بازدید 6110

ترامپ در جلسات استماع استیضاح شرکت نخواهد کرد

کاخ سفید با ارسال یک نامه به کمیته قضایی مجلس نمایندگان اعلام کرد که در جلسات استماع مربوط به تحقیقات استیضاح ترامپ شرکت نخواهد کرد.
کد خبر: ۹۴۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۴ 02 December 2019

کاخ سفید با ارسال یک نامه به کمیته قضایی مجلس نمایندگان اعلام کرد که در جلسات استماع مربوط به تحقیقات استیضاح ترامپ شرکت نخواهد کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، پایگاه خبری پالتیکو گزارش داد که کاخ سفید به اطلاع مجلس نمایندگان آمریکا رسانده است که رئیس جمهور در جلسه کمیته اطلاعات مجلس درباره استیضاح شرکت نخواهد کرد.

این گزارش افزود: این تصمیم نشان دهنده این موضوع است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به توصیه متحدان خود در دولت و هم حزبی‌هایش در مجلس نمایندگان آمریکا گوش کرده و نمی‌خواهد با حضور در جلسه استماع کمیته مجلس در این باره به روند استیضاح اعتبار دهد؛ چرا که آنها این فرایند را غیرقانونی و نامشروع می‌دانند.

براساس این گزارش، این تصمیم همچنین به این معنی است که ترامپ در دفاع از خود در اولین جلسه کمیته استیضاح که روز چهارشنبه برگزار خواهد شد، روی نزدیکترین متحدان جمهوریخواه خود در مجلس نمایندگان از جمله جیم جردن نماینده اوهایو، جان رتکلیف نماینده تگزاس، و مت گائتز از فلوریدا حساب باز کرده است.

«پَت سیپولون» مشاور کاخ سفید طی نامه‌ای به جرد ندلر رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان گفته، تحت شرایط کنونی، ما قصد نداریم در جلسه استماع شما شرکت کنیم.

کاخ سفید این پروسه را غیرمنصفانه خوانده و حضور رئیس جمهور در آن رد کرده است.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان هفته پیش از ترامپ درخواست کرده بود که تا روز یک شنبه مشخص کند که خودش یا نماینده قضایی وی روز چهارشنبه در این نشست استماع حضور خواهد یافت یا نه.

دموکراتها تلاش می‌کنند تا پایان ماه دسامبر درباره استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا رای گیری کنند.

جرد ندلر همچنین از ترامپ خواسته بود که مشخص کند آیا قصد دارد در جلسات کمیته که تا هفته بعد به طول خواهد انجامید شرکت کند..

نامه کاخ سفید به مجلس نمایندگان در ادامه موضع ترامپ و دیگر جمهوریخواهان است که معتقدند روند استیضاح نامشروع و غیرمنصفانه است. ترامپ و نمایندگان جمهوریخواه متحد وی دموکراتها را متهم کرده‌اند که فرصت لازم برای ارائه مدارک و شواهد و بررسی کافی شرایط مور نظر را فراهم نکرده‌اند.

این درحالیست که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان، ادعاهای جمهوریخواهان درباره اینکه دونالد ترامپ فرصتی برای رسیدگی به روند کنونی تحقیقات درباره استیضاحش نداشته است را رد کرد و تاکید کرد که ترامپ از هر فرصتی می‌تواند برای رسیدگی به این موضوع استفاده کند.

ماه گذشته، مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای به این تحقیقات رسمیت بخشیده بود.

رئیس‌جمهور آمریکا به تحت فشار قرار دادن رئیس‌جمهور اوکراین برای انجام تحقیقات فساد علیه «جو بایدن»، یکی از نامزدهای بالقوه حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا متهم شده است.

با توجه به اینکه جمهوری‌خواهان تا به حال از استیضاح ترامپ حمایت نکرده‌اند، بعید است که استیضاح به عزل ترامپ از قدرت منجر شود، مگرآنکه او مرتکب جرمی شود که جمهوری‌خواهان را با دموکرات‌ها همراه کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان