بازدید 5847
۱

روسیه و اوکراین قرارداد ترانزیت نفت امضا کردند

شرکت دولتی ترانس نفت روسیه و شرکت دولتی اوکرترانس نفتا اوکراین با وجود پنج سال اختلاف میان سران سیاسی دو کشور و همچین، اما و اگر‌های فراوان در خصوص تمدید همکار‌ها درحوزه انرژی، سرانجام قرارداد دهساله ترانزیت گاز امضا کردند.
کد خبر: ۹۴۱۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰ 04 December 2019
دفتر مطبوعاتی شرکت اوکرترانس نفتا روز سه‌شنبه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک نوشت: اوکرترانس نفتا و ترانس نفت روسیه با امضای قرارداد الحاقی، سند ترانزیت نفت روسیه از طریق اوکراین به اروپا را برای ۱۰ سال دیگر (تا اول ماه ژانویه سال ۲۰۳۰) تمدید کردند.

دبه گزارش تابناک به نقل از ایرنا، ر گزارش شرکت اوکراینی گفته شده است: دو شرکت همچنین برخی مفاد قرارداد را با توجه به تحولات در بازار خدمات انتقال نفت در منطقه تغییر دادند.

براساس اطلاعات شرکت اوکرترانس نفتا، در ۱۰ ماه گذشته، این شرکت ۱۲ میلیون و ۶۰۶ هزار تن نفت را از روسیه حمل کرد که ۱۰ میلیون و ۶۳۷ هزار تن برای ترانزیت به مقصد اروپا و بقیه برای مصارف داخل اوکراین بوده است.
روابط روسیه و اوکراین در عرصه انرژی تحت تاثیر تنش‌های شدید بین دو کشور نسبت به پیش از سال ۲۰۱۴ که حکومت غرب گرا در کییف روی کار آمد کاهش چشمگیر یافته است.

اوکراین از حدود سه سال پیش خرید گاز از روسیه را متوقف کرده و گاز از اروپا وارد می‌کند و روس‌ها می‌گویند چرا کییف گاز روسیه را از اروپایی‌ها باز خرید می‌کند.

اعتبار قرارداد ترانزیت گاز روسیه از طریق اوکراین به اروپا هم اواخر ماه دسامبر جاری به پایان می‌رسد و اختلافات مسکو و کییف درباره شرایط ترانزیت مانع از امضای قرارداد جدید شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آشتي كردن؟! فقط مي خواستند مسافران بيگناه يك هواپيماي مسافربري مالزيايي رو به كشتن بدن ؟!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر