بازدید 25133
پیمانه اقتصادی؛

فهرست جدیدترین خودروهای برقی در سال آینده/ گندمکاران: کیلویی ۱۷۰۰ تومان به دولت نمی‌فروشیم/ جدیدترین آمار خودروهای کف پارکینگ از زبان وزیر صنعت/ قسط مسکن ۲میلیونی با دستمزد ۱.۵میلیون تومانی

این پیمانه تیتر‌هایی همچون سبزپوشی بورس تهران در کانال ۲۶۲ هزار واحد، روز پرنوسان شاخص‌های بورسی، نوسان دلار در محدوده ۱۳ هزار، دلار در بازار جهانی تمایلی به صعود ندارد، قیمت سکه طرح جدید سوم دی ۹۸، نبض طلا در بازار جهانی، طلای سیاه گران شد، غرق شدن یک کشتی حامل سوخت در نزدیکی جزایر گالاپاگوس و بهای پیشنهادی رهن و اجاره آپارتمان‌های یک خوابه را در بر دارد.
کد خبر: ۹۴۶۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵ 24 December 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سبزپوشی بورس تهران در کانال ۲۶۲ هزار واحد، روز پرنوسان شاخص‌های بورسی، نوسان دلار در محدوده ۱۳ هزار، دلار در بازار جهانی تمایلی به صعود ندارد، قیمت سکه طرح جدید سوم دی ۹۸، نبض طلا در بازار جهانی، طلای سیاه گران شد، غرق شدن یک کشتی حامل سوخت در نزدیکی جزایر گالاپاگوس و بهای پیشنهادی رهن و اجاره آپارتمان‌های یک خوابه را در بر دارد.

سبزپوشی بورس تهران در کانال ۲۶۲هزار واحد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (سه شنبه سوم دیماه ۹۸)، با افزایش ۲۸۹۳ واحدی معادل ۰.۸۱ درصد به رقم ۳۶۲ هزار و ۲۵۹ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد ۵۲ واحدی به رقم ۴ هزار و ۶۶۶ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۷۷۴ واحدی معادل ۰.۸۱ درصد به رقم ۹۶ هزار و ۹۲۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۹۷۶ واحدی معادل ۰.۸۷ درصد، عدد ۱۱۳ هزار و ۵۸۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۶۵۲ واحدی معادل ۰.۸۷ درصد به رقم ۷۵ هزار و ۸۵۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۳۳۵ واحد افزایش معادل ۰.۵۵ درصد را رقم زد و به سطح ۴۲۸ هزار و ۷۰۴ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۰۶۲ واحد افزایش معادل ۰.۴۱ درصد به رقم ۲۵۸ هزار و ۵۲۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۰۵۶۳ واحد افزایش معادل ۱.۴۱ درصد همراه بود و عدد ۷۵۸ هزار و ۱۳۰ واحد را به نمایش گذاشت.

فهرست جدیدترین خودروهای برقی در سال آینده/ گندمکاران: کیلویی ۱۷۰۰ تومان به دولت نمی‌فروشیم/ جدیدترین آمار خودروهای کف پارکینک از زبان وزیر صنعت/ قسط مسکن ۲ میلیونی با دستمزد ۱.۵ میلیون تومانی

روز پرنوسان شاخص‌های بورسی

با فرا رسیدن تعطیلات سال نو شاخص‌های بورسی روز پرنوسانی را تجربه کردند. در وال استریت، همه شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص مهم بورسی این کشور در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته  شدند. شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج" با ۰.۳۴ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۸ هزار و ۵۵۱.۵۳  واحد بسته شد. شاخص "اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۰۹ درصد افزایش تا سطح ۳۲۲۴.۰۱ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی " نزدک کامپوزیت" با افزایش ۰.۲۳ درصدی در سطح ۸۹۴۵.۶۵ واحدی بسته شد. 

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص‌ها عملکرد متفاوتی داشتند تا جایی که شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۵۴ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۶۲۳.۵۹ واحد بسته شد. شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با افزایش ۰.۱۳ درصدی در سطح ۶۰۲۹.۳۷  واحد بسته شد و شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با ریزش ۰.۱۳ درصدی و ایستادن در سطح ۱۳ هزار و ۳۰۰.۹۸  واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۱۶ درصد پایین رفت و به ۹۶۵۹.۶۰ واحد رسید.

از سوی دیگر اما در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد کاملا متضادی داشتند؛ تا جایی که شاخص  "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با رشد خفیف ۰.۰۱ درصدی تا سطح ۲۳ هزار و ۸۲۲.۵۵ واحدی بالا رفت و شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با کاهش ۰.۱۵ درصدی به ۲۷ هزار و ۸۶۴.۲۱  واحد رسید.

در چین شاخص " شانگ‌های  کامپوزیت " با صعود ۰.۲۴ درصدی در سطح ۳۹۷۶.۵۹  واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۱۳ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۶۷۹۴.۲۰  واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود.

فهرست جدیدترین خودروهای برقی در سال آینده

جدیدترین خودروهای عموما کراس اوور و شاسی بلند الکتریکی که قرار است در سال آینده میلادی به بازارهای جهانی عرضه شوند: 

۱. جگووار آی پیس (Jaguar I-PACE)؛ این خودروی الکتریکی قادر خواهد بود با هر بار شارژ مسافتی معادل ۲۲۰ مایل را طی کند. همچنین شتاب رسیدن از صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت آن ۴ ثانیه خواهد بود. حدود قیمت آن نیز ۵۰ هزار دلار خواهد بود.

۲. مرسدس بنز ای کیو ( Mercedes EQ)؛ توان پیمایش مسافتی این خودرو در هر بار شارژ ۳۱۰ مایل خواهد بود. قیمت آن نیز حدود ۴۰ هزار دلار تخمین زده شده است.

۳. شورولت بولت (Chevy Bolt)؛ توان مسافتی این خودروی الکتریکی جدید آمریکایی نیز ۲۳۸ مایل تخمین زده شده است. این خودرو همچنین قادر خواهد بود تنها در عرض کمتر از هفت ثانیه از سرعت صفر به ۶۰ مایل بر ساعت برسد.

۴. تسلا مدل ایکس (Tesla Model X)؛ قیمت این محصول از ۷۴ هزار دلار آغاز می شود و قادر است با هر بار شارژ مسافتی معادل ۲۳۷ مایل را بپیماید. همچنین در کمتر از شش ثانیه از سرعت صفر به ۶۰ مایل بر ساعت خواهد رسید.

۵. آئودی ای‌ترون (Audi e-tron)؛ این خودروی برقی به سه موتور الکتریکی مجهز است که با هر بار شارژ کامل قادر خواهد بود مسافتی معادل ۳۱۰ مایل را بپیماید. سرعت رسیدن از صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت این محصول نیز ۴.۶ ثانیه است.  

۶. بی‌ام‌و آی۵ (BMW i۵)؛ خودروی الکتریکی بی‌ام‌و آی۵ قرار است در سال ۲۰۲۱ میلادی روانه بازارهای جهانی شود و علاقه مندان باید حداقل یک سال دیگر نیز به انتظار این محصول بنشینند.

۷. هیوندای آیونیک (Hyundai all-electric Ioniq)؛ این خودروی تمام الکتریکی توسعه داده شده توسط شرکت هیوندای موتورز، قادر خواهد بود مسافتی معادل ۲۰۰ مایل را بپیماید.

۸. فولکس واگن آی‌دی (Volkswagen ID)؛ از جمله مشخصات اصلی این خودرو می توان به گستره پیمایش مسافت بین ۲۴۸ تا ۳۷۲ مایل اشاره کرد. قرار است این خودرو در سال ۲۰۲۰ میلادی روانه بازارهای جهانی شود و نسخه تمام خودران آن نیز در سال ۲۰۲۵ میلادی عرضه شود.

نوسان دلار در محدوده 13 هزار

در معاملات امروز بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۱۲۸۸۰ تومان از مردم خریداری شده و به قیمت ۱۲۹۸۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود. هر یورو نیز در این صرافی ها، به نرخ ۱۴۱۵۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۴۲۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود. هرچند در بازار آزاد، در لحظه انتشار این گزارش، دلار به رقم ۱۳۱۰۰ تومان رسیده است.

دلار در بازار جهانی تمایلی به صعود ندارد

با وجود فراهم بودن شرایط اولیه، شاخص دلار نتوانست تکان چندانی به خود بدهد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، تنها با ۰.۰۳ درصد افزایش در مقایسه با روز قبل و در سطح ۹۷.۲۸۵ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۱۷۸ دلار اعلام شد. 

قیمت سکه طرح جدید ۳ دی ۹۸

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، امروز سه‌شنبه ۳ دی ۹۸ در معاملات بازار آزاد تهران به ۴ میلیون و ۵۶۵ تومان رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۹۱۰ هزار تومان است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۶۶ هزار و ۳۱۷ تومان است.

نبض طلا در بازار جهانی

قیمت طلا در نتیجه انتشار آمار اقتصادی نه چندان مطلوب در آمریکا و نگرانی‌ها پیرامون توافق تجاری موقتی آمریکا و چین که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد، در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی به بالاترین حد در یک ماه و نیم اخیر صعود کرد. به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد افزایش داشت و به ۱۴۸۹ دلار و ۵۲ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۴۹۲ دلار و ۸۰ سنت رسید.

طلای سیاه گران شد

پس از اینکه وزیر انرژی روسیه گفت، همکاری با اوپک برای تقویت بازار ادامه خواهد یافت و با توجه به این که تحلیلگران دومین هفته کاهشی در ذخایر نفت آمریکا را پیش‌بینی کردند، قیمت نفت در معاملات کم حجم پیش از سال نو میلادی و جشن کریسمس امروز افزایش یافت. هر بشکه نفت برنت با ۴۱ سنت افزایش ۶۶.۸۰ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۲۷ سنت افزایش ۶۰.۷۹ دلار معامله شد.

گندمکاران: کیلویی ۱۷۰۰ تومان به دولت نمی‌فروشیم

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران در واکنش به درخواست دولت از تولیدکنندگان برای تحویل گندم، گفت: این خبر خوبی برای تولیدکنندگان نبود چرا که قیمت خرید همان ۱,۷۰۰ تومان قبلی است. وی ادامه داد: ما اعلام کرده بودیم براساس قیمت توافقی حداقل ۲,۵۰۰ تومان برای هرکیلوگرم باید این خرید انجام شود؛ این نرخ از قیمتی که قرار است دولت برای واردات هرکیلوگرم گندم صرف کند خیلی کمتر است. عطاالله هاشمی در گفتگو با مهر تصریح کرد: اگر قرار بود کشاورزان گندم خود را کیلویی ۱,۷۰۰ تومان به دولت بفروشند که همان ۵ ماه قبل این کار را می‌کردند. بنابراین تا زمانی که قیمت تغییر نکند کشاورزان تمایلی به فروش گندم‌های خود به دولت ندارند.

غرق شدن یک کشتی حامل سوخت در نزدیکی جزایر گالاپاگوس

برخورد یک کشتی حامل ۶۰۰ گالن گازوئیل با یک جرثقیل در ساحل جزیره کریستوبال، سبب نشت نفت شد. پس از حادثه یادشده، عوامل کشتی به سرعت آن را ترک کردند و نتوانستند جلوی ورود سوخت این کشتی واژگون‌شده به دریا را بگیرند. لنین مورنو، رئیس جمهوری اکوادور که مالکیت جزایر گالاپاگوس را در اختیار دارد، اعلام کرد پس از این حادثه وضع اضطراری اعلام شده است. وی مدعی شد اکنون شرایط تحت کنترل است. /شانا

بهای پیشنهادی رهن و اجاره آپارتمان‌های یک خوابه

فهرست جدیدترین خودروهای برقی در سال آینده/ گندمکاران: کیلویی ۱۷۰۰ تومان به دولت نمی‌فروشیم/ جدیدترین آمار خودروهای کف پارکینک از زبان وزیر صنعت/ قسط مسکن ۲ میلیونی با دستمزد ۱.۵ میلیون تومانی

جدیدترین آمار خودروهای کف پارکینک از زبان وزیر صنعت

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص کاهش خودروهای کف پارکینگ گفت: نزدیک به سیصد هزار خودرو کف پارکینگ داشته ایم که یا قطعات مورد نیاز آن‌ها را ساخت داخل و یا در مواردی قطعات مورد نیاز را وارد کردیم که این رقم اکنون به زیر ده هزار خودرو رسانده ایم.

قسط مسکن ۲ میلیونی با دستمزد ۱.۵ میلیون تومانی

علی اصلانی عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار، همکاری وزارت کار و وزارت راه و شهرسازی برای خانه‌دار شدن کارگران را اقدامی مثبت ارزیابی کرد اما برخی از شرایط مطرح در تفاهم‌نامه را متناسب با شرایط کارگران ندانست و گفت: یکی از پیش‌شرط‌هایی که گذاشته شده این است کسانی می‌توانند در طرح ثبت‌نام کنند که بتوانند ماهی دو میلیون تومان قسط بدهند. در شرایطی که سال گذشته شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران را یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تصویب کرد چطور از کارگر حداقل بگیر انتظار داریم در سایت ثبت نام کند و ماهی دو میلیون تومان قسط بدهد؟ از سوی دیگر نگرانی ما این است که این طرح به نام کارگران ولی به کام سرمایه‌داران تمام شود و باز هم سرمایه‌داران ثبت‌نام کنند و خانه‌ها را در اختیار بگیرند و شاهد متلاطم شدن بازار مسکن باشیم. /ایسنا

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
به این دولت باید گندم کیلوی500 4 تومان فروخته شود. این خیال کرده خودش بخورد با افزایش قیمت بنزین و یا قیمت نان ولی کشاورز مانند بقیه مردم فقیر باشند
افرین بر کشاورزان اگر گندم ها را آتش بزنید بهتر است تا عده ای با دست رنج شما مفت خوری کنند هر کس نان می خواهد باید پولش را بدهد نان مفت نداریم
پاسخ ها
مسافر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
شمای آمریکایی افاضه نفرمایید
این دولت چرا باید از کشاورز بخره تو پروسه واردات کلی ادم پول میبرن و کلی زد و بند توش هست.دولت فقط قصدش اذیت مردم هست.
يه جوري گفتي خودروي برقي گفتم نكنه قراره خودرو برقي وارد كنيد
پاسخ ها
سلام
| Germany |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
بخدا من هم فک کردم ک بخاطر محیط زیست. قراره. برقی وارد بشه. ای خیییییداآاااااااااااا
اصلاحطلباروچطوربه قیمت بالاواردمیکنن ولی حاضرنیستن به نصف همون قیمت ازکساورزبینوابخرن؟بخدااین دولت همه هدفش له کردن مردم فقیره ازمسکن ملیش تاناوگان اتوبوسرانی وهمگانیش که امروزه مسبب این حجم ازالودگیه کاش اونایی که به اینها رای دادن امروزجوابگوباشن
اشتباهی که دولتمردان برای قانع کردن کشاورزان درمورد قیمت گزاری کندم تولید داخل ندانسته عمل میکنند این است که توجه ندارند که برای خرید کالاهای اساسی دلار با قیمت 4200 تومان محاسبه میشود که در این صورت هر کیلو گندم میشود 1218 تومان که در این صورت ظاهرا راست است که از خرید داخلی ارزانتر است اما ! قیمت دلاریکه بطور رسمی عمل میگردد در حدود 12 هزار تومان است که با این حساب قیمت گندم داخلی _هرتن 290 دلار میشود 3654 تومان و اگر در اینخصوص ایراد داشته باشند انصاف این است که ازتو لید کنندگان داخلی هم هرتن 290 دلار بخرند تا معلوم شود میفروشند یا نمیفروشند ---- ایا همینگونه باید از تولیدات داخلی حمایت کرد؟
تنها راه نجات کشور از آلودگی در شرایط حال افزایش وسایل حمل و نقل عمومی است . متاسفانه دولت همیشه راحت ترین و ارزانترین راه را که تعطیلی مدارس هست انتخاب می کنه.
اگر خودرو برقی ساختی یا وارد کردی از الان گفته باشیم ...که فردا طلبکار مردم نشوید که ما این قدر زیان کردیم بایست میلیادر هها تومان سود میکردیم نکردیم .....ووووووووووووووووو باید به قیمت پراید سال 92 بدهی 5 میلیون .......نه 500 میلیون .فروخته شو د..........اگر میخواهی این کارا بکنید.ارزانی خودتان .زحمت نکشید که روی دستتان می ماند.هرچیزی به قیمت تمام شده با سود 10 درصد......
يك سوال از كشاورزان عزيز دارم. اگر اوضاع تجاري با عراق به مشكل بر نخورده بود باز هم حاضر به فروش گندم به دولت بودند؟! ما مردم خودمان هم به خودمان رحم نمي كنيم
وقتی گندم تنی 250دلاربا دلار 4200 وارد میکنی و از این طرف همان را دوباره صادر میکنی و دلار 12000 تومانی میفروشی معلوم است گندم را از کشاورز نمیتوانی به این قیمت بخری و بفروشی. ...
تابناک خودروهای چین نمیگی چرا
واحد مسافت در فارسی متر و کیلومتر است نه مایل پس سرعت این خودرو 300 مایل در ساعت است برای خواننده نامفهوم است.
ميگويند در قديم پسري پدر پيرش را براي فروش به بازار ميبرد مردم سرزنشش كردند گناه دارد هرچي باشد پدرت هست پسر گفت نگران نباشيد قيمتي ميگويم كه هيچكس نخرد حالا وام مسكن هم اينجوري شده يكباره بگوييد نمي دهيم مردم را گول نزنيد
سلام کشاورزی اصلا به صرفه نیست
کشاورزان ماهم با فقیرتر شدن خودشان دارن به کل ملت یارانه میدهن وقتی تمام هزینه های کشاورزی با دلار دوازده هزار تومانی است چرا باید محصولاتش را با دلار4200 به دولت بدهد حتما میگویید کود را دولت یارانه میدهد دولت بیاید کود راهم آزاد حساب کند از کشاورزان با قیمت آزاد بخرد بعدش هر قیمتی خواست به مردم بفروشد چرا جورش را باید کشاورزان بپردازن مگر در کشاورزی کمتر از خودروسازی مشغول هستن با بهانه اشتغال خودرو را چند برابر جهانی به مردم میفروشید ولی کشاورز باید هر روز فقیرتر بشه
بجای واردات برنج نرخ خرید گندم رابیشترکنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل