بازدید 8876

پوتین با قطار پل کریمه را افتتاح کرد

رئیس جمهوری روسیه در حالی امروز دوشنبه با قطار پل خط آهن کریمه که این شبه جزیره را به خاک اصلی روسیه پیوند می‌دهد، افتتاح کرد که از مقامات اوکراین در کی‌یف آن را اقدامی نمادین مبنی بر تجاوزگری روسیه به خاک این کشور دانستند.
کد خبر: ۹۴۶۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸ 24 December 2019

رئیس جمهوری روسیه در حالی امروز دوشنبه با قطار پل خط آهن کریمه که این شبه جزیره را به خاک اصلی روسیه پیوند می‌دهد، افتتاح کرد که از مقامات اوکراین در کی‌یف آن را اقدامی نمادین مبنی بر تجاوزگری روسیه به خاک این کشور دانستند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، این خط آهن به طول ۱۹ کیلومتر منطقه تامانسکی در استان کراسنادار در جنوب روسیه را از طریق تنگه کرچ به منطقه کریمه پیوند می‌دهد و قطار حامل پوتین و همراهان وی به عنوان نخستین مسافران آن از این خط آهن عبور کردند.

رئیس جمهوری روسیه را در این سفر چند مقام رسمی روسیه ازجمله یوگنی دیتریخ وزیر حمل و نقل این کشور همراهی می‌کردند و درباره پل کریمه و برنامه عبور قطار‌ها از این پل توضیحاتی می‌دادند.

پل کریمه طولانی‌ترین پل اروپا به حساب می‌آید که از پل ویژه عبور خودرو و همچنین قطار تشکیل شده و پل ویژه خودرو روز ۲۶ اردیبهشت ماه ۹۷ افتتاح شد و خشم اوکراین و کشور‌های قدرتمند اروپایی و آمریکا را در پی داشت.

ارتفاع پل کریمه از سطح آب ۳۵ متر و ارتفاع کامل آن (از سطح آب تا بالاترین نقطه پل) حدود ۸۰ متر است.

روزانه تا ۴۰ هزار خودرو از پل کریمه عبور می‌کنند، اما امروز وزارت امور خارجه اوکراین هم در بیانیه‌ای به سفر رئیس جمهوری روسیه به منطقه کریمه اعتراض کرد.
در بیانیه که به سفارت روسیه در کی‌یف تحویل شد، خاطرنشان شده است که پل کریمه بدون موافقت اوکراین ساخته شده و نقض آشکار معیار‌های بین‌المللی است.

اهمیت پل کریمه برای روس‌ها در چیست؟

روس‌ها برای ساخت پل کریمه که شبه جزیره کریمه را به استان کراسنادار در جنوب روسیه متصل ۲۲۸ میلیارد روبل (معادل ۳.۶۹ میلیارد دلار) هزینه کرده اند.

منطقه کریمه با ۲۷ هزار کیلومتر مساحت و دو میلیون و ۲۸۴ هزار نفر جمعیت در ساحل دریای سیاه قرار گرفته است و پایگاه دریایی روسیه در سواستوپل مقر ناوگان دریای سیاه روسیه در بندر سواستوپل واقع شده است.
براساس ادعای رسانه‌های روسیه، این منطقه در سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری همه پرسی که اکثر ساکنان آن به استقلال از اوکراین رای دادند با عقد قراردادی به روسیه ملحق شد.

در واقع روسیه از منطقه کریمه بر دریای سیاه اشراف دارد و ناو‌های این کشور از این منطقه به دریای مدیترانه اعزام می‌شوند و در زمان حاضر دریای سیاه به محدوده مهم رویارویی روسیه و غرب تبدیل شده است.

مواد غذایی و لوازم مورد نیاز مردم در شبه جزیره کریمه با توجه به اینکه از سه سال پیش تا امروز مورد تحریم اوکراین بود با هزینه‌های بیشتری از سوی روسیه تامین می‌شد.

با راه اندازی پل کریمه، این منطقه از حمل کالا‌های مورد نیاز از طریق دریایی و بویژه هوایی که هزینه بر است، بی‌نیاز شد.

با افتتاح پل راه آهن کریمه، گردشگران می‌توانند از روسیه بطور مستقیم به کریمه سفر کرده و از شهر سیمفروپل نیز قطار‌ها به مقصد روسیه ازجمله مسکو تردد خواهند کرد.
گفتنی است سالانه تا شش میلیون گردشگر از کریمه دیدن می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل