراری، وزیر دفاع ژاپن دستوری ویژه صادر می کند که به نیروها اجازه می دهد برای حراست از کشتی های در معرض خطر از تسلیحات استفاده کنند.

درخواست اتحادیه عرب برای برقراری آرامش در لیبی

«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب ضمن ابراز ناراحتی از تشدید ناآرامی‌ها در لیبی، خواستار برقراری آرامش در این کشور شد.

ابوالغیط از همه طرف‌های لیبی خواست، هرچه سریع‌تر برای کاهش تنش تلاش کرده و حسن نیت خود را نسبت به تلاش‌های غسان سلامه، نماینده سازمان ملل برای آتش‌بس و ازسرگیری روند سیاسی در این کشور نشان دهند.

دبیرکل اتحادیه عرب بر مخالفت این اتحادیه با دخالت‌های خارجی در امور لیبی که یک کشور عربی مهم به شمار می‌رود، تاکید کرد.

وی گفت: این دخالت‌ها نتیجه‌ای جز طولانی کردن مدت بحران و افزایش درد و رنج ملت لیبی نداشته و تلاش‌های دیپلماتیک صورت گرفته برای حل سیاسی این بحران را با مشکلات بیشتری مواجه خواهد کرد.

ابوالغیط بر پایبندی اتحادیه عرب به ادامه تلاش برای حل بحران لیبی تاکید کرد.

گفت‌وگوی نتانیاهو با پوتین درباره ایران و سوریه

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفت‌وگو کرده است.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، دفتر نتانیاهو اعلام کرد که ایران و سوریه محور اصلی گفت‌وگوی او با پوتین بوده است.

این تماس تلفنی در شرایطی صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی همچنان به حملات هوایی به نقاط مختلف سوریه به بهانه مقابله با ایران، ادامه می‌دهد.

نتانیاهو در این تماس همچنین از پوتین خواسته «نعاما ایساخار» تبعه رژیم صهیونیستی را که در روسیه در حبس به سر می‌برد، عفو کند. ایساخار اردیبهشت ماه امسال به دلیل حمل ماریجوانا در فرودگاه مسکو بازداشت شده است.

دادگاهی در روسیه، این زن را به جرم حمل و قاچاق مواد مخدر به تحمل هفت سال و نیم حبس محکوم کرده است. ایساخار اتهام حمل مواد مخدر را پذیرفته، اما مدعی شده است که قاچاقچی مواد مخدر نیست.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی هستند که ظاهرا حکم زندان نسبتا طولانی این زن، با هدف ایجاد اهرم در برابر تل‌آویو برای امتیازگیری در پرونده‌ای دیگر صادر شده است.

مقام‌های رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رسانه‌ها مدعی شده‌اند که مسکو در واکنش به درخواست آزادی این زن، بحث پرونده یک تبعه روس به نام «الکسی بورکوف» را پیش کشیده‌اند. بورکوف در سال ۲۰۱۵ به درخواست آمریکا در فرودگاه «بن گوریون» تل‌آویو بازداشت شده و از آن زمان در فلسطین اشغالی حبس است و رژیم صهیونیستی قصد دارد به زودی وی را به واشنگتن مسترد کند. آمریکا بورکوف را به ارتکاب جرایم سایبری متهم کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
برو قوی شو اکر راحت جهان طلبی
که درنظام طبیعت التماسگر پایمال است !!!
ژاپن شما عددی نیستی در مقابل بچه های ارتش و سپاه و خوب می دانی که اگر خواسته باشیم کشتی را بگیریم جرات درگیری ندارید و اصلا نیروهای ما جوابی به شما نمی دهند پس لطف تبلیغات چی امریکا نباشید و هزینه برای خودتان ایجاد نکنید
مرگ بر ذوسیه
مرگ بر روسیه
مرگ بر روسیه
مرگ بر روسیه
مرگ بر روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
مرگ بر روسیه
مرگ بر امریکا
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر عربستان
مرگ بر انگلیس
مرگ بر هر کس که مخالف ایران و ایرانی هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
بیشمار مرگ بر روسیه و چین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
متاسفم
چرا مرگ چرا ارزو
اعزام ناوجنگی و هواپیما‌های گشت زنی ژاپن به منطقه خاورمیانه، نتیجه سفر پر بارررررررر روحانی به ژاپن
مرگ بر انگیس
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار