بازدید 60636

ظریف و عراقچی قدم زنان روی برگ ها؛ نمک پاشیدن بر زخم یا شنیدن صدای اعتراض مردم؟!

تصاویر و ویدیو‌هایی از محمد جواد ظریف و عباس عراقچی، وزیر امور خارجه و معاون سیاسی اش منتشر شد که آن دو را در حال قدم زدن روی برگ‌ها و گوش دادن موسیقی با هدفونی بر گوش نشان می‌دهد. اولین و سریع‌ترین واکنش به این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی خشم و نفرت بود.
کد خبر: ۹۴۵۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴ 19 December 2019
تعداد بازدید : 9484

همه چیز از قدم زدن بر روی برگ‌های زرد پاییزی در حیاط بزرگ باغ ملی تهران آغاز شد؛ در جشنواره پاییز برگ که سه سال است توسط دانشگاه هنر و با همکاری شهرداری منطقه ۱۲ در میدان مشق ـ درست روبه روی ساختمان‌های وزارت امور خارجه ـ برگزار می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ تصاویر و ویدیو‌هایی از محمد جواد ظریف و عباس عراقچی، وزیر امور خارجه و معاون سیاسی اش منتشر شد که آن دو را در حال قدم زدن روی برگ‌ها و گوش دادن موسیقی با هدفونی بر گوش نشان می‌دهد. اولین و سریع‌ترین واکنش به این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی خشم و نفرت بود. خشم و نفرت با این مضامین که وزیر و معاونش، در حالی که مردم در حال رنج و مرارت هستند، جشنواره راه انداخته اند و روی برگ‌ها قدم می‌زنند و موسیقی پاییزی گوش می‌دهند. برخی حتی اظهار داشتند که این اقدام، زخم پاشیدن بر رخم مردمی است که در هفته‌های پیش از آن، در ناآرامی‌های کشور جوان از دست داده اند و سخت‌ترین انتقادات را از وزیر و معاونش کردند.

اما به تدریج با انتشار ویدیو‌ها، این ابهامات هم برطرف و مشخص شد که قضاوت ها در این باره عجولانه و شتابزده بوده، چون این جشنواره نه ابتکار وزارت امور خارجه بوده و نه برای لذت بردن مسئولان این وزارتخانه، بلکه کاری از دانشجویان دانشگاه هنر است و البته سومین سال برگزاری آن!

در جشنواره امسال این دانشجویان، البته یک رویداد هنری تعاملی با نام «گذر از نئولیبرالیسم» هم توسط امیر وارسته در آنجا برگزار شده. این کارگردان متنی اعتراضی را در قالب یک فایل صوتی برای ظریف و عراقچی در حال قدم زدن روی برگ‌ها پخش کرده است؛ متنی که در گوش وزیر امور خارجه با پس زمینه صدای ناله و فریاد دختران و پسران، پخش می‌شود بدین شرح است:

«خواستم تا هر یک از ما فرزندان زمین قابیل درونمان را مراقبت کنیم. یادمان باشد تا من و تو، ما انسان را رعایت کنیم.»

برای عراقچی البته متنی اعتراضی‌تر پخش می‌شود: این صدای فرودستان است؛ آنان که روزی سایه بالای سرمان بودند و اکنون در زیر پاهایمان لگد می‌شوند. از شیلی و فرانسه و عراق تا تهران و شهریار و ماهشهر؛ گاهی با فقر و گاهی با گلوله.

آنچه در این یکی دو روز گذشت، همه اش همین بود؛ جشنواره‌ای از سوی دانشجویان دانشگاه هنری و ابتکاری به نام هنر اعتراضی؛ اعتراضی که به بهترین ابزار ممکن، حداقل به گوش چند تن از مقامات کشور رسید و البته برخی دیگر از شهروندان هم مجددا در معرض این انتقال پیام قرار گرفته اند.

آنچه این روز‌ها در جامعه ایران فراوان یافت می‌شود، عجله و شتاب در قضاوت است؛ اینکه هنرمندی با هنرمندی تمام، صحنه را به گونه‌ای بیافریند که در دل یک آفرینش هنری، به صورت مسالمت آمیز صدای اعتراض مردم را به گوش مسئولان برساند، شایسته تقدیر و تلاش برای فراهم کردن فرصت‌های مشابه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۹۲
احمد خاتمی=محمد خاتمی
هرکس این معادله ساده رو نفهمیده هنوز رو هواست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
حقا که ملت بی خودی هستیم. امروز کسی را به عرش می بریم اما فردا وقتی که در کنار همان شخص به دشواری می خوریم از فرش هم پایین ترش می اندازیم
دیروزکه برجام امضا شد مدح ظریف می گفتیم و امروز که تحریم های یک آدم احمق به سختی دچارمان ساخته بر سر ظریف می زنیم. حقمان است اگر بدتر از این هم به سرمان بیاید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
اصلاح طلب اصول گرا دیگه تمومه ماجرا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
ناشناس 1701 ملت تعهد ندادن که دائما مجیز مسئولین را بگویند مسئولین خادم مردم هستند مردم هم هر وقت ایرادی در کارشان ببینند حق دارند به ایشان بتازند همانطور که وقتی خدمتی بکنند ازشان تشکر می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
اینکه فقط عراقچی بود، ظریف کو؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
حالا چرا آقای عراقچی برای این طرح انتخاب شده؟ منظورچیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
اگر از خاتمی فاکتور بگیریم معادله ساده تر خواهد شد یعنی
خاتمی = ( احمد + محمد )
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
ملت بی خود نیستن تو انسان بی خودی هستی که ازدرد ملت وموج سواری ظریف وعراقچی وسیاستمداران خبر نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
1909
نه تنها بی مزه ای بلکه ریاضیت هم ضعیفه اول دبیرستان رو دوباره بخون
عجب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
تابناک تو هم یه چیزیت میشه ها .
الان این کامنت چی داشته که منتشرش کردی بعد چهل تا کامنت دیگه رو در انتظار برسی نگه داشتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
گمونم عراقچی با هندزفری داره آهنگ تتلو رو گوش میکنه
ظریف یک انسان با وجدان و تقریبا مردم دوست است اما کم نیستند مسئولینی که در این اوضاع کاملا بی خیالند. یکی از نمونه های آن همین وزیر محترم کشور هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
ظریف تواناترین دیپلمات کشور ما در طول این 40 سال بوده و هست. اگر فقط به مصاحبه های او با گزارشگر های خارجی به زبان اصلی گوش کنید می فهمید که او چقدر تونا و چه دیپلمات متبحری است.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
حقوقهای نجومی ارزی و ریالی آدم را از خود بیخود میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
دوست من ! یادت باشه که در اوضاع فعلی، بی خیال بودن برابر با خائن بودن است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
17:04
اگر دلخوشی تو به زبانه مسئول کشورته و چرندیاتی که میگه لیاقتت همین زندگیه.
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
دکتری داشته باش ولی به درد مردمت نخوری و نمک رو زخم مردمت بزنی فایده ای ندارد
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
ناشناس ۱۷۰۴ انگلیسی حرف زدن را که اخبار گوی تلویزیون بهتر حرف میزنه و همه کارمندان وزارت خارجه همه سفرا پزشکان و ... بلدن انگلیسی حرف بزنن تو از چی ذوق کردی؟ و اما تبحر. ! از تبحر ایشان بود که در نسخه انگلیسی برجام کلماتی را که غربیها تعلیق مینامند لغو ترجمه کردند و امروز اونها دست بالا را گرفتن ؟
زورکی پا را تا روی پای دیگر کشاندن و دهان تا بنا گوش باز کردن و خندیدن اسمش دیپلماسی نیست
مردم صبرشون رو از دست دادن فقط خدا رحم کنه آدم میترسه . بابا مسئولین چرا خودشون رو زدن به خواب ؟ حداقل بخاطر صندلی وجایگاه خودتون تکون بخورید
همچنان که قبلا در مورد حیا زدایی می گفتم عمدی است این موارد و یا اعلام یکباره بنزین و بقیه چیزها هم برای عصبانی کردن مردم است تا پروژه ......!!!
دستگاههای امنیتی غیر دولتی چرا ورود نمی کنند سوال است
اصلا فرض کنید هیچکدام از اینها هم نبود و ظریف و معاونش به عنوان دو دوست قدیمی، در خارج از ساعات کاری و یا با گرفتن مرخصی ساعتی، دقایقی را به قدم زدن در برگها می گذراندند. آن آقایانی که تفریح نمی کنند یا یواشکی تفریح می کنند چه گلی به سر این مملکت زده اند که حالا با چند دقیقه پیاده روی ظریف آن گل پژمرده شود؟!!!! چرا به جای اینکه پیگیر آمار کشته شدگان و یا انجام کار علمی تحقیقی بر روی دستگیر شدگان یا معترضین باشند آمده اند و درباره پیاده روی ظریف آسمان ریسمان می بافند؟ چندین روز از این اعتراضات می گذرد اما هنوز حتی یک دقیقه از اظهارات نمایندگان معترضین در تلویزیون و رسانه ها منتشر نشده است. اینها مسایل مهمتر و مرتبط تر با اعتراضات هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
اینها باید گل غلیظ درست کنن و مثل مردم هر شش ساعت یک کیلو بگیرن به سرشون
متاسفانه اکثریت مسولین ما یا نمی شنوند
و یا نمی خواهند تا بشنوند
و یا می شنوند و کاری نمی کنند
و یا می شنوند و میکنند !؟ اما دقیقا بر خلاف خواست و نظر اکثریت نزدیک به تمام مردم !؟
تیترتان شیطنت آمیز و مقدمه تان گمراه کننده است. در ضمن موضوع اصلا ربطی به هم ندارد. این ها در تلاش هستند که موقعیت کشور ارتقا یابد و مقصر اوضاع کنونی نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
از خواب گران خواب گران خیز...
یادمه ظریف شده بود قهرمان ملی
مردی که ایران براش تنها یک موقعیت شغلی عالیه تو زندگی شخصی ای که برنامش رو ریخته
سلام، حتی اگر قرار بود صدای مظلومان به گوش این افراد رسانده شود، روش بسیار اشتباه بود و از شخصی مثل دکتر ظریف بعید است که برای شنیدن داد مظلوم وارد همچین نمایش مسخره ایی باشد،توهین به این ملت کافی است ما به اندازه کافی تحقیر شده ایم
این نظر شماست که می گویید مردم ناراحت شدند اما اینگونه نیست مدیری که تفریح نداشته باشد مدیری که با شادی بیگانه باشد مدیری که با موسیقی بیگانه باشد هرگز نمی تواند برای خیر و صلاح جامعه قدم بردارد و جامعه ای شاداب داشته باشد
مدیر عبوس جامعه ای عبوس را تحویل می دهد
طفلکی ها غافلگیر شدن. اگه میدونست جریان چی هست هرگز اینکار رو انجام نمیدادن

به هر حال این دو نفر هم کار ه ای نیستن و سیاست ها رو اجرا میکنن اما میتونستن شهامت داشته باشن و استعفا بدن اینجور اذت و احترامشون هرگز از بین نمیرفت
مسئولین اگه تفریح نکنند و خوشحال نباشند کی باشه؟عامه مردم که با سه برابر شدن بنزین در حال فلاکت بیشتر هسنتد خوشحال باشند؟
به والله اگر بتوانند ده خط در مورد نئولیبرالیسم مطلب علمی و دقیق بنویسند. کجای اقتصاد ما لیبرال است که نئو هم باشد، چرا آدرس غلط میدهند این چپهای عقب افتاده.
این برنامه بیشتر به التماس شبیه تا اعتراض!!!! چیزی که مسئولین ما ازش لذت میبرند
چقدر از این جمله کلیشه ای "به گوش مسئولان برسانیم" ... تنفر دارم . انگار مسئولین این مملکت در سیاره مریخ به سر می برند. اینها خود به همه احوال ما آگاهند حتی سال های بد و بدتر از این ها رو هم پیش بینی می کنند. که ما وقتی رسیدم تازه می فهمیم چه در انتظارمون بوده... خواب را می توان بیدار کرد ولی به خواب زده را نه...
خدا به داد طراحش برسه , ایده خوبی داشت,جوان خوبی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
الان کسی ازش خبر داره؟
خوب یک عکس از زیارت امامزاده بیژن هم نشان بدهید حله
ما خودمون خواستیم اینطوری زندگی کنیم! ما؟؟ مای ما یا مای اینا ؟!
عامل انزوا وشکست در سیاست خارجی ظریف وعراقچی نیستند فقط انها مجری اوامر بالادستیها هستند واگر هم موسیقی گوش میکردند گناهی نداشتند که مورد خشم ونفرت قرار بگیرند
شايد اينمورد قضاوت عجولانه بوده ولي متاسفانه اينقدر مردم از مسئولين كشور بي تفاوتي و حرفهاي ضدو نقيض شنيدند كه ديگه هيچيو باور نميكنن و به همه چيز نگاه بدبينانه دارند.
نفرت هم از اصولگرا هم اصلاح طلب و هم تدبیر و امید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
واسلام
خودتون دلیل میارین خودتون هم رفعش میکنید واقعا مردم رو چی فرض کردید
خدا بگم چیکارتون کنه که پیر کردید ما رو
این افراد جزو نخبگان و بزرگان جریان اصلاحات هستند، این تفکر و سبک زندگی مختص این دونفر نیست بلکه نماد لببرالیسم و اصلاحات است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
نه اینکه بقیه بهترند
هوا بس نا جوانمردانه سرد است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
سلامت را نمی خواهند پاسخ گفت، سرها در گریبان است.

كسی سربرنیارد كرد پاسخ گفتن و دیدار یاران را.

نگه جز پیش پا را دید نتواند،

كه ره تاریك و لغزان است.

وگر دست محبت سوی كس یازی،

به اكراه آورد دست از بغل بیرون؛

كه سرما سخت سوزان است.

نفس كز گرمگاه سینه می آید برون، ابری شود تاریك.

چو دیوار ایستد در پیش چشمانت.

هوا بس ناجوانمردانه سرد است….آی…..
منم من میهمان هر شبت، لولی وَش مغموم.

منم من سنگ تیپا خورده ی رنجور.

منم دشنام پست آفرینش، نغمه ناجور

نه از رومم، نه از زنگم، همان بی رنگ بی رنگم.

بیا بگشای در، بگشای دلتنگم.
به تابوتِ ستبر ظلمت نه توی مرگ اندود، پنهان ست.

حریفا! رو چراغ باده را بفروز، شب با روز یكسان است.

سلامت را نمی خواهند پاسخ گفت.
تابناك شما خودتون از مشوقها و حاميان اصلي اين دولت بودين . يادتون رفت چطوري سنگ اين دولت رو به سينه ميزدي . حالا شدي مار هفت رنگ و زنگ عوض ميكني
به خدا اين مردم در نجابت وصبوري الگو هستند اين مردم لايق اينهمه بي مهري نيستند كدام صحنه مردم را دعوت كرديد نيامدند
این برنامه کار هر کسی بوده خواسته خرابشون کنه و قطعن قدرت زیادی هم داشته
رنج ومرارت مردم به خاطر لجبازي. افراد بالاتر از دولت است
تا حالا نشنیده بودم راه رفتن روی زمین جرم به حساب میاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
خود را به خواب زدن جرم است.جرم اخلاقی
واسه حسن عباسي هم پخش مي كرديد .
اينها كه امادهمذاكره ولغو تحريمها هستن لجبازي از بالاتر است
این هدفون را باید روی گوش مقامات بالاتر گذاشت تا شاید افاقه کند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
خودشونو به خواب زده اند فایده نداره
نگران نون شب شون باشند؟ نگران پول بنزین شون باشند؟ نگران هزینه تحصیل بچه هاشون باشند؟ و.. .
اگر باور کنیم که همه کشته شدگان اعتراضات, توسط نفوذی ها و اوباش کشته شدند باز هم اگر اندک واجدانی برای دولتمردان باقی مانده باشد از عذاب وجدان نباید خوابشان ببرد چون بستر این اعتراضات و ایجاد این نارضایتی عمومی توسط خودشان صورت گرفته
از الان ندید میگم داشته باشید غیر قابل انتشار ها را
اختلاص که نکرده, قدم زد رو برگ ها. اگه راست میگید برید یقه اختلاص گرا رو بچسبین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
اولا که "اختلاس" . دوما که در اين خبر داره می گخ که اصلا موضوع قدم زدن نبوده بلکه يک سناريو از طرف دانشجويان هتر بوده تا صدای مردم را به گوش ايشان برسانند.
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
اختلاس
خدایا تورو به عظمت خودت قسم زودتر سال ۱۴۰۰ رابرسان !!!
؟؟؟
اون جوانی که آینده اش رو تباه کردید از سر تقصیراتتون نمی گذره

شما از مهندسان مملکت راننده تاکسی و راننده آژانس ساختید

البته اگه به عقوبت خداوند اعتقاد دارید


این خطاب به همه دولتمردان است نه فقط مسئولین دولت
مسئولین
خخخخخخخخخخخخخخخخخ
مسئولین فعلی آن جسارت مورد نیاز مردم را ندارند که منافع جایگاهشان را بخاطر مردم از دست دهند بعبارتی مسئولین مردمی وجود ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
کی بوده
دراین برهه.... قدم زدن روی برگهاوگوش دادن به موسیقی اصلا کاردرستی نیست
دولت درمقابل ملت است نه خدمتگذار
اينکه مردم عادی ، زود قضاوت کنند و عصبانی شوند ، البته رفتار مناسبی نيست ولی اينکه آقای دلاوری از تريبون صدا و سيما استفاده کنه و در برنامه تهران 20 با تمسخر و عصباتيت موضوع قدم زدن روی برگهای پاييزی و گوش دادن به موسيقی را اعلام کنه و حتی تلاش نکنه تا بعنوان يک گزارشگر و يک فعال رسانه ای، حقيقت ماجرا را بفهمه و بعد يک مطلبی رو اعلام کنه، جدا بد و از ادب حرفه ای کاملا به دور است. صدا و سيما اصلا بغض و کينه خودش را نسبت به اين دولت و افرادش مخفی نمی کنه !
تمام مشکل از خود ما ملت هست. تمام مشکلات. تا ملت اصلاح نشه، هیچ چیز دیگری درست نخواهد شد.
این صدای فرودستان است؛ آنان که روزی سایه بالای سرمان بودند و اکنون در زیر پاهایمان لگد می‌شوند. از شیلی و فرانسه و عراق تا تهران و شهریار و ماهشهر. گاهی با فقر و گاهی با گلوله. چه زیبا توصیف کردی برادر...
این آقایان شورش را درآوردند مخصوصا عراقچی که منتظر پست وزارت خارجه را بگیرد. از از آقای ظریف این کار بعید بود. صدا و سیما هم دیروز در بخشهای نختلف این شاهکار اقایان را نشان داد دائم در حال نیشخند زدن به مردم و دائم در سفرو حضر ، مهم نیست در کشور و برای مردم چه میگذرد.
قدم زدن مسئولین جرم است ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
بر روی درد مردم آری
اصلا کی گفته ظریف رو برگ راه بره؟ باید استیضاحش کنند تا یاد بگیره از این به بعد نه خودش و نه معاونش رو برگها را مرند باید رو خار و خاشاک قدم بگذارند.
اونایی باعث این بدبختی شدن که به خاطر دعوای جناحی نگذاشتن برجام به نتیجه برسه. اگه سنگ اندازی نکرده بودن و گذاشته بودن کشورهای خارجی نطیر فرانسه ، المان ژاپن و کره بعد از گشایش برجام سرمایه گزاری میکردن تو ایران، الان اونا هم از هوا شدن برجام متضرر میشدن.

هوش خوشون روسیه ، ترکیه ، چین و تمام همسایه های ایرانه این شرایط.
ابریک میگم به تندرو ها که بخلطر بازگشت به دولت، مجلس و خبرگان از هیچ تلاشی علیه ملت فروگذار نکردن.
تبریک میگم به رییس جمهور و نمایندگان مجلس که به اعتماد مردم خیانت کردن.
ابریک ویژه تر به آقایان شریعتمداری، پروفسور همه چیز دان حسن عباسی، دکتر با تبصره تمام دروس دبیرستان دکتر پروفسور زاکانی .‌‌.‌.
به عنوان یکی از آحاد ملت محروسه ایران ایرادی در راه رفتن سیاستمداران بر برگ های پاییزی نمی بینم
سلام مگر نمیدانید تو کشور ما دیگه رییس‌جمهور و دولت هیچگاره اند. آنقدر نهادهایی موازی هستند. که فقط قصدشان زمین زدن روحانی بوده و هست. هر روز یکی دولت را میکوبد. تمام تریبون ها.صداوسیما و....در دست مخالفین منتخب مردم هستند و....
برجام دستاوردی بود فراتر از پیروزی دکتر محمد مصدق در دفاع از حقوق ملت ایران در جریان ملی شدن نفت در دادگاه بین المللی لاهه اما متاسفانه حافظه تاریخی ما ملت برخی اوقات دقیق کار نمی‌کند توافقنامه برجام فبل از آنکه ترامپ دیوانه نابودش کند با سم پاشی تندروهای داخلی مضمحل شد چرا که منافع جناحی یر منافع ملی ارجح تر میباشد
..............و.................!!!!!!!؟؟؟؟؟؟ غیرقابل انتشار
متاسفم برای اون خبرنگارانی که باید صدای مردم باشند ولی در کمال خونسردی در حال تهیه عکس و فیلم از آقایون هستند.
آهای دانشجو های حواس پرت... در همین منطقه ۱۲ سری به محله دروازه غار بزنید بعد با چشمان خود خرد شدن مردم را در زیر پاهایتان احساس می کردید و دادهایتان را بر سر امثال آقای ظریف و شهردار منطقه ۱۲ که دائما در حال شوآف کردن در شبکه های اجتماعی هست میکشیدید
این صدای خش خش برگها نیست،صدای خورد شدن استخوان مردم زیر پای آقایان است. کاش خبرنگارانی که رفتن اونجا آقایان را به قدم زدن در بین مردم دعوت میکردن تا صدای واقعی پاییز را بشنوند
اینکه چرا رفته اند سراغ ظریف و معاونش جای سوال داره! اینها جزو معدود افراد کابینه روحانی هستند که در چارچوب خط قرمز های نظام هر چه در توان داشتند، به کار گرفتند تا ایران بتونه با دنیا تعامل کنه! می توانستند بروند سراغ وزیر کشور، می توانستند بروند سراغ اعضای شورای نگهبان و ... . به هر حال یا دیواری کوتاه تر از ظریف پیدا نکرده اند یا قصد تخریب ظریف را داشته اند که البته در این نزدیکی انتخابات و با وجود دشمنان داخلی و خارجی برای ظریف، دومی محتمل تر است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی