بازدید 9014

توضیحاتی درباره واکسن‌های وارداتی آنفلوآنزا

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: با وجود تبلیغات انجام شده برخی افراد علیه واکسن، امسال به خاطر اطلاع رسانی‌های انجام شده، واکسن آنفلوآنزا ۵۵ درصد بیشتر از سال قبل تلقیح و ۳۰ درصد نیز بیشتر از سال قبل وارد کشور شد.
کد خبر: ۹۴۲۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹ 08 December 2019
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، کیانوش جهانپور درباره تزریق واکسن آنفلوآنزا در سال جاری افزود: علی رغم انجام تبلیغات علیه واکسن، به دلیل اطلاع رسانی‌های انجام شده در سال جاری، واکسن آنفولانزا ۵۵ درصد بیشتر از سال قبل تلقیح و ۳۰ درصد بیشتر از سال قبل وارد شد و همچنین این واکسن در سال جاری دو هفته زودتر از سال قبل وارد بازار شد. سال گذشته در مجموع یک میلیون و ۴۰۰ هزار واکسن وارد شد که ۴۰۰ هزار عدد آن امحا شد. در سال جاری یک میلیون و ۸۶۰ هزار واکسن آنفلوآنزا وارد شد.

وی ادامه داد: البته هیچ وقت قرار نیست همه افراد یک جامعه واکسن آنفلوآنزا تلقیح کنند و تزریق این واکسن فقط برای افراد پرخطر که در معرض ابتلا به این بیماری هستند، توصیه می‌شود.

جهانپور بیان کرد: کل تولید واکسن آنفلوآنز در جهان به اندازه کل جمعیت ایران نیست و از طرفی برخی افراد تلاش می‌کنند ته مانده واکسن‌های وارد شده را با ایجاد تقاضای القایی به مردم بفروشند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: آنفلوآنزا هر ساله قربانی می‌گیرد و نکته دیگر اینکه مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزا در طول سال خیلی بیشتر از اپیدمی ایجاد شده در بازه زمانی فعلی است.

وی افزود: سال ۹۴ بیش از ۲۴۸ نفر در اثر آنفلوآنزا در ایران فوت کردند و در سال‌های ۹۵ و ۹۶ و ۹۷ هم این میزان کمتر شد و از طرفی واکسیناسیون هم کمتر بود.

جهانپور گفت: تنها در سال گذشته، بیش از ۴۰۰ هزار واکسن آنفلوآنزا دور ریخته شده در حالیکه تعداد کل واردات هم کمتر از امسال بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل