بازدید 16022

اسرائیل به دنبال سرنگونی ملک عبدالله

یک نویسنده سرشناس اسرائیلی از رویکردها و طرح‌های راستگرایان صهیونیست با هدف سرنگونی و کنار زدن پادشاه اردن از قدرت خبر داده است.
کد خبر: ۹۴۶۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹ 24 December 2019

یک نویسنده سرشناس اسرائیلی از رویکردها و طرح‌های راستگرایان صهیونیست با هدف سرنگونی و کنار زدن پادشاه اردن از قدرت خبر داده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "روگل آلفر» نویسنده صهیونیست در مقاله‌ای در روزنامه عبری زبان هاآرتص آورده است: اسرائیل طرح‌های بزرگی را در مورد اردن آماده کرده است.

آلفر افزود که چندین مقاله در هفته گذشته از نویسندگان وابسته به راستگرایان اسرائیلی و ترویج کنندگان نظام در تل‌آویو منتشر شده که همگی توجیهات و نتایج مشابهی را مطرح کرده و یک هدف را دنبال می‌کنند و آن توافق صلح با اردن است.

این تحلیلگر اسرائیلی خاطرنشان کرد که الحاق دره اردن، یک عملیات تاکتیکی است که هدف از آن، تلاش برای الحاق کرانه باختری و لغو توافق صلح با اردن و هدف استراتژیکی آن، سرنگونی خاندان پادشاهی اردن و تحقق این رویا که اردن، فلسطین است، اعلام شده است.

روگل آلفر در ادامه نوشت که رویای همه راستگرایان اسرائیلی چه بنیامین نتانیاهو یا کسانی که ترجیح می‌دهند گدعون ساعر جانشین نتانیاهو شود، (درباره اردن) یکسان و علاقه مند این ایده که "اردن، فلسطین است" هستند.

این نویسنده صهیونیست افزود که راستگرایان اسرائیلی بر این باورند که حکومت خاندان پادشاهی هاشمی غیرقانونی است.

آلفر ادامه داد: هدفی که دنبال می‌شود این است که پادشاه اردن توافق صلح را لغو کند تا در آن صورت امکان تلاش برای سرنگونی وی و کنار زدنش از قدرت به وجود آید.

وی در ادامه نوشت: راستگرایان اسرائیلی آرزوی وقوع بهار اردنی و تظاهرات اعتراض آمیز تا اجرای کودتا علیه حکومت اردن را در سر می‌پرورانند تا ملک عبدالله به شکل خجالت آور از قدرت برکنار و رانده شود و در آن صورت امکان تکمیل پروژه الحاق کرانه باختری و ایجاد کنفدرالیسم میان تشکیلات خودگردان فلسطین و اردن به وجود آید.

این تحلیلگر صهیونیست اظهار کرد: فلسطینیان در کرانه باختری به حقوق سیاسی خود در اردن دست خواهند یافت نه در اسرائیل و این طرحی است که دنبال می‌شود و ملک عبدالله با آن مخالف است به همین سبب ملک عبدالله از این راه سرنگون می‌شود.

آلفر خاطرنشان کرد که راستگرایان اسرائیلی از اردن به سبب موضعش در قبال مسجدالاقصی به خشم آمده‌اند.

وی افزود : آنچه راستگرایان اسرائیلی به دنبال آن هستند، تخریب مسجدالاقصی و برپایی هیکل (ادعایی) به جای آن است و آنچه اداره اوقاف انجام می‌دهد، اسرائیلی‌ها را ناراحت می‌کند و این دلیل دیگری است که به دنبال سرنگونی حامی اداره اوقاف یعنی ملک عبدالله و لغو توافق صلحی هستند که به جایگاه و نقش اردن در مسجدالاقصی اعتراف می‌کند.

وی عنوان کرد کرد: سرنگونی ملک عبدالله از نگاه راستگرایان اسرائیلی کلیدی برای الحاق کرانه باختری بدون میلیون‌ها فلسطینی است.

صالح النعامی کارشناس فلسطینی مسائل رژیم صهیونیستی در واکنش به این خبر گفت : طرح سرنگونی پادشاه اردن در چارچوب تدابیری قرار دارد که هدف از آن تاثیرگذاری بر بافت جمعیتی و در راس آن دره اردن است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر