بازدید 5244

سندرز کابینه نتانیاهو را نژادپرست خواند

نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را «نژادپرست» خواند.
کد خبر: ۹۴۵۴۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹ 21 December 2019

«برنی ساندرز» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را «نژادپرست» خواند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایزنا، به نوشته جمعه شب القدس العربی، سندرز گفت: سیاست‌های آمریکا نباید طرفداری از اسراییل باشد بلکه ما باید فلسطینیان را نیز تایید کنیم.

وی افزود: ما به یک عرصه متوازن در خاورمیانه نیاز داریم و بحران وحشتناک غزه که ۶۰ تا ۷۰ درصد جوانانش بیکار هستند، باید حل شود.

سندرز در کنار «جو بایدن» ‌معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا از رقبای اصلی دموکرات ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ به شمار می‌روند.

برنی سندرز ششم آبان ماه نیز در کنفرانس سالانه «جی استریت» ضمن انتقاد از کمک‌های نظامی دولت ترامپ به رژیم صهیونیستی گفته بود: بخشی از این کمک‌ها باید صرف فعالیت‌های بشردوستانه در نوار غزه شود.

وی همچنین افزود: فلسطینی‌ها حق زندگی در آرامش و امنیت دارند و بخشی از کمک‌های نظامی ۳.۸ میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل باید به کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه اختصاص یابد.

طبق توافق صورت گرفته بین رژیم صهیونیستی و آمریکا در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، واشنگتن سالانه ۳.۸ میلیارد دلار به تل آویو کمک نظامی می‌کند.

سندرز در سخنرانی خود نتانیاهو و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا را نیز فاسد خطاب کرده و گفته، یکی از آنها در آستانه استیضاح است و دیگری شاید سر از زندان در بیاورد. نمی‌دانم آنها به لحاظ درستکاری چقدر اعتبار دارند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۱۳ آبان سال ۱۳۹۹ (چهارم نوامبر ۲۰۲۰) برگزار خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر