بازدید 8945
۴

مردم ایران چقدر اطلاعات سیاسی دارند؟

بر اساس آمارگیری مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا) از چهار هزار و ۸۹۰ نفر از شهروندان بالای ۱۸ سال کشور، میزان اطلاعات سیاسی مردم ایران مورد بررسی قرار گرفته و برخی پرسش‌ها درباره این موضوع از آنها مطرح شده است. در این اینفوگرافیک خلاصه نتایج این تحقیق را مشاهده می‌کنید. این پژوهش اردیبهشت ۱۳۹۷ انجام شده و آذر ۹۸ منتشر شده است.
کد خبر: ۹۴۳۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵ 14 December 2019

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۴
آخه همه رو يه جا شما بلدي
جواب این سوال به عوامل مختلف و متعدد بستگی دارد!!!
كشور ايران يكي از سياسي ترين كشورهاست بطوري كه براي مثال اگر ما هرم مازلو را در نظر بگيريم قسمت انتهاي هرم كه وسيع است (نيازهاي فيزيولوژيكي) مردم ايران قرار دارند كه به نوعي اطلاعات يا فعاليت سياسي انجام مي دهند براي مثال اگر شما به دورافتاده ترين روستاي كشور هم مراجعه كنيد مشاهده مي كنيد اهالي دسترسي به راديو داشته و اخبار را هر 15 دقيقه رصد مي كنند. اين نشان مي دهد به دليل كمبودها و ناكافي بودن رفاه اجتماعي مردم بسمت مسائل سياسي گرايش پيدا مي كنند. ولي در كشور امريكا دقيقا برعكس اين جريان اتفاق مي افتد بطوري كه اگر شما از مردم بپرسيد اسم رئيس مجلس سنا چيست خيلي ها شايد اسم ايشان را ندانند و از لحاظ سياسي در نوك هرم مازلو هستند.
الان یکی دو سالی هست که نه نام وزرای دولت و نه نام نمایندگان و نه غیره برام مهم نیست تا قبل از این هم از سن 15 سالگی تا الان که 43 سالمه توی هر انتخاباتی شرکت کرده بودم...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها