بازدید 3828

کاهش انتقال بیماری ایدز از طریق اعتیاد

مدیرگروه پیشگیری از بیماری های واگیر و غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز از کاهش انتقال بیماری ایدز به روش سرنگ های آلوده و از راه اعتیاد خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱ 01 December 2019

مدیرگروه پیشگیری از بیماری های واگیر و غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز از کاهش انتقال بیماری ایدز به روش سرنگ های آلوده و از راه اعتیاد خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، دکتر حجت الله براتی ضمن اعلام این خبر افزود: مهم‌ترین هدف ما در راستای آگاهی بخشی به مردم می باشد و هرچه بیشتر آموزش دهیم در راه رسیدن به اهدافمان در پیشگیری از بیماری ها نزدیکتر و موفق تر هستیم.

وی در ادامه اظهار داشت: در کل جهان مجموعه ای وجود دارد که به صورت ویژه به موضوع ایدز می پردازد و آماری در سطح جهانی اعلام می کند و طبق آخرین آماری که در سال ۲۰۱۸ ارائه شده ۱.۷میلیون نفر موارد جدید به این بیمایر اضافه شدند و براساس نتایجی که در پایان سال به دست آمده تعداد ۳۷.۹مییون نفر با این بیماری زندگی می کنند و تاکنون تعداد ۷۷۰ هزار نفر براثر ابتلا به این بیمایر جان باختند.

همچنین وی با اشاره به اجرای استراتژی۹۰-۹۰-۹۰ اذعان داشت: دو الی سه سالی است که با توجه به سیاست هایی که وزارت بهداشت و درمان در پی گرفته استراتژی ۹۰-۹۰-۹۰ در سال ۲۰۱۳ به تصویب رسید.

ترابی در خصوص نحوه اجرای این استراتژی گفت: براساس استراتژی ۹۰-۹۰-۹۰ ما ۹۰درصد افرادی که مبتلا هستند را شناسایی می کنیم، ۹۰درصد را تحت پوشش خدمات درمانی قرار می دهیم و برای۹۰درصد سوم سعی می‌کنیم سطح ویروسی خون را به حد غیر قابل اندازه برسانیم و این سیاستی برای پیشگیری کردن و به حداقل رساندن افراد مبتلا به این بیماری و رساندن طول عمر ایشان به یک حد نرمال است.

این مسؤول در خصوص تهیه داروی بیمارا مبتلا به ایدز تصریح کرد: با توجه به سیاست هایی که نظام جمهوری اسلامی ایران دارد داروهایی که ضد این ویروس هستند را به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می دهد و تاکنون کمبودی برای تهیه دارو در البرز نداشته ایم.

مدیر بیماری های غیر واگیر و واگیر دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار داشت: هم اکنون به مدت دو الی سه سا است که برای تایید بیماری ایدز آزمایش نهایی را وزارت بهداشت انجام می دهد و اما به صورت دوره ای با ورود به کمپ های ترک اعتیاد، ایستگاه های موجود در سطح شهر و ورود به زندان ها افراد مبتلا را شناسایی می کنیم.

وی در ادامه اذعان داشت: برای مرحله دوم استراتژی راه های بسیاری پیش رو داریم و یکی از نقاط قوت کار این است که بیمارانی که به تازگی شناسایی می شوند علاوه بر کنار آمدن با بیماری شان به راحتی و سادگی مراحل درمان را می گذرانند و در این زمینه از حد نرمال کشوری پایین تر هستیم.

وی از خدمات کلینیک پزشکی گفت: با وجود پزشکان خیر و معتمد و راه اندازی مراکز مجهز به وسایل به روز بیماران مبتلا به ایدز دیگر نگران درمان های دندانپزشکی نیستند و امیدواریم به زودی مرکز دوم خدمات دهی هم راه اندازی شود.

ترابی در خصوص روش های کاهش انتقال بیماری خاطر نشان کرد: با اقدامات نظام جمهوری اسلامی ایران در بحث کاهش آسیب در بیماران معتاد انتقال از طریق اعتیاد تزریقی هر ساله کاهش یافته و این در حالی است که انتقال بیماری ایدز از راه جنسی بین مردم بیشترین راه انتقال را دارد و همچنان رو به افزایش است .

این مسؤول از انتقال بیماری در بین مادران باردار گفت و افزود: در جهت کاهش آسیب هم برای مادر در زمان بارداری و برای جنین هم در حین زایمان و بعد از به دنیا آمدن کودک مراکزی راه اندازی شده که با ارائه مشاوره خدمات دهی می کنند و مادران باردار در این دو مرکز ساماندهی می شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان