بازدید 27786
پیمانه اقتصادی؛

همتی: دلار ۱۲ هزار و ۹۵۰ تومانی خریدار ندارد/ رانندگان در سوخت‌گیری عجله نکنند/ سه تفاوت طرح ملی اقدام مسکن با مسکن مهر/ مشتریان آپارتمان‌های تا یک میلیارد تومان/ وام قرض‌الحسنه را چه کسانی می‌گیرند؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون عقبگرد شاخص کل بورس در پایان هفته، بورس‌ها قرمزپوش به استقبال کریسمس رفتند، قیمت نفت در معاملات کم حجم تعطیلات کریسمس، قیمت سکه طرح جدید، قیمت جهانی هر اونس طلا، شکر‌های هندی از هفته آینده وارد کشور می‌شوند و قیمت روز خودرو‌های داخلی را در بر دارد.
کد خبر: ۹۴۶۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 25 December 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون عقبگرد شاخص کل بورس در پایان هفته، بورس‌ها قرمزپوش به استقبال کریسمس رفتند، قیمت نفت در معاملات کم حجم تعطیلات کریسمس، قیمت سکه طرح جدید، قیمت جهانی هر اونس طلا، شکر‌های هندی از هفته آینده وارد کشور می‌شوند و قیمت روز خودرو‌های داخلی را در بر دارد.

همتی: دلار ۱۲ هزار و ۹۵۰ تومانی خریدار ندارد

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: بانک مرکزی تاکنون ارزی نداده است و صرافی‌های بانکی خودشان در حال خرید و فروش هستند. این نرخ فروش مشورتی تعیین می‌شود که با بازار هماهنگ باشد. این موضوع که بانک مرکزی اجبار کند و به زور نرخ را پایین بیاورد، درست نیست و ما دخالتی نداریم. وی ادامه داد: حتی در نیما نیز این گونه نیست و نرخ آزاد و بر اساس عرضه و تقاضاست. من خدمت شما عرض کنم نرخی که الان صرافی‌های بانکی گذاشتند، ظاهرا از نرخ برخی کانال‌های خبری پایین‌تر بوده و حتی این رقم نیز در صرافی ها خریدار ندارد. شما الان با من به صرافی تشریف بیاورید، می‌بینید کسی حاضر به خرید با قیمت ۱۲ هزار و  ۹۵۰ که در صرافی‌های بانکی به فروش می‌رود، نیست. رئیس بانک مرکزی اظهار داشت: الان خریداری وجود ندارد و ما هستیم که خرید داریم. آنها از ما اجازه گرفته‌اند که برای ما بخرند و باید بگویم در حال حاضر فروشنده از خریدار بیشتر است.

عقبگرد شاخص کل بورس در پایان هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه چهارم دی ماه ۹۸)، با افزایش ۱۱۷۰ واحدی معادل ۰.۳۲ درصد به رقم ۳۶۱ هزار و ۸۸ واحد رسید. نماگر کل بورس در روز‌های گذشته، بیش از ۲۲ هزار واحد تقویت شده بود. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت ۳ واحدی به رقم ۴ هزار و ۶۶۲ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۳۱۳ واحدی معادل ۰.۳۲ درصد به رقم ۹۶ هزار و ۶۱۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۷۱۶ واحدی معادل ۰.۶۳ درصد، عدد ۱۱۴ هزار و ۲۹۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۷۸ واحدی معادل ۰.۶۳ درصد به رقم ۷۶ هزار و ۳۳۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۱۵۷ واحد کاهش معادل ۰.۲۷ درصد را رقم زد و به سطح ۴۲۷ هزار و ۵۴۷ واحد رسید. نیز شاخص بازار اول با ۱۳۲۴ واحد کاهش معادل ۰.۵۱ درصد به رقم ۲۵۷ هزار و ۲۰۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۵۳ واحد کاهش معادل ۰.۰۳ درصد همراه بود و عدد ۷۵۷ هزار و ۸۷۷ واحد را به نمایش گذاشت.

همتی: دلار 12 هزار و 950 تومانی بدون مشتری است/

بورس ها قرمزپوش به استقبال کریسمس رفتند!

بیشتر شاخص‌های مهم بورسی در آخرین دور از معاملات پیش از کریسمس ریزش کردند. 

در وال استریت، بیشتر شاخص‌ها نزولی بودند تا جایی که دو شاخص مهم بورسی این کشور در سطح کمتری از روز قبل خود بسته  شدند. شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج" با ۰.۱۳ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۸ هزار و ۵۱۵.۴۵  واحد بسته شد. شاخص "اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۰۲ درصد کاهش تا سطح ۳۲۲۳.۳۸ واحدی پایین رفت، ولی دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی " نزدک کامپوزیت" با افزایش ۰.۰۸ درصدی در سطح ۸۹۵۲.۸۸ واحدی بسته شد. 

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص‌ها عملکرد متفاوتی داشتند تا جایی که شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۱۱ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۶۳۲.۲۴ واحد بسته شد. شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با ریزش ۰.۰۱ درصدی در سطح ۶۰۲۹.۵۵  واحد بسته شد و شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با ریزش ۰.۱۳ درصدی و ایستادن در سطح ۱۳ هزار و ۳۰۰.۹۳  واحدی به کار خود پایان داد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۰۲ درصد بالا رفت و به ۹۶۶۱.۸۰ واحد رسید.

از سوی دیگر اما در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد کاملا متضادی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش ۰.۲ درصدی تا سطح ۲۳ هزار و ۷۸۲.۸۷ واحدی پایین رفت و شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با کاهش ۰.۱۵ درصدی به ۲۷ هزار و ۸۶۴.۲۱  واحد رسید.

رشد ۱۷ تریلیون دلاری بازار سهام جهان در سال ۲۰۱۹

 طبق محاسبات دویچه بانک، بازارهای سهام جهانی در سال ۲۰۱۹ با شتاب تندی رشد کرده و بیش از ۱۷ تریلیون دلار به ارزش خود افزوده‌اند. 

همتی: دلار 12 هزار و 950 تومانی خریدار ندارد/ رانندگان در سوخت‌گیری عجله نکنند/ سه تفاوت طرح ملی اقدام مسکن با مسکن مهر/ وام قرض‌الحسنه را چه کسانی می‌گیرند؟

در سال ۲۰۱۹ سیاست‌های مالی تسهیل‌کننده‌تر (کاهش نرخ بهره) و تحولات سیاسی در سراسر جهان به رشد سهام کمک کرد. بانک‌های مرکزی سراسر جهان نرخ بهره خود را کاهش دادند تا بازارها نقویت شود. فدرال‌رزرو آمریکا امسال ۳ بار نرخ بهره خود را کاهش داد و بانک مرکزی اروپا نرخ بهره منفی خود را بیش از پیش کاهش داد. چشم‌انداز تجارت جهانی که از زمان انتخاب دونالد ترامپ و رأی به برگزیت در انگلستان دچار آشفتگی شده بود، امسال کمی شفاف‌تر شد. ایالات‌متحده توانست توافق تجاری آمریکای شمالی را با کانادا و مکزیک به دست بیاورد و با چین به توافق تجاری فاز یک دست پیدا کند. در انگلستان پیروزی قاطع حزب بوریس جانسون در انتخابات انگلستان به او در مذاکرات برای خروج از اتحادیه اروپا قدرت بخشید. البته بزرگترین رشد سهام جهان در آمریکا اتفاق افتاد؛ شاخص‌های داوجونز، اس‌اندپی ۵۰۰ و راسل ۲۰۰۰، همگی بیش از ۲۰ درصد در سال جاری رشد کردند. امسال سال بزرگی برای برخی از ارزشمندترین شرکت‌های جهان بود؛ اپل ۸۰ درصد رشد کرد و فیسبوک هم ۵۷ درصد بالاتر آمد.

قیمت نفت در معاملات کم حجم تعطیلات کریسمس

رویترز: پس از اینکه روسیه اعلام کرد به همکاری با اوپک برای کاهش عرضه ادامه می‌دهد و در میانه خوش‌بینی در مورد نهایی شدن توافق تجاری آمریکا و چین، قیمت نفت در معاملات کم حجم پیش از کریسمس امروز افزایش یافت. الکساندر نوآک، در مصاحبه‌ای روز دوشنبه گفت: «اوپک و روسیه به همکاری تازمانی‌که این توافق موثر و نتیجه‌بخش است، ادامه خواهد داد.» اوپک و هم‌پیمانانش در ماه نوامبر توافق کردند کاهش تولیدی که از سال ۲۰۱۷ وجود دارد را بیشتر کنند. بر اساس این کاهش تولید، ۲.۱ میلیون بشکه نفت در روز از بازار خارج خواهد شد که حدود ۲ درصد تقاضا در جهان است. هر بشکه نفت برنت با ۸۱ سنت افزایش ۶۷.۲۰ دلار فروخته و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۵۹ سنت افزایش ۶۱.۱۱ دلار معامله شد.

میانگین قیمت نفت در سال آینده

نتایج نظرسنجی بلومبرگ از تحلیلگران نشان داد، وست تگزاس اینترمدیت در سال میلادی آینده به طور میانگین ۵۸ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه و نفت برنت ۶۴ دلار و ۲۵ سنت معامله خواهد شد.

رانندگان در سوخت‌گیری عجله نکنند

پس از اینکه اتحادیه کارگران کنفدراسیون عمومی کارگران فرانسه به توقف تولید به عنوان بخشی از اعتراضات علیه اصلاحات مربوط به مستمری رای داد، تولید پالایشگاه گرانپوئیت توتال در نزدیکی پاریس کاهش یافته است. سخنگوی توتال گفت: پالایشگاه با ظرفیت ۱۰۲ هزار بشکه در روز همچنان تا سی ام دسامبر تولید خواهد داشت؛ یعنی زمانی‌که این اتحادیه یک نشست عمومی دیگر برگزار کند. توقف کامل فعالیت‌های این پالایشگاه چندین روز زمان می‌برد، اما توتال احتمال بتواند با استفاده از گروه‌های چرخشی از کارگران که عضو این اتحادیه نیستند، برای مدت کوتاهی تولید را ادامه دهد. این سخنگو گفت: سه پالایشگاه دیگر توتال در فرانسه، نورماندی، فیزین و دانگس در روز سه‌شنبه به فعالیت خود ادامه دادند.

این سخنگو افزود، عرضه محصولات به ایستگاه‌های بنزین توتال در حال افزایش است و تنها نود پمپ بنزین با کمبود مواجهند که این عدد روز گذشته ۱۱۴ جایگاه بود. اتحادیه کارگران کنفدراسیون عمومی کارگران هشدار داده است که اعتراضات را افزایش دهد، به ویژه در بخش نفت و از جمله تعطیلی تاسیسات نفتی تا دولت را وادار کند که از اصلاحات خود دست بکشد. وزارت انرژی و بوم شناسی فرانسه دیروز اعلام کرد شش پالایشگاه از هفت پالایشگاه این کشور نرمال به تولید خود ادامه می‌دهند و اختلالی ندارند و تنها گرانپوئیت با مشکلاتی در مورد تولیدات خود مواجه است. وی با هشدار به رانندگان برای عجله نکردن برای پر کردن باک‌های خودرو‌های خود، افزود: «از این روی دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.» این وزارتخانه اعلام کرد ذخایر نفتی فرانسه در سطح خوبی است.

سه تفاوت طرح ملی اقدام مسکن با مسکن مهر

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مصاحبه با رادیو در رابطه با اینکه گفته می‌شود طرح ملی اقدام مسکن همان مسکن مهر است گفت: نمی‌دانم چرا برخی کارشناسان اصرار دارند با داده‌های غیردقیق تحلیل و ذهن جامعه را دچار پرسش ها و ابهامات کنند. 

وی با اشاره به وجوه تمایز طرح ملی اقدام مسکن با مسکن مهر افزود: ما در اولین اقدام متفاوت‌تر از پروژه مسکن مهر، اراضی را در محدوده شهرها و درون بافت شهر و دارای تأسیسات زیربنایی انتخاب کردیم. ما در گام نخست پروژه را با اجرای آماده‌سازی زمین و محله‌سازی شروع، و سپس برنامه مسکن را اعلام کردیم، بنابراین مهم‌ترین وجه تمایز این طرح، زمین آماده برای احداث مسکن با انشعابات است تا مردم با مشکلات جاده دسترسی و آب و برق و فاضلاب مواجه نشوند. وی برنامه محوری و کنترل نقیصه‌های قبل را ویژگی دوم این طرح برشمرد و گفت: ما بر اساس ظرفیت‌های پیش‌بینی‌شده، متناسب با عرضه و تقاضا شروع به ثبت‌نام کردیم و هنوز پالایش و غربالگری نیاز واقعی در شهرهای مختلف تکمیل نشده است. اسلامی همچنین مشارکت مردم را وجه تمایز سوم این طرح با مسکن مهر عنوان کرد و گفت: ما در این مرحله زمین را به‌صورت انفرادی یا گروهی به مردم بسیاری از شهرها واگذار می‌کنیم و با پشتیبانی‌های فنی مهندسی و معرفی به بانک برای تسهیلات می‌توان زمینه خانه‌دار شدن مردم را فراهم کرد.

قیمت سکه طرح جدید ۴ دی ۹۸

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید چهارم دی ۹۸ به ۴ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۵۳۵ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۴۴۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۹۱۰ هزار تومان است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۶۷ هزار و ۷۰۱ تومان است.

قیمت جهانی هر اونس طلا از ۱۵۰۰ دلار فراتر رفت

رویترز: روز چهارشنبه پس از افت بازارهای سهام به دنبال داده‌های اقتصادی ضعیف آمریکا، تقاضا برای طلا افزایش یافت و قیمت جهانی آن به رکورد ۷ هفته‌ای رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا تا ساعت ۱۰:۱۷ به وقت تهران یک درصد جهش کرد و به ۱۵۰۴.۴۰ دلار رسید. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا، اسپات‌گلد، با ۰.۳ درصد افزایش به بالاترین سطح خود از هفتم نوامبر تا کنون رسید و ۱۴۹۸.۳۵ دلار رسید.

مشتریان آپارتمان‌های تا یک میلیارد تومان

همتی: دلار ۱۲ هزار و ۹۵۰ تومانی خریدار ندارد/ رانندگان در سوخت‌گیری عجله نکنند/ سه تفاوت طرح ملی اقدام مسکن با مسکن مهر/ مشتریان آپارتمان‌های تا یک میلیارد تومان/ وام قرض‌الحسنه را چه کسانی می‌گیرند؟

قیمت روز خودروهای داخلی

بر اساس معاملات انجام شده امروز، آخرین قیمت روز خودرو‌ در بازار آزاد نسبت به دیروز ثبات نسبی همراه است به طوری که دو محصول با کاهش متوسط ۶۰۰ هزار تومانی و یک محصول با افرایش یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی خرید و فروش می‌شوند.

قیمت روز خودروهای داخلی
مدل خودرو قیمت (تومان)
سمند LX ۸۵,۲۰۰,۰۰۰
پژو 405 GLX ۷۹,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس ۱۰۴,۰۰۰,۰۰۰
پژو 206 تیپ2 (ساده) ۹۱,۲۰۰,۰۰۰
پژو 206 تیپ5 (ساده) ۱۰۷,۷۰۰,۰۰۰
رنو تندر پلاس اتوماتیک(بدون رینگ) ۱۹۷,۰۰۰,۰۰۰
سایپا 111 ۵۴,۶۰۰,۰۰۰
سایپا 131 ۴۹,۵۰۰,۰۰۰
 سایپا 132 ۵۲,۲۰۰,۰۰۰
کیا سراتو 2000 (اتوماتیک)  ۳۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا ۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تیبا 2 ۶۴,۷۰۰,۰۰۰
تیبا(رینگ فولادی ) ۵۹,۹۰۰,۰۰۰
دنا پلاس توربو ۱۷۸,۰۰۰,۰۰۰
دنا (تیپ1) ۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو 207 اتوماتیک (بدون رینگ) ۱۷۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو 206 صندوقدار(ساده)  ۱۰۸,۴۰۰,۰۰۰
رنو تندر پلاس دنده ای  ۱۶۶,۰۰۰,۰۰۰
رانا LX ۹۱,۴۰۰,۰۰۰
رنو ساندرو اتوماتیک ۲۱۷,۰۰۰,۰۰۰

شکرهای هندی از هفته آینده وارد کشور می‌شوند

دبیر انجمن قند و شکر کشور گفت: برای ۳۰۰ هزار تن از شکرهای ثبت سفارش شده تخصیص ارز صورت گرفته و امیدوار هستیم این میزان از هفته آینده به تدریج وارد کشور شود ضمن اینکه حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزارتن ثبت سفارش دیگر نیز انجام خواهد شد که امیدواریم همه این محصولات تا آخر سال وارد کشور شوند. دانایی با بیان اینکه این میزان واردات برای تأمین نیاز بازار داخلی به شکر تا پایان تابستان ۹۹ است، افزود: طی یکی دو روز آینده اولین محموله شکرهای وارداتی وارد کشور می‌شود و همه این واردات از هند انجام می‌گیرد. وی با اشاره به ذخایر استراتژیک کشور نیز گفت: شرکت بازرگانی دولتی ایران حدود ۵۰۰ هزار تن شکر را برای این منظور وارد کرده است.

وام قرض‌الحسنه را چه کسانی می‌گیرند؟

بر اساس طرح جدید مجلس شورای اسلامی با عنوان بانکداری اسلامی ایران رابطه حقوقی سپرده‌گذار با بانک در سپرده قرض‌الحسنه، وکالت برای اعطای قرض‌الحسنه است و بانک موظف است در صورت تقاضای سپرده‌گذار و سپرده وی را فوراً پرداخت کند. همچنین پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه صرفاً برای ازدواج، تولد فرزند، فوت، درمان و بستری در بیمارستان، کمک به خانواده زندانیان و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نیازمند، کمک به تامین مسکن مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی و زنان سرپرست خانوار و اشتغال آنان مجاز است. البته در این طرح پیش‌بینی شده که بانک مرکزی می‌تواند با تصویب شورای پول و اعتبار مصارف دیگری را به موارد فوق بیفزاید. از سوی دیگر، بانک‌های قرض‌الحسنه نیز برای اعطای تسهیلات به مشتریان خود این محدودیت‌ها را نخواهند داشت. /ایسنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۲
دلار به 10 تومان خواهد رسید، ببینید کی گفتم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
البته بعد از وقتی که دولت توانست از این گاو شیرده ارز شیر
بدوشد و منفعت خودش را کسب کند
ایرانی
| United States of America |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
دلار بعد از انتخابات 36000 تومان ببین کی دیدی
اقای همتی بازار۱۳۱۰۰ تا۱۳۲۰۰معامله میشه، اون افرادی هم که به بانک میفروشن به علت بدبختی و نداری هست ،،البته چند روز دیگه هم مجبوران بقبه وسایلشونو بفروشن،
مردم به هیچ مسئولی اطمینان ندارند شنا هم هر چی دوست داری بگو کسی باور نمی کنه
کارمندان بانک ها وام های قرض الحسنه رو بهم دیگه می دهند چندتایی هم به فامیل های نیازمند خودشان ملت فقط
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
این همه اختلاسگر را ول کردی گیر دادی به کارمند بانک؟
البته که از همون جا که مسکن مهر وجود داره شرع کردید.
با اينكه بنده باره مشكلات بزرگي داشتم ولي متاسفانه تا حالا نتوانستم وام قرض الحسنه بگيرم براي از ما بهتران است وام قرض ال پس نده
شما که گفتی حداکثر ۴ درصد؟!!! چی شد رئیس
امروز پول خرید نان خالی را نداشتم‌ تو از خرید دلار سخن میگوئی برو در جمع ۴٪
بعد از رد شدن رسمی اف ای تی اف مشخص میشه خریدار دارد یا ندارد؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
شما دلارها تو نگهدار تا اف ای تی اف رد بشه...
واقعا جالبه!!!
خیلی ها هستند چند خانه وکالتی دارند. زمین کشاورزی هم دارند. شاغل هم هستند. خودرو هم دارن و درآمدشون بالا هم هست اما بازم یارانه معیشتی می گیرند.
می دونین چرا؟ چون مکانیسمی برای شناسایی مالکان خانه های وکالتی و زمین ها نیست.
و خیلی ها هم که میلونها تومان دارن وام دارند اما چون خانه دارند و شاغلند و یک خودرو دارند، واجد شرایط نیستند
آقای همتی ظاهراْ دخالت را به این می بیند که بیاید وارد بازار شود و با دستور و تکلیف و چوب و چماق دلار را معین کند در حالی که بانک مرکزی به عنوان بزرگترین منبع ارزی و مالی شناخته می شود و شبیه بورس کوچکترین رفتار آن زیر ذره بین بازار است و تمام تصمیماتی که می گیرد در قیمت ارز تاثیر دارد و لذا دخالت بانک مرکزی همیشه وجود دارد و نفی آن پدیده ای خنده دار است و مهم این است که تصمیمات بانک مرکزی و دولت هوشمندانه و کارشناسی و در راستای با ارزش کردن پول ملی باشد و ثبات اقتصاد کشور فدای منافع موقت نشود که اگر این موضوع حل شود بسیاری از مشکلات مردم از قبیل مشکلات معیشتی هم حل می شود.
امروز اگر به نسبت هزینه ها به درآمد خانوارهای طبقه متوسط و پایین نگاه کنید می بینید که نسبت به سال های گذشته بسیار بالا رفته است (بخصوص در این یکساله اخیر) و این درحالی است که علت این افزایش نه به دلیل کاهش درآمد بلکه بدلیل افزایش هزینه ها است که عامل اصی آن بدلیل کاهش ارزش ریال در مقابل ارزهای دیگر است. بنظر می رسد دولت هم با وجود بدهی ها و افزایش هزینه هایش و کاهش درآمدهایش و مسائل دیگر نمی تواند درآمدها را افزایش دهد و لذا باید تمرکز روی علت اصلی این مسئله شود که چرا باید هر ساله شاهد کاهش ارزش پول ملی بود و چرا کشوری چون ژاپن که در ۵۰ ساله اخیر که بدترین تورم را داشته است تورم نیم درصدی دارد و ما باید شاهد تورم های ۲۰۰ و ۳۰۰ درصدی و میانگین ۵۰ درصدی باشیم و آیا دولت مشغول چاپ پول بدون پشتوانه که نوعی دزدی از جیب مردم است می باشد؟
بعد چهار دهه تازه به یاد قرض الحسنه افتادن انهم برای عده خاصی و الباقی مردم از زمره مسلمانان ندانسته و دریافت ریا از انان جایز را دانسته است
کدام صرافی دلار ۱۲۹۵۰ میده بدون شرایط من ۳ هزار دلار میخوام داری بدید یا باید فرم پر کنم و کارت شناسایی بدم
ماشاا.... به وزیر راه شهرسازی چه تفاوت های را مطرح کردند. بازی با کلمات. این طرح اصلا قابل مقایسه با طرح ملی مسکن مهر نیست. مسکن مهر بهترین تصمیم دولت بود. و عزم ملی و جهادی داشت. و ما کاملا ممنون و راضی هستیم.
غیر از دلار 7 تومانی هیچی قبول نداریم .....................................د رمورد خانهها بگذارید همه به 20 میلیون و 30 میلیون میرسند نه یک میلیادر
آقای همتی شما را در ماجرای پیش فروش سکه شناختیم.
قیمتهای رؤیائی مسکن خریدار پیدا نخواهند کرد!!!
این هم شد جواب یک مسئول ...12900 تومان خریدار ندارد .آخه مرد حسابی معلوم نمی خرند با این قیمت ...یه حسابی بکن 129000 برابر ارزش پول شما می شود....
به به ..این هم رییس بانک مرکزی .ما . خدا به داد مردم برسد ... همین عدم دخالت ها و ضعف مدیریت ها هر کی به هر کی کرده بازارو.
جناب همتی ... مگه صرافان بدون اجازه بانک مرکزی دلار را پایین میارن.!!!! از سال ۹۷ تا یک ماه گذشته دلار های خزانه را ریختید توی بازار به بهانه ی اینکه دلارهای خانگی را به بازار بکشانید .ولی نه تنها موفق نشدید دلارهای خانگی را به بازار بکشانید بلکه دلارهای خزانه را نیز مفت از دست دادید و سرمایه دار آنها را زیر ۱۱ هزار تومان خرید.حالا شما ماندید و خزانه خالی از ارز.
تمام دلار ها به ترکیه و دیگر کشورها مهاجرت می کند و این آقا باید دلار را رها کند به فکر گردش و جریان تولید و اقتصاد با شکل بازار آزاد باشد...
فعلا که ۱۳۲۰۰ خریدار دارد و حرفهای شما مسئولین خریدار ندارد
دلار ۲۰۰۰۰ تومن هم امروز خریدار ندارد. چه نتیجه ای از فرمایشتون میخواین بگیرین!
نرخ واقعی دلار را میتوان از قیمت قبل و فعلی کالای خارجی محاسبه کرد ، نه از بانک مرکزی دستور میگیرد و نه شخص دیگر ، حساب کنید یک سانتافه قبل از گرانی دلار دویست میلیون تومان و حالا نزدیک به نهصد میلیون تومان به عبارتی چهار برابر که اگر با دلار آن زمان نسبت بگیریم نرخ امروز دلار حدود شانزده هزار تومان است و فعلا با مداخله بانک مرکزی نرخ فعلی با نوسان کمی حفظ شده است
اولکه کسی دلار به انصورت نمی فروشه مگر احتیاج ضروری داشته باشه دوما مگر کسی عقلشوازدست داده بره صرافی دوهزار دلار بخره که تا مالیات براش بیاد ؟
نمی دانم کارمندان بانک اختلاس می کنند؟ یا واقعآ درآمدشان غیرمتعارف است
خدا شاهد است با حقوق 2500000 تومانی من می شناسم سه تا منزل دارد
من با ارشد 30 سال پیش دانشگاه تهران یک خونه و هزار قسط
تاثیر خریدار ندارد یعنی چه؟
روی قیمت کالاهای اساسی که تاثیر دارد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل