بازدید 5581

پارلمان انگلیس طرح بریگزیت جانسون را تصویب کرد

نمایندگان پارلمان انگلیس پس از سال‌ها بن‌بست و کشمکش بر سر بریگزیت، سرانجام به توافق پیشنهادی بوریس جانسون برای خروج از اتحادیه اروپا در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ رای مثبت دادند.
کد خبر: ۹۴۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶ 21 December 2019

نمایندگان پارلمان انگلیس پس از سال‌ها بن‌بست و کشمکش بر سر بریگزیت، سرانجام به توافق پیشنهادی بوریس جانسون برای خروج از اتحادیه اروپا در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ رای مثبت دادند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، با تصویب کلیات طرح بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس برای بریگزیت، جزئیات آن در روزهای آتی در پارلمان به بحث گذاشته خواهد شد.

این طرح از جمله می‌خواهد تمدید دوران انتقالی را ممنوع کند.

بوریس جانسون پس از تصویب طرحش گفت: "یک قدم به تحقق بریگزیت نزدیکتر شدیم."

هم جانسون و هم نخست وزیر پیشین، ترزا می، بارها بر سر بریگزیت در پارلمان شکست خورده و ناچار به تمدید مهلت آن شده بودند.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر از نمایندگان حزبش خواست تا به طرح جانسون رای مخالف بدهند، با این حال با توجه به پیروزی بزرگ اخیر حزب محافظه‌کار در انتخابات، این طرح با ۳۵۸ رای موافق در برابر ۲۳۴ رای مخالف تصویب شد.

شعار کانونی بوریس جانسون و محافظه‌کاران تحقق بریگزیت بود. ناظران معتقدند سردرگمی حزب کارگر درباره بریگزیت یکی از دلایل شکست آن و از دست رفتن کرسی‌های متعدد در مناطقی بود که پایگاه سنتی‌اش محسوب می‌شدند.

بوریس جانسون ابراز امیدواری کرده که در پایان دوره انتقالی یک ساله به یک توافق تجاری جامع با اتحادیه اروپا برسد اما منتقدانش می‌گویند زمانبندی یک ساله برای چنین مذاکراتی واقع‌بینانه نیست.

بریتانیا به عنوان عضو اتحادیه اروپا با همه کشورهای این اتحادیه بدون تعرفه تجاری و محدودیت گمرکی تجارت می‌کرد و نیروی کار و مبادلات بانکی بین این کشورها انجام می‌شد اما پس از خروج باید به توافق جدیدی در این خصوص برسد که ممکن است شامل وضع تعرفه یا تعهد بریتانیا به پیروی از مقررات اروپایی باشد.

یک مساله دیگر در توافق تجاری با اروپا این است که ایرلند شمالی، بخشی از قلمروی پادشاهی متحده بریتانیا، با جمهوری ایرلند، عضو اتحادیه اروپا، هم‌مرز است. با توجه به سابقه خشونت‌ها در ایرلند شمالی حساسیت زیادی نسبت به برپایی ایست بازرسی و برقراری موانع مرزی وجود دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر