بازدید 8593
۴

جمع آوری کیک‌های حاوی قرص در آبدانان ایلام

بعد از گزارش‌های مردمی در شهرستان آبدانان مبنی بر کیک‌های حاوی قرص، این کیک‌ها در سطح شهرستان جمع آوری شدند.
کد خبر: ۹۴۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۳ 13 December 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، بعد از پیدا شدن قرص در کیک و کلوچه در برخی از استان‌های کشور، یکی از ساکنان شهرک هزارانی در شهرستان آبدانان در جنوب استان ایلام از پیدا کردن قرص در کیک یکی از برند‌های معروف خبر داد.

بعد از این گزارش مردمی، نهاد‌های بهداشتی و نظارتی موضوع را بررسی کردند.

جمع آوری کیک‌های آلوده

شبکه بهداشت آبدانان نیز در این زمینه اعلام کرد: باتوجه به بازرسی‌های بعمل آمده توسط بازرسین بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان، کیک‌هایی با نام تجاری تی تاپ طلایی ساخت کارخانجات مشهد و شیرین عسل و کیک دولایه تبرک ساخت شهرک صنعتی کاوه شهر ساوه، در سطح بازار وجود دارد که پس از برسی وجود قرص در داخل بعضی از این محصولات اثبات شده است.

محصولات فوق در سطح فروشگاه‌های توزیع کننده در حال جمع آوری بوده و جهت آزمایشات لازم به آزمایشگاه رفرانس ارسال شده اند با توجه به اینکه موارد مشابه در سایر استان‌ها هم مشاهده شده است؛ لذا از همشهریان تقاضا می‌شود در خرید و مصرف اینگونه محصولات دقت لازم را بعمل آورند، و در صورت مشاهده وجود قرص در این محصولات واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت ودرمان شهرستان را با شماره تلفن ۳۳۶۲۲۳۰۰ مطلع کنند.

اطلاعیه علوم پزشکی ایلام

علوم پزشکی ایلام نیز طی یک اطلاعیه اعلام کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده وجود قرص و کپسول در کیک‌های خوراکی، به خط تولید این محصولات مربوط نبوده و پس از تولید بصورت جاگذاری و یا تعویض کیک‌های داخل بسته بندی، انجام شده‌است.

موردی که ناشی از مصرف این موارد بوده و منجر به مشکل در سلامتی فردی شده باشد گزارش نشده است.

با توجه به اینکه مداخلاتی با انگیزه‌های خاص در سطح توزیع و عرضه اتفاق افتاده است در موارد مشاهده شده کلیه پروسه توزیع و عرضه مورد بررسی کامل قرار گرفته است و پیگیری‌ها ادامه دارد.

به منظور حفظ امنیت مواد خوراکی رعایت زنجیره توزیع و لزوم تامین اجناس از شرکت‌های توزیع مجاز مورد تاکید بوده و درصورت اثبات خرید عرضه کنندگان از مراکز توزیع غیر رسمی تبعات قانونی آن متوجه افراد خاطی می‌باشد.

بررسی سایر عوامل نظیر قصد و نیت انجام این کار در حوزه صلاحیت و اختیارات دانشگاه علوم پزشکی نبوده و مراجع انتظامی و امنیتی موضوع را بررسی خواهند کرد.

با توجه به احتمال تکرار چنین اقداماتی، مردم عزیز استان ضمن هوشیاری و دقت نظر در تامین مایحتاج خود، می‌توانند با گزارش موارد مشکوک یا عینی به سامانه تلفنی ۱۹۰ و معرفی محل عرضه، در بررسی و مداخله سریعتر مساعدت کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
بالاخره اسم چند تا کارخونه را اعلام کردن که کار خوبیه و همینطور هشدار دادن که مردم در خوردن این جور موارد هم دقت کنن که این هم خیلی خوبه ولی هنوز نگفتن قرصها چیه ولی اگر فراگیر بشه دیگه نمیشه جلوشو گرفت و کارخونه های مواد غذایی بیچاره میشن. من تو آلمان دیده بودم که یه عده از این کار باجگیری میکردن که به شرکت سازنده یا فروشگاه بگن که تو کدوم محصول یا کدوم قفسه اون مورد آلوده را گذاشتن البته اگر درست یادم باشه اونا تو سسهای یکبار مصرف با قوطی های پلاستیکی ماده سمی تزریق کرده بودن بعد روش را آب بندی کرده بودن. جریان مال 35 سال پیشه
لطفا تا این قرصها هم مشکل ساز نشده و شایعات قوت نگرفته اطلاع رسانی کنید تا مردم دشمنان و دسیسه های خارجی ها را بشناسند .لعنت بر کسانی که اینکارها را میکنند.اینها باید اعدام شوند
چطور بعد از یک هفته هنوز هیچ دستگاه مرتبط اعلام نکرده این قرصها حاوی چیست؟
در تمام ایران پخش کردند بی شرفهها .........................کرمان جابهار اینجا .وووووووووووووووووووووووو
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر