بازدید 5131

مهار آتش سوزی مخازن نفتی در بوشهر

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دیلم استان بوشهر گفت: ۲ مخزن نفتی شرکت پتروامید آسیا در حوزه استحفاظی این شهرستان شامگاه شنبه بر اثر برخورد صاعقه آتش گرفت که اقدام بموقع نیرو‌های آتش‌نشانی این شرکت مهار و خاموش شد.
کد خبر: ۹۴۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۷ 08 December 2019
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، محمدباقر گله گیر گفت: با حضور بموقع و سرعت عمل واحد ایمنی و آتش‌نشانی شرکت پتروامید آسیا در مهار و خاموش کردن آتش سوزی، خسارت و آسیب جدی به تاسیسات نفتی این منطقه وارد نشده‌است.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دیلم گفت: نیرو‌های آن شرکت و شرکت‌های نفتی منطقه در حال آماده باش هستند و مدیریت بحران این شهرستان بطور مستمر با مسئولان آن شرکت در تماس و آماده هرگونه همکاری است.

مخازن ذخیره سازی ۱۰ میلیون بشکه‌ای نفت خام شرکت پترو امید آسیا بزرگترین پروژه ذخیره‌سازی بخش خصوصی کشور است در حوزه شهرستان دیلم واقع است و دارای یکی از بزرگترین سیستم‌های اندازه گیری نفت خام (میترینگ)، اتاق کنترل هوشمند است که در زمان حوادث پیش بینی نشده مانع از شعله ور شدن آتش و خسارت جانی و مالی خواهد شد.

این تاسیسات شامل هشت مخزن یک میلیون بشکه‌ای، ۲ مخزن ۵۰۰ هزار بشکه‌ای و ۴ مخزن هر کدام به ظرفیت ۲۵۰ هزار بشکه و در مجموع معادل ۱۰ میلیون بشکه است.

مخازن نفتی شرکت پترو امید آسیا در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در مسیر پروژه انتقال نفت حوزه مناطق نفت خیز جنوب شامل مناطق مسجد سلیمان، اهواز، مارون، آغاجاری و گچساران قرار گرفته که پس از جمع آوری نفت در منطقه گره و گناوه زمینه انتقال به جزیره خارگ را برای صادرات فراهم می‌کند.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر واقع است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر