بازدید 10606

طارمی مدرس هنر پنالتی گرفتن در پرتغال

کد خبر: ۹۴۵۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱ 18 December 2019

درخشش مهدی طارمی در پرتغال ادامه دارد.

به گزارش تابناک، ورزش سه نوشت: در بازگشت به ترکیب اصلی ریوآوه این تیم با نمایش تاثیرگذار مهدی طارمی توانست از مرحله یک هشتم نهایی جان سالم به در برده و به جمع هشت تیم پایانی جام حذفی پرتغال برسد، جایی که در قرعه کشی ممکن است طعم تقابل با یکی از غول‌های بزرگ این کشور برای رسیدن به نیمه نهایی را بچشد.

مهاجم ملی پوش ایرانی با وجود این که در برد ۲-۰ مقابل مارینهنس نامش در میان گلزنان دیده نشد، اما در دقیقه ۶۰ این بازی و در حالی که ریوآوه با یک گل از میزبان پیش بود دوباره با زرنگی خاص خود از حریف پنالتی گرفت تا به واسطه همین صحنه جنجالی مورد توجه رسانه‌ها قرار بگیرد.

طارمی که تا پیش از این با ۵ گل زده و گرفتن ۴ پنالتی به آماری جال توجه دست یافته بود شب گذشته در حالی پنجمین پنالتی را برای ریوآوه با زرنگی گرفت که رسانه‌های پرتغالی این هنر مهدی را بولد کرده و به آن پرداختند.

روزنامه diarioleiria چاپ لیسبون در گزارش خود از برتری ریوآوه و صعود شاگردان کاراخال به جمع هشت تیم برتر جام حذفی پرتغال با اشاره به هنر پنالتی گرفتن طارمی از مدافعان حریف به صحنه اتفاق افتاده در محوطه جریمه مارینهنس پرداخت و نوشت: «در توصیف این صحنه باید نوشت طارمی پنالتی گرفت، چون مدافع حریف قصدی برای پنالتی نداشت و برای توپ تکل زد. مهاجم ایرانی که پیش از این هم هنر خود در گرفتن پنالتی را نشان داده بود این بار هم با زرنگی خاصی داور را مجبور کرد تا بر سوت خود به نشان پنالتی بدمد».

شاید اولین بار هنر ستاره ایرانی در گرفتن پنالتی از رقیبان در بازی مهم با اسپورتینگ لیسبون به چشم آمد، جایی که طارمی سه بار داور را مجبور کرد تا خطای روی این بازیکن در محوطه جریمه را سوت بزند و ورزشگاه خانگی اسپورتینگ را در بهت و حیرت فرو ببرد. لیسبونی‌ها که تصور نمی‌کردند مهاجم ایرانی ریوآوه سه بار از مدافعان این تیم پنالتی بگیرد بعد از بازی واکنش‌های زیادی به این هنر نشان دادند درست مثل رسانه‌های مهم پرتغال که القاب جالبی برای طارمی در نظر گرفتند.

کارلوس کارواخال در توصیف توانایی‌های طارمی در پنالتی گرفتن گفت: «مهدی از انعطاف بدنی فوق العاده‌ای برخوردار است که گام‌های بلند و سرعت خوب این بازیکن در لحظه عبور از یار مستقیم هر مدافعی را وادار می‌کند تا روی او خطا کند. برخلاف این که بسیاری اعتقاد دارند طارمی از مدافعان پنالتی می‌گیرد من اعتقاد دارم روی این بازیکن خطای پنالتی صورت می‌گیرد». البته پنجمین پنالتی مهدی در این فصل برای ریوآوه به تور دروازه نچسبید تا آمار ۵ پاس گل (در اروپا بازیکنی که پنالتی می‌گیرد آمار پاس گل برایش ثبت می‌شود) برای او درج شود، اما هنر بالای مهدی در پنالتی گرفتن همه توجهات را معطوف او کرده است.

ستاره ۲۷ ساله بوشهری چه آن زمان که برای پرسپولیس در لیگ برتر ایران بازی می‌کرد چه روز‌هایی که در لیگ ستارگان قطر برای الغرافه توپ می‌زد همواره آمار قابل توجهی در گرفتن پنالتی از خود به ثبت رسانده است تا جایی که چندی پیش رسانه‌های معتبر پرتغالی همچون ABOLA به طارمی لقب «پنالتی گیر» داد، لقبی که با فشار به داوران برای سوت زدن خطا‌های انجام شده روی طارمی می‌تواند از این پس به ضرر ستاره ایرانی ریوآوه نیز تمام شود. بازیکنی که در فصل جاری رقابت‌های باشگاهی پرتغال هنوز کسی به آمار پنالتی گرفتن او از رقبا نرسیده و با این روند ممکن است رکوردی جاودانه نیز از خود برجا بگذارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر