بازدید 5894
۲

اعتصاب سراسری فرانسه وارد دومین روز شد

اعتصاب سراسری اتحادیه های تجاری فرانسه علیه اصلاح نظام بازنشستگی در این کشور روز جمعه وارد دومین روز خود شد.
کد خبر: ۹۴۱۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴ 06 December 2019

اعتصاب سراسری که به اختلال در سیستم حمل و نقل عمومی و تعطیلی مدارس در سرتاسر فرانسه انجامید، روز جمعه وارد دومین روز خود شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، این اعتصاب سیستم حمل و نقل عمومی فرانسه را فلج کرد و مدارس را در سراسر این کشور به تعطیلی کشاند.

در این میان، دولت ماکرون به همراه شمار زیادی از شهروندان عادی فرانسه، درصدد طراحی برنامه هایی برای کنار آمدن با این اعتصابها در روزهای پایانی هفته هستند.

گفتنی است که کارگران خدمات حمل و نقل ریلی به تمدید اعتصاب خود در روز جمعه رأی دادند و اتحادیه های کارگری در بخش اتوبوس و مترو پاریس نیز اعلام کردند که اعتصاب آنها تا روز دوشنبه ادامه می یابد.

سایر اتحادیه های تجاری نیز قرار است اوایل روز جمعه در مورد مدت زمان اعتصاب خود تصمیم بگیرند.

به گزارش مهر، دولت فرانسه با ناکارآمد عنوان کردن سیستم بازنشستگی فعلی، اعلام کرده است که در نظر دارد تا سیستمی ساده طراحی کند تا در آن همه مستمری‌بگیران از حقوق برابر برخوردار باشند، اما این طرح با مخالفت‌ها و انتقادات گسترده در این کشور روبرو شد.

موج اعتصاب اخیر در فرانسه که همراه با اعتراضات در لیون و مارسی نیز بوده است، بزرگترین اعتراض در فرانسه از زمان شکل گیری جنبش جلیقه زردها در سال گذشته به شمار می‌رود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲
خیلی جالب است این فرانسه از همان دریچه ایی برایمان شاخ و شانه می کشد که ماه ها است گریبانش را گرفته و مردم فرانسه هر شنبه و یک شنبه وقت خود را بجای استراحت کردن در خیابانها به حالت تظاهرات و اعتراض می گذرانند
واقعیت محض : صدای مردم همواره بلند تر است از صدای سیاسیون می باشد . حالا می خواهد در قلب دمکراسی جهانی باشد یا در قلب خاورمیانه همواره ناآرام
ماکرون هروقت خواستار استقلال روسیه میشه امریکا یک شورش درفرانسه اغاز میکنه
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی