بازدید 9937
۳

بازار کم رمق فرش دستباف مرکزی

کد خبر: ۹۴۲۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹ 08 December 2019
روزگاری استان مرکزی یکی از قطب‌های تولید فرش دستباف کشور بود که مشتریان جهانی برای آن سر و دست می‌شکستند، اما امروز همچون بیماری در حال احتضار، می‌رود که به دست فراموشی سپرده شود.

کشور‌هایی از قبیل: افغانستان، ترکیه و چین در زمینه تولید فرش با ایران رقابت می‌کنند و این موضوع بازار تولید فرش کشور را با مشکل مواجه ساخته است. صادرات فرش استان مرکزی در دو دهه به عنوان اولین کالای غیرنفتی مطرح بود، یعنی پتانسیل و ظرفیت بسیار در این حوزه وجود دارد که با حمایت‌های لازم به رونق بیشتر فرش استان می‌انجامد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سلام قیمت کمتر فرشهای مصنوعی اجاره به عرض اندام فرش طبیعی نمیدهد واز سود سرشار فرشهای مصنوعی هم نمیتوانند بگذرند فرش ایرانی را نابود کردند
مردم فرش ماشینی هم نمی تونند بخرند چطوری فرش 40 50 تا 300 میلیون پول فرش بدهند
استان مرکزی اونقدر تولید فرش بالایی داشت که در هر خانه روستایی اون حداقل یک دار قالی برپا بود و خریداران عمده فرش روزانه در روستاها بودن و بر بافتن سفارشهاشون نظارت میکردن. اما الان تقریبا هیچ بافنده ماهری در استان باقی نمونده و اون نسل به دلیل بی رونقی کار نتونستن هنر خودشون رو به نسل بعدی منتقل کنن. فرش ساروق اراک روزی گرانترین فرش ایران بود و خریداران خارجی تشنه خریدن این هنر دستباف ایران بودن. افسوس.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل