بازدید 7238

زنان و مردان چندبار در سال مجاز به اهدای خون هستند؟

بعد از اهدای خون ۲ تا ۳ ساعت با نوشیدن مایعات فراوان حجم خون از دست رفته به بدن باز می‌گردد،
کد خبر: ۹۴۰۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳ 27 November 2019

سخنگوی سازمان انتقال خون با بیان اینکه ۲ ساعت بعد از اهدای خون حجم از دست رفته به بدن باز می‌گردد، گفت: اهدای خون در مراکز انتقال خون منوط به ارایه مشاوره‌ها و معاینات بالینی دقیق است.

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون با بیان اینکه اهدای خون در مراکز انتقال خون منوط به ارایه مشاوره‌ها و معاینات بالینی دقیق است، گفت: سلامت اهدا کنندگان برای سازمان انتقال خون ایران اصل بوده و در اولویت است.

وی با اشاره به شرایط اهدای خون در بین آقایان و خانم ها، افزود: آقایان در سال ۴ بار، ولی خانم‌ها به علت شرایط فیزیولوژی بدن تا سه بار در سال مجاز به اهدای خون هستند.

سخنگوی سازمان انتقال خون با تاکید بر اینکه بعد از اهدای خون ۲ تا ۳ ساعت با نوشیدن مایعات فراوان حجم خون از دست رفته به بدن باز می‌گردد، تصریح کرد: دو تا سه هفته پس از اهدای خون سلول‌های خونی هم به گردش خون بر می‌گردد از این رو نگرانی از بابت اهدای خون و شرایط پس از آن برای فرد اهدا کننده وجود ندارد.

وی با بیان اینکه از ۸ صبح تا ۷ شب دو شیفته صبح و بعد از ظهر مراکز انتقال خون آماده پذیرای مردم هستند، گفت: مردم نباید در این روزهای سرد و بارانی نیازمندان خون را فراموش کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار