بازدید 8636
از قیمت بالای خانه در کالیفرنیا تا «زندگی پارکینگی»

۱۶‌هزار شهروند لس‌آنجلس در ماشین‌های خود می‌خوابند

به نظر می‌رسد بحران مسکن در ایالات متحده روز به روز در حال افزایش است و این بحران بسیاری از افراد را درگیر کرده است. بحرانی که باعث شده برخی از افراد زندگی در ماشین را انتخاب کنند. اما این زندگی ماشینی ابعادی جالب‌تر از آن چه تصور می‌کنید پیدا کرده است.
کد خبر: ۹۴۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۰ 25 December 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از انتخاب، اجاره متوسط ​​برای یک اتاق در ایالات متحده حدود ۲۳۵۰ دلار در ماه است و با این وضعیت اصلا عجیب نیست که اکنون بیش از ۱۶۰۰۰ نفر در لس آنجلس در وسایل نقلیه خود زندگی می‌کنند. این یعنی حدود یک چهارم از بی خانمان‌های کالیفرنیا که حدود ۶۰ هزار نفرند در ماشین‌های خود ساکن هستند.

وزارت مسکن و شهرسازی ایالات متحده در بیانیه‌ای مطبوعاتی روز جمعه گفت:، مشکل رو به افزایش بی خانمان‌های ایالت کالیفرنیا منجر به افزایش کلی ۲.۷ ٪ بی خانمان‌ها در سطح کشور طی سال جاری شده است.

اما در حالی که ماشین‌ها و کامیون‌ها می‌توانند جایگزین‌های مقرون به صرفه‌ای برای زندگی آپارتمانی باشند، آن‌ها فاقد حمام و سرویس بهداشتی هستند. فراتر از آن، خوابیدن در ماشین در اکثر خیابان‌های شهر غیرقانونی و البته خطرناک است. به همین دلیل است که اخیرا برخی پارکینگ‌ها در اقدامی جالب، پارکینگ‌های ویژه خواب طراحی کرده اند که محل اسکان افراد بی پناهی است که جایی برای ماندن ندارند و صرفا یک ماشین دارند.

یک بی خانمان در این خصوص به سی ان ان گفت: "در این نوع پارکینگ‌ها لازم نیست نگران سرقت، تعرض و آزار و اذیت باشم، چون همه چیز تحت کنترل است. امیلی اویدا کانتریم یک مدیرداخلی در پارکنیگ امن (ویژه خواب)، در لس آنجلس می‌گوید: " در این پارکینگ‌ها همه نوع ادمی می‌خوابند از دانشجو و کارمند تا افراد آس و پاسی که فقط یک ماشین قدیمی دارند. "

نخستین بار کلیسایی در لس آنجلس، طی سال ۲۰۱۸ شرایطی را فراهم کرد تا ماشین دار‌ها در محیطی امن بخوابند. کلیسا قضایی برای حدود ۱۲۰ اشین فراهم کرد. به مرور امکاناتی مثل دوش، بوفه و مواردی مشابه نیز برای آسایش افراد اضافه شد. اما فارغ از لس آنجلس در سانتا باربارا طی سال ۲۰۰۴ یکی از اولین پارکینگ‌های ایمن افتتاح شد. با افزایش بحران مسکن برنامه‌های مشابهی در سراسر کالیفرنیا از جمله در سن دیگو، اوکلند، سان خوزه و سانفرانسیسکو گسترش یافت.

جف کوسیتسکی، مدیر یک گروه سازماندهی افراد بی خانمان می‌گوید: "ما قصد داریم افرادی را که در وسایل نقلیه خود زندگی می‌کنند شناسایی کنیم. با افزایش تعداد بی خانمان‌ها نگرانی دربار امنیت نیز افزایش پیدا می‌کند. " جالب است بدانید امنیت این پارکینگ‌ها نیز توسط نهاد‌های خیره با کمک هوش مصنوعی تضمین می‌شود. برای مثال جف بزوس، مدیرعامل آمازون اخیراً ۵ میلیون دلار به این سازمان خیریه هدیه داده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۲
این ها همش سیاه نمایی است وگرنه توی امریکا اصلا کارتون خواب یا بی خانمان وجود ندارد
آره بابا همه دنیا بدبخت و گدان .فقط ما خوبیم.باید سعی کنیم
برو ببین رانندگان اسنپ و تپ سی که از شهرستان میان تهران برای کار شبها کچا میخوابن.
والا باز خوبه هزينه تامين يك خودرو رو دارن تو اين مملكت هيچي نميتوني داشته باشي
ما هم وقتی میبینیم یه عده تو ماشیناشون میخوابن فورا بخشنامه میکنیم که ماشینای پلاک شهرستان حق ندارن توتهران کارکنن . به همین راحتی صورت مسئله رو پاک میکنیم
حداقل ماشین دارند که توش بخوابند اینجاچی٫؟
کالیفرنیا چهل میلیون جمعیت دارد و از مکزیک و سایر کشورها بسیار به اونجا مهاجرت کرده اند و اگه به عنوان یه کشور مستقل حسابش بکنیم بعد از آلمان به عنوان پنجمین اقتصاد دنیا محسوب میشه، آمریکا کشور فرصت هاست و کسی که اهل کار باشه به همه چیز میرسه، در ایران یه نفر بعد از نیم قرن سگ دو زدن به نیازهای اولیه اش نمیرسه.
خوب بگیم بیان ایران در مسکن مهر بخوابن
ایالت تحت کنترل دموکرات ها
بعله قبول کردیم ایران بهترین و قویترین اقتصاد دنیا رو داره و همه کشورها آز جمله آمریکا وضعیت اقتصادی خرابی داره
ماشينهاي اونه از خونه هاي ايراني هاي قشر متوسط و پايين ، ايمن تر و راحت تره !!!
خدا رو شکر در ایران اصلا نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی