بازدید 5438

انتقاد کرزای از آمریکا برای گسترش فساد در افغانستان

رئیس جمهور سابق افغانستان در مصاحبه‌ای درباره اسناد تازه منتشر شده، گفت دولت‌های آمریکایی، جامعه را درباره جنگ در افغانستان گمراه کردند
کد خبر: ۹۴۳۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۳ 11 December 2019

رئیس جمهور سابق افغانستان در مصاحبه‌ای درباره اسناد تازه منتشر شده، گفت دولت‌های آمریکایی، جامعه را درباره جنگ در افغانستان گمراه کردند

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از آسوشیتدپرس، رئیس جمهور سابق افغانستان روز سه شنبه اعلام کرد واشنگتن بدون هیچ پاسخگویی با صرف صد‌ها میلیون دلار طی دو دهه گذشته، به گسترش فساد در کشورش (افغانستان) کمک کرده است.

حامد کرزای در مصاحبه‌ای درباره اسناد تازه منتشر شده در روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، گفت: دولت‌های آمریکایی جامعه را درباره جنگ در افغانستان گمراه کردند.

وی افزود: این اسناد که روزنامه واشنگتن پست به آن‌ها دست پیدا کرده است، شکایت‌های دیرینه او را درباره مخارج آمریکا تایید می‌کند.

هزاران صفحه از اسناد تازه منتشر شده نشان می‌دهد که دولت‌های آمریکایی درباره موفقیت‌ها دروغ می‌گویند و شکست هایشان را پنهان می‌کنند.

کرزای در این مصاحبه اظهار داشت: آمریکا صد‌ها میلیون دلار را در جنگ با تروریسم خرج کرد، این پول به سمت پیمانکار‌ها و شرکت‌های امنیتی خصوصی سرازیر شد و این موضوع گسترش فساد را به همراه آورد.

وی تاکید کرد: در این زمینه هیچ پاسخگویی وجود نداشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل