بازدید 4543

آتش سوزی در پارک ملی گلستان

رییس پارک ملی گلستان گفت: ۲ منطقه این پارک جنگلی از عصر امروز سه‌شنبه با منشا انسانی دچار آتش‌سوزی شده که تلاش کارکنان اداری، نیرو‌های محیط‌بانی و مردمی برای مهار کامل آن همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۹۴۶۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸ 24 December 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مهدی تیموری اظهار داشت: این آتش سوزی در محدوده پشت روستای تنگراه موسوم به دره شمالی و قوشه چشمه از ساعت ۱۳ امروز آغاز شد که از آن زمان تاکنون نیرو‌های محیط بانی و مردمی در حال اطفای آتش هستند.

وی بیان کرد: آتش سوزی منطقه اول، ۲ هکتار از این پارک ملی را در برگرفت که با تلاش نیرو‌های اداری، محیط بانی و اهالی بومی منطقه دره شمالی مهار شده، اما به طور کامل خاموش نشد.

تیموری اضافه کرد: آتش سوزی منطقه دوم نیز چند ساعت بعد از آتش سوزی اول در مساحتی حدود چهار هکتار آغاز شد که نیرو‌های امدادی و محیط بانی در حال مهار آن هستند.

وی ادامه داد: برای خاموش کردن آتش سوزی پارک ملی گلستان در نقطه دوم به دلیل واقع شدن در منطقه صخره‌ای، نیاز فوری به اعزام نیرو‌های مردمی وجود دارد.

رییس پارک ملی گلستان ادامه داد: در هر ۲ آتش سوزی امروز علاوه بر نقش مشهود عامل انسانی، گرمای هوای چند روز گذشته، خشک شدن برگ درختان و وزش باد در افزایش سرعت و گستره آتش موثر بوده و این عوامل مهار آتش را نیز مشکل کرده است.

به گزارش ایرنا، پارک ملی گلستان قدیمی‌ترین پارک ملی ثبت شده در ایران و پناهگاهی کم نظیر برای حیات وحش است که یک هزار و ۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع گستره خود جای داده و به همین دلیل به عنوان ذخیره گاه زیست کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

پارک ملی گلستان از بهترین زیستگاه‌های پستانداران بزرگی، چون پلنگ، خرس قهوه‌ای، گرگ، وشق، مرال، شوکا، گوسفند وحشی و بز وحشی، آهوی ایرانی و گراز است و به ویژه به خاطر جمعیت فراوان قوچ و میش اوریال معروف است.

بیشتر گستره این پارک در استان گلستان، حدود ۳۴ درصد آن در استان خراسان شمالی و بخش ناچیزی نیز در استان سمنان قرار دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر