بازدید 6621
دادستان کل کشور؛

در حوادث‌اخیر فضای‌مجازی بستر هدایت اغتشاشات بود

دادستان کل کشور گفت: دشمن در حوادث اخیر بستر هدایت اغتشاشات را فضای مجازی قرار داد و خودش از بیرون آشوب‌ها را هدایت کرد.
کد خبر: ۹۴۵۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱ 19 December 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان اظهار داشت: انتظار به حق عامه مردم است که در هر پدیده نو و هر جابه جایی جدید یک تحول و دگرگونی را شاهد باشند لذا در تغییر و تحولی که در قوه قضاییه صورت گرفت و در دوران ریاست جدید این قوه سیاست‌های مقام معظم رهبری در بخش‌های مختلف تبیین گردیده است.

منتظری بیان کرد: انتظار تحول انتظاری به جا است و این مهم با شعار و بیانات رئیس دستگاه قضا تحقق پیدا نخواهد کرد بلکه مردم تحول در این دستگاه را باید در قلم قاضی، رفتار کارمندان و دستورات مدیران ببینند.

وی ادامه داد: در خدمت بودن لازمه اش این است که انسان با تدبیر، برنامه ریزی و رعایت اصول مسئولیت عمل کند چنانچه یک مدیر خوب صندلی پست را برای پیشرفت شخصی نمی‌داند و باید از بسیاری از منافع خودش صرف نظر کند.

دادستان کل کشور با اشاره به سوءمدیریت در جریان اتفاقات اخیر در کشور ابراز داشت: مدیریت خوب در دو قالب تحقق پیدا می‌کند که طبق بیان امیرالمومنین علیه السلام اولین قالب آن برنامه خوب داشتن است ما اگر در کار‌ها نظم داشته باشیم موفق خواهیم شد و بسیاری از اتفاقات سو که در کشور به وقوع پیوست ناشی از نداشتن حسن تدبیر بود چنانچه اگر در جریانات اخیر تدبیر خوب داشتیم شاهد آسیب‌ها نمی‌شدیم.

وی اضافه کرد: یک زمانی سیم خاردار و گلوله سلاح نداشتیم، اما امروز به جایی رسیدیم که با نوآوری‌های جدید با بزرگترین ارتش‌های دنیا می‌توانیم رقابت کنیم چنانچه یک گوشه آن را در ساقط کردن پهپاد آمریکایی دیدیم.

داستان کل کشور اظهار داشت: اگر توان خود را مخصوصا توسط نسل جوان بروز دهیم در تمام حوزه‌ها به موفقیت خواهیم رسید و از همین رو باید زمینه و بستر برای جوانان فراهم شود.

وی افزود: نفوذ یک بیماری و یک آسیب مهلکی است که عوامل نفوذ تنها ماموریت‌شان علاوه بر جاسوسی برای دشمن اقداماتی انجام می‌دهند که مدیران دلسوز و برنامه ریز نتوانند کار کنند.

منتظری بیان کرد: چند سال است که مقام معظم رهبری در رابطه با نفوذ هشدار می‌دهند، در حوزه اقتصاد دست‌های نفوذ دشمن را به خوبی می‌بینیم و برنامه‌های دشمنان توسط عوامل نفوذ در کشور اجرا و باعث قفل شدن اقتصاد و فشار آمدن به مردم می‌شود.

وی ادامه داد: دشمن هدف دارد با فشار اقتصادی مردم را به سمت سقوط نظام سوق دهند، اما واقعا احمق هستند، زیرا ۴۰ سال است این کار‌ها را انجام می‌دهند، اما جز شکست نتیجه‌ای برایشان نداشته است.

دادستان کل کشور تاکید کرد: بحث گرانی بنزین بهانه‌ای بود تا دشمنان نیرو‌های خود را وارد صحنه کنند و در برخی استان‌ها ما شاهد حوادث تلخی بودیم که ریشه همه آن‌ها در برنامه‌های دشمن بود، اما از مسئولان استان هرمزگان تشکر می‌کنم که با مدیریت خود اجازه ندادند در هرمزگان اتفاقات تلخی بیفتد.

وی افزود: باید دانست که امنیت مردم چیزی نیست که به آسانی به دست آمده باشد بلکه همه ما در تامین امنیت وظیفه داریم، اگر امنیت باشد اقتصاد خواهد بود و چرخ‌های کارخانه‌ها خواهد چرخید و مراکز علمی ما روی پای خود خواهند ایستاد لذا امنیت را نمی‌توان دست‌کم گرفت البته همه مسئولان امنیتی اطلاعاتی و قضایی وظیفه دارند در تامین امنیت تلاش کنند تا حداقل خسارت‌ها بوجود بیاید.

منتظری تصریح کرد: وقتی که اغتشاشگران بانک‌ها، مراکز درمانی، پمپ بنزین و پاسگاه‌ها را تخریب می‌کنند چه باید کرد؟ در دفاع از جان مال و ناموس مردم چه باید کرد؟ وقتی که می‌بینیم بستر هدایت اغتشاشات را فضای مجازی قرار داده و خودش از بیرون این اغتشاشات را هدایت می‌کند چه باید کرد؟

وی اظهار داشت: یک عده نیرو‌های امنیتی ما را تضعیف می‌کنند، اما اگر خودشان در این حوادث آسیب دیده بودند اینگونه صحبت می‌کردند؟ امنیت جامعه مسئله‌ای نیست که به آسانی بتوانیم از آن بگذریم.

منتظری افزود: شما اگر منطق دین و حقوق بین الملل را قبول دارید در دفاع از مال، جان و ناموس ببینید چه گفته شده و صیانت از این موضوعات وظیفه مسئولان انتظامی کشور است.

دادستان کل کشور ابراز داشت: دشمن برای نیل به اهداف خودش دست بردار نیست و ما باید همیشه آماده و مراقب باشیم، زیرا این دشمن ۴۰ سال است که دست از سر ما برنداشته است.

وی با اشاره به کمبود نیروی بومی در دستگاه قضایی هرمزگان تاکید کرد: برای جذب نیرو‌های بومی در استان هرمزگان تلاش کنید و ما هم قول مساعد می‌دهیم که از این امر حمایت کنیم.

منتظری بیان کرد: متاسفانه امسال قاچاق کالا و ارز افزایش داشته است؛ هر چند بخش عمده این کار بر روی دوش دستگاه‌های دیگر است، اما انتظار دارم در جهت مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دستگاه‌های مختلف با دستگاه قضا همکاری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: از سازمان تعزیرات حکومتی انتظار داریم که اگر در پرونده‌ای را حکم به برائت داد حتما دادستان‌ها را در جریان بگذارند و دادستان‌ها پیگیر موضوع شوند.

دادستان کل کشور بیان کرد: انتظار ما از دادستان جدید بندرعباس این است وقت زیادی را برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و صیانت از دریا‌ها و سواحل اختصاص دهد و از طرف دیگر هم آن جا‌هایی که حقوق عامه مردم زمین مانده است دادستان به عنوان مدعی ورود کند.

وی خاطرنشان کرد: حفظ کرامت مردم از اولویت‌های دستگاه قضایی است و مراجعان به دادسرا باید تکریم شوند، اما عموم مردم که نمی‌توانند به دادسرا مراجعه کنند و در این موارد دادستان خود باید ورود پیدا کند.

وی در پایان گفت: ابوالفتح ابوالهادی دادستان سابق بندرعباس به زودی به عنوان مسئول سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان