بازدید 2786

دموکراتها به دنبال ایراد شهادت بولتون و مولوینی در مجلس سنا هستند

بر اساس یک نامه حاوی جزئیات طرح کلی استیضاح دونالد ترامپ در کنگره آمریکا، دموکراتهای سنای این کشور پیشنهاد یک محاکمه چند هفته‌ای برای وی در این مجلس را همراه با مطالبه شهادت از سوی چهار شاهد جدید از جمله جان بولتون و میک مولوینی مطرح کرده‌اند.
کد خبر: ۹۴۴۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱ 16 December 2019

بر اساس یک نامه حاوی جزئیات طرح کلی استیضاح دونالد ترامپ در کنگره آمریکا، دموکراتهای سنای این کشور پیشنهاد یک محاکمه چند هفته‌ای برای وی در این مجلس را همراه با مطالبه شهادت از سوی چهار شاهد جدید از جمله جان بولتون و میک مولوینی مطرح کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای به میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوریخواه این مجلس آنچه را که یک ساختار "عادلانه و صادقانه" خوانده برای محاکمه برای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد داده است. این در واقع تلاشی از سوی شومر به منظور انجام مذاکرات با رهبران جمهوریخواهان در آستانه رای‌گیری در مجلس نمایندگان آمریکا بر سر تصویب بندهای مربوط به استیضاح دونالد ترامپ است؛ تصویبی که به سبب تسلط دموکراتها بر مجلس نمایندگان تقریبا قطعی خواهد بود. با این حال انتظار می رود با توجه به تسلط جمهوریخواهان بر مجلس سنای آمریکا ترامپ در نهایت در محاکمه مربوط به استیضاحش در این مجلس تبرئه شود.

میچ مک‌کانل، اعلام کرده که برگزاری محاکمه‌ای سریع برای ترامپ را ترجیح می دهد.

شومر در نامه‌اش به وی نوشته است: این محاکمه باید محاکمه‌ای عادلانه و با در نظر گرفتن تمامی حقایق مربوطه باشد و منجر به استفاده از اختیار انحصاری مجلس سنا برای استیضاح رئیس جمهور بر طبق قانون اساسی و همراه با حفظ یکپارچگی و منزلت شود. در این محاکمه باید تمامی شواهد شنیده شوند و در آن داوری عادلانه وجود داشته باشد و نهایتا باید در آزمون انصاف نزد مردم آمریکا سربلند باشد.

یک سخنگوی مک کانل روز یکشنبه گفت که این دو رهبر قرار است به زودی با یکدیگر دیدار کنند. داگ آندرس، سخنگوی مک کانل اظهار کرد: مک کانل صراحتا از برنامه‌اش برای دیدار با شومر به هدف بحث درباره رئوس کلی محاکمه برای استیضاح ترامپ خبر داده است. چارچوب زمانی تغییر نکرده است.

شومر در نامه خود پیشنهاد یک ساختار و چارچوب زمانی دقیق و همراه با جزئیات را برای محاکمه مربوط به استیضاح ترامپ با شروع از تاریخ 7 ژانویه مطرح کرده است؛ فرآیندی که در ادامه آن جان رابرتس، قاضی ارشد برای نظارت بر آن سوگند یاد کرده و در طی چند هفته شاهد تلاشهای دموکراتها برای احضار شاهدان و برپایی جلسات ایراد شهادت به ویژه پیرامون تصمیم ترامپ برای گرو نگه داشتن کمکهای نظامی آمریکا به اوکراین به منظور مجبور کردن دولت این کشور برای انجام تحقیقات درباره فساد احتمالی جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری پیشتاز حزب دموکرات، خواهد بود. قرار است در تاریخ 6 ژانویه تدابیر پیش از محاکمه به اجرا در بیایند.

بر اساس این گزارش، دموکراتها خواستار ایراد شهادت جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ، میک مولوینی، رئیس دفتر موقت کاخ سفید که موضوع اعمال فشار بر اوکراین با  عدم اعطای کمکهای نظامی آمریکا به این کشور را تصدیق کرده، همراه با دو مقام دیگر شامل یک دستیار ارشد مولوینی به نام رابرت بلر و یک مقام بودجه‌ای مسئول مدیریت مساله اوکراین به نام مایکل دافی شده‌اند.

دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا در حال تصمیم‌گیری درباره این که چه کسی پرونده استیضاح را در سنا پیگیری کند هستند و همزمان یک گروه از قانونگذاران در مجلس نمایندگان آمریکا از رهبران این حزب خواسته‌اند در اقدامی غیرعادی، جاستین آماش، نماینده جمهوریخواه سابق و مستقل فعلی را به عنوان مدیر استیضاح تعیین کند. آماش چندی پیش حزب جمهوریخواه را بعد از تقاضایش برای استیضاح شدن ترامپ، ترک کرده و تبدیل به یک نماینده مستقل شد.

شومر در نامه خود چارچوب زمانی دقیقی را برای فرآیند استیضاح ترامپ در مجلس سنا پیشنهاد داده که مجموعاً شامل 126 ساعت می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل